Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 1135 ggr
pimmi
0

OT Ringde polisen!

Det hände något hemskt när jag var ute med hundarna i går morse. Haren som brukar hålla till i vår lilla dunge satt och skakade men sprang inte iväg. Hundarna var jätte duktiga och lät den vara. tänkte den kanske svälter, så jag gick in med hundarna och hämtade morötter och degusfoder. När jag kom fram till den så såg jag att den var skjuten. Tog in den för att se om jag kunde hjälpa den på något sätt. Men den dog. Blev så ledsen och arg. Den var i fin form och pälsen var jätte fin, och den hade ju överlevt den långa "istiden" vi har.

Gråter

Vi har haft problem innan med en granne som skjutit fåglar genom köks fönstret innan och haren låg rakt framför hans fönster en bit in i bland träden.

Vi bor mitt i Göteborg, vad f** e det för galning. Har tidigare underättat fastighets ägaren som talat med gubben…

Vad ska han skjuta härnäst små hundar måntro…..

Nu får det vara nog, ringde polisen om kom direkt. Då detta är ett mycket allvarligt brott, både att skjuta i tätbebyggt område och att han lämnat den där för att lida till döds.

Polisen gick till gubben, när de kom tillbaka sa de att han kommer med all sannorlikhet inte göra det ingen. Om det händer ringer ni igen och då är det bra att det finns noterat att vi redan varit här.

Jag är väl blödig men hela helgen har varit ledsam pga detta. Behövde skriva av mig.

Gråter

Trollhassel
0

Men fy, så hemskt! Vilken skjutgalning! Han borde inte få ha vapen.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Likeabug
0

usch och tvi! Varför FÅR man ens ha vapen inne i ett centrum? :O
Om man håller på med jakt och sånt, kan man inte istället förvara vapen i tex en jaktstuga?

Nej, att lämna ett stackars djur att dö sådär är ju fruktansvärt!!!!

Men väldigt fint av dig att försöka hjälpa den lilla stackaren!

spikes
0

Jättebra att du tog tag i det!,förstår att det sitter kvar länge efterGråter

Freke
0

#2 Orsaken att man inte får ha vapen i en jaktstuga eller på annan ort äv våra vapenlagar i Sverige.
Sen tror jag att den som TS pratar om inte skjuter med krutvapen, utan med luftgevär och luft vapen är inte licenspliktiga.

Och i vapenlagen står det att licenpliktiga vapen ska finnas på den plats som ägaren är mantalsskriven på, vidare får man enligt svensk lag samförvara vapen, vilket oxå är vansinne, detta innebär att om ett par har vapen måste man ha två vapenskåp? för det räcker inte med ett..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

zabelle
0

Usch så otäckt! Det finns många märkliga dårar i vårt samhälle.

Zabelle   

Karizma
0

Bra att du ringde Polisen och synd att gubbskrället fick behålla bössan.Synd att harren vart träffad och antar att fåglat stryckit med oxå. Han skjuter inte katter med? det hade vi en gubbjäkel som gjorde där jag är uppväxt, en av våra katter kom inte hem en dag min far gick bort till han o sa sitt. Sen den gången försvann ingen av katterna (räknar in grannarnas med som förlorat katter) . Bara be andra grannar med ha kollen så ringer ni om det inträffar igen.

Karizma
0

Glömde ju säga tröstkram

[Vargnatt-]
0

Gud så hemskt :( Stackars hare. Bra att du ringde polisen och försökte hjälpa haren. Massa kramar till dig för det!

pimmi
0

Tack för trösten!

Jag har tappat räkningen på fåglarna, de flesta skadeskjutna så jag och en annan granne som är min vän, har fått ha ihjäl…fruktansvärt jobbigt.

Inga katter än , vad jag vet.

Jag går ju där alla tider på dygnet med mina små, papillon och papillon/chiuhuahua. Vem vet om han är full och inte ser skillnad.

Efter jag sagt till fastighets ägaren och han har varit och pratat med gubben så var det lungt med fåglarna ett tag. Men nu har han börjat igen.

Hoppas polisen skrämde honom rejält!!