Resa bort
hejsan
jag har en valp som är 4 månader som ser mig som ledare och *mamma*
han är familjehund men det är jag som har mest ansvar och även ska ta med honom när jag flyttar vidare
nu är det så att jag är orolig för i sommar ska jag resa bort 3 dagar(borta 3 nätter), och är orolig att när jag kommer hem att han inte kommer att vara likadan mot mig
är rädd att jag inte är *mamma* och ledare längre och att han ska sluta ty sig till mig och så
han sover alltid hos mig och vi är som bästa vänner, han gillar såklart de andra i familjen men det är ändå *han och jag*
Resten av familjen är såklart hemma när jag är borta (ska campa)
Jag tor man måste lita på att övriga kan ta hand om sin hund, jag är den våran hund tyr sig till hon och jag har ett bra samarbete. Att vara borta 3 dagar/nätter tror jag kan vara bra för en hund att den måste kanske lita på de övriga i sin familj. Jag hoppas att du får bra tips av andra vi har inte haft våran hund borta.
Det är inga problem att lämna hunden hemma i 3 dagar. Han är ju kvar i sin vanliga miljö där han känner sig trygg.
Men han blir säkert jätteglad när du kommer hem igen! 
Zabelle

du är ju hans lilla "mamma", tror inte han kommer glömma det på 3 dagar. :)

De glömer inte så lätt vem som är mamma.
var borta i 6 månader o pluggade, när jag kom hem var det som jag aldrig varit borta utom att de hade fått lite fula ovanor men det är en annan sak.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad