Lyckan är obeskrivlig
Sitter nu hemma med min valp. efter mycket om och men blev jag trots allt hundägare.
En liten hane på 11 veckor. Papilion/york/dk-sv-gårdshund/chihuahua
När vi satte oss i bilen var han lite orolig, men somnade sedan sött i mitt knä. När vi kom hem sprang han runt med svansen viftande. Letade upp tidningen och bajsade.
Men nu är ju då nästa problem. vad ska han heta?

Haha åh justdet!
Namn!
Min valp är inte född ens och jag börjar redan kolla på namn!
Hmm, York tycker jag i och för sig är ganska härligt namn.
Ares och Santos…
Vill du ha ett långt namn eller kort? 
#0 Grattis till vovven!
Inte lätt att välja namn 
Zabelle
relativt kort. två stavelser tror jag. Har funderat på fem hundra miljoner namn känns det som. Men inget som ritkgit klickat.
Grattis och lycka till :)
Kanske du kan hitta nåt här. 
Zabelle
Grattis…
Kanske ska be om fler kort när jag ändå håller på
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Grattis till den nya familjemedlemmen 
Här finns en rätt bra lista med hanhundsnamn.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Grattis!! Vilken söting!!
I mina ögon ser han ut att heta något på F. Kanske Frappe, Frans eller Frank….
Grattis Kul att du hittade en liten sötnos
Du har bra tips på hitta bra namn av flera (listor)
Jag vill komma iaf med några Egon,Elis,Agust,Assar,Algot,Lasse,Knut Tror det är bra ha S-ljud i namnet
den lilla skrutten har äntligen fått ro och somnat och fortfarande har jag inget namn….
#9, jag tror faktiskt ocksåå på det med S ljud. om inte annat är det ju lätt att betona.
Tänk att det kan vara så svårt att hitta ett namn som passar…
#6, fler bilder kommer antagligen imorgon. Kan ju bara gissa att kamera kommer gå varm :)
Grattis till den lille, och det skall bli kul o se fler kort, kan ju bli lättare med ett namn när man ser honom lite bättre….
kram

Frasse?
Så söt
har ju själv haft yorkar genom tiderna,dess namn var Knutte,Ticko,och Rulle alla hanar
Grattis till vovven. så söt han är. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Allt har gått så förvånansvärt bra! Åkte ner till djuraffären och tog med honom fr att få halsband som passar och dylikt. Köpte även en kloklippare. och gud vad duktig han var när jag klippte klorna på framtassarna. tänkte ta baktassarna ikväll.
Just nu bara sprudlar jag av lycka och är så stolt ver min lille kille.
Grattis, så otroligt söt :)
Sicken sötnos :)
Guuuud va söt han är…..jag tycker han ser ut som en liten "Rasmus"
Söt han är.. Sumo han liknar ingen sumo brottare *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
nu är det bestämt. rasmus var uppe som förslag, men kom fram till att R var jobbigt i namnet då jag snackar skånska och många av mina kompisar inte gör det. hade ltit helt olika beroende på vem som kallar på honom.
Hur som helt; Yoshi blev det. Inatt sov han hela natten. Vid 6 gick vi upp och kollade hockey och han so en timme till på min mage innan vi gick ut och kissade.
Men man märker att han nu börjar testa gränserna lite. Försöker hoppa upp i soffan. Gnäller och krafsar efter sladdar. Men han lär sig.
Vilket sött namn
.
Tror dock inte att han testar gränser vid den åldern,det är nog uppmärksamheten han vill ha än så länge,sen har du ju inte haft han hemma så länge heller
Jo. uppmärksamhet vill han definitivt ha. Men då måste jag u fråga. När han sitter bredvid soffan och gnäller. Ska jag på ignorera honom? Jag gör det och börjar inte leka med honom förrän han blir tyst och går och lägger sig på sin filt istället. Men det skär ju i hjärtat att höra honom…
Men jag är trots allt väldigt stolt över honom. än så länge låter han mig klippa klorna utan något gnäll och han har fattat att det är en bra grej att kissa ute. dock är det roligare att göra nummer två på köksgolvet :)
23,Ja en valp kan få en att snörpa ihop hjärtat definitivt.
Du gör det jättebra som ignorerar honom,är det för jobbigt så köp en aktiverings boll att ge honom då,så roar han sig själv och glömmer vad han gör
#23 vilket sött kort…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Dexter giillar jag.,. ;)
Han är så sööööt…Jag blir så avundsjuk…
Lycka till 

Jättegrattis!!!!!
Han är jätte söt! 
#24 Det där har jag också hört att man ska göra, ignorera alltså. Men varför ska man det egentligen? 
29,Lätt beskrivet är detta då….din hund gör något du inte vill och får då alltså ingen respons på det,då slutar den och då slipper du fya eller annat,för det är just din uppmärksamhet den söker
#30 Jaså så lätt? Haha nej men skämt och sido, det lät logiskt, tack för svar! 
31,Så lite så
,ibland är det svårt att förklara saker i skrift,men detta funkade tydligen