Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettlydnad-bruks
Läst 1270 ggr
Firinella
0

Hoppar högt...

I söndags fick jag hem min omplaceringshund och det är en riktig goding men det finns två problem, han hoppar över mitt staket som är 120 cm högt som ingenting. Springer sedan längs med staketet och vill sedan in i trädgården igen. Undrar nu hur högt en terriermix på 50 cm i mankhöjd kan hoppa? En fråga till: Han är glad för att hoppa upp mot folk/oss och jag har försökt med att ta ner honom genom att ta tag i kopplet (har detta även inomhus) har också provat med att vända ryggen mot honom men då hoppar han upp mot ryggen istället har t.o.m i desperation satt upp knäet mot honom men det hjälper inte heller så snälla hur ska jag göra för att få bukt med detta beteende? Tacksam för alla svar /Laila

Karizma
0

oj vad högt, jag har ingen anining om hur högt dom kan hoppa. Och detta med hoppa på folk vill jag någ träna på annat vis. Vi har gjort så här: först nogalerat då vi kommit hem hälsa gör vi när hon lugnat ner sig. Om hon bara kommer glatt så hälsar vi som vanligt men hoppar hon på oss ingen hälsnin. Säger bara nej vid hoppning pga vi andvänder hopp o stå vid komandon vid träning vill inte slita ut "hopp". Låter som en glad hund ni skaffat och skulle säkert passa som Agility med den energin :) Du får gärna visa bild för det gillar se andras vovvar Flört

Firinella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på busen Flört Han kan helt utan anledning bara hoppa upp mot oss här hemma så det är inte bara när man kommer hem eller så. Han hoppar också ÖVER sofforna som förvisso har låga ryggar. Läste att terrier kan vara lite hoppiga av sig. Första dagen försökte han att springa mellan sofforna över vårt bord men där gick gränsen även för mig och det lärde han sig ganska snabbt att så gör man inte. Han kommer från Spanien så man vet ju inte hur han har haft det eller vilka raser det finns i honom men någon terriertyp det är det.

FiaLi
0

Åååh vilken sötnos! :O

Crazzysazza
0

min dvärgpincher hoppar ca 150cm stilla stående rakt upp i luften..

spikes
0

En terrier fullständigt exploderar rätt upp från stillastående,så det förstår jag att han fixar braFlört

Karizma
0

2, Sicken sötnos :) hoppas du får lite bra tips :P

Firinella
0

#4 Jösses 150 cm. Lutar åt att få sätta upp 2 m staket här eller att lära honom att inte hoppa över som jag gjort med min tik.

spikes
0

7,Tror på det sista alternativet,var bara med ute och vid minsta lilla ansats så visar du att det är absolut förbjudet,sen kan du träna hunden att hälsa fint genom att sätta den fint bredvid och ge din tillåtelse att "hälsa fint" när den lugnat sig,se till så hunden sätter sig bredvid dig igen vid avslutad hälsning,och ge beröm och godisFlört