Era bästa "Husmorstips" om valpar
Till sommaren blir det förhoppningis en liten valp till oss, jag har läst allt om hundar och Valpar som jag kommit över.
Men, har ni några små hemliga knep som hjälpte i valptiden? Något litet husmorstips som ni kan dela med er av? 
Vet inte riktigt vilka sorts tips du tänker på,men ett har jag direkt i alla fall,behöver du champonera hunden när den är valp så är det allra bästa att använda potatismjöl,finns inget mildare för dem
#1 Sådan tips är precis vad jag menar
Men även råd om hur man ska göra för att trixa i hop allmän lydnaden motages tacksamt!
Följdfråga då… Masserar man bara in potatis mjölet i pälsen som schampoo och sedan sköljer av? Som ett vanligt schampo?
2,Ok du kan använda det både som torrschampoo och även massera in det när du blöter hunden,men det blir ju borstning av det efteråt,men gissa vad fina dom blir!
.Man kan även använda potatismjöl som klostopp om man klippt för långt,småsår är det perfekt att lägga sånt på.
Lydnad är ju sånt man leker in,men första tiden handlar det ju mest om att valpen ska känna sig hemma i lugn och ro,och träning av rumsrenhet från början,den behöver ju ut efter lek eller sovstund osv,skulle vilja tipsa dig om att gå till bibblan och låna Anders Hallgrens böcker finns massor med bra utförliga tips i dom…
Ett annat tips är att du har morotspure för bäbisar hemma i kylen,jättebra om magen skulle bli dålig.
Flytande kol är också bra om valpen får i sig något som kan vara giftigt tex bär eller så,det binder giftet i kroppen.
Leksaker som tål vappiständer kan man göra själv av petflaskor,kanske en tubsocka med tennisboll i som är kul att kampa med,aktiverings boll är bra att köpa hem finns billiga sådana.
Något som jag nästan glömde bort var att träna inkallnig och att ha hunden lös så mycket som möjligt.
Passa på under valptiden, för det blir svårare att träna när hunden blir äldre.
#3 #4 Tack! 
Jag skulle väl inte rekommendera att ha hunden lös på en cykelbana,risken är stor att cyklister och annat inte ser den,men däremot håller jag med om att ha inkallning befäst tidigt,en stor gräsplan eller en skog/dunge är super bra för sådana prommisar.
#7 förstår hur du tänker ang cyckel-bana, men den här utanför används nästan aldrig längre:P
Därför funkar den så bra:) Sen har jag 2 min gångväg till skogen vilket är SUPER:)
8,Se där men så är det ju inte överallt
,själv har jag alltid bott så jag har skog bakom knuten oavsett om jag bott i lägenhet,eller som nu i hus
Vi har stor trädgård och en skog med äng en bit bort. Så det ska nog inte vara några större problem med plats att träna inkallning på. :)
0,Låter mysigt

Om valpen sväljer något den kan fara illa av, något ex vasst, ge sparris på burk. Det lindar in föremålet så att det kan komma ut den naturliga vägen utan att skada inuti. Är det något större eller väldigt farligt föremål måste du givetvis kontakta vetrinär.
Jag har alltid några burkar hemma, mina vovvar gillar inte sparris tyvärr så vi blandar med leverpastej.
Har funkat toppen för mig som haft hundar som äter allt från ljuslyktor till mobiltelefoner. suck..
Lycka till!
#11 Jo det är fint 
#12 Ibland undrar man hur dom kan tycka att vissa saker är gott? Har hört om en hund som åt upp sin ägares hörsel apparat
Som tur var fick hunden inte i sig batteriet i alla fall