Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1404 ggr
[jakke94]
0

attackerad av en pitbull!

I dag när jag och Lobo var och handlade den sedvanliga Lördagsmiddagen ( spagetti och falukorv , ungkarlens livselexir ) så möter jag en bekant inne i butiken , hon berättade att hennes son satt i bilen med sin 11åriga Pit-bullhane. Den dom hade kvar, den andra hade tyvärr fått gå över regnbågens bro efter tretton levnadsår.

Eftersom jag aldrig hade sett denna utan enbart den andra så går jag ut ur butiken knackar på rutan och killen öpnar dörren .

Då händer det som igentiligen aldrig får hända, jag ser ett mycket välmusklat exemplar av en tigrerad Pittbullhane , han vänder sitt kraftiga ansikte mot mig öppnar sin gigantiska käft, blottar sina fruktansvärda vapen som är så välskrivna i pressen, och kastar sin 35kg mördarmaskinskropp mot mitt ansikte………….. kvittrande, som en kanariefågel och ala ferdinand på julafton blir jag dränkt i slabbiga Pit-bulls slikningar i hela ansiktet.

Jag hittade denna text och fann den rätt rolig :) så la in den här Flört

Karizma
0

Gud vad du skrämde mig först, den var bra skrivet :) Jag träffar en amstuff renrasig skit fin tik rätt ofta som bara ska pussas hela tiden, inte blir jag rädd för muskelknuttar.Flört

zabelle
0

Vad du skräms… Förvånad Men det var bra skrivet! Flört

Zabelle   

FiaLi
0

Haha, fast det förstajag tänkte var "vem är så dum att man knackar på och öppnar dörren till en bil med en stor hund i. Då saknar man sunt förnuft och få skylla sig själv.". :P

Mysig historia, bra beskivning av de hundar av pitbull (och amstaff) jag träffat. :)

[nataschaj]
0

Gud skrämde mig med!

tänkte mer nej en till pit hatar men de vart de int!

dem e hääärligaa hundar!…

vikken sööt historia.. =)

[jakke94]
0

#1 nej jag är inte heller spec. rädd för dem :P har många kompisar som har "muskelhundar"

#3 så tänkte jag med först ;)

Quiila
0

Haha, jag blev också riktigt skrämd… 
Min Quila som är en blandning mellan rottis och amstaff är en riktig pussgurka, och ska gärna pussas med allt och alla Glad

~Quila Roze~

pimmi
0

Jag han hålla med till viss del och förstår att det är ett skämt.

Men då jag vid 2 tillfällen fått mina hundar massakerade av pittbulls, ja oprovoserat, nej jag gjorde inget fel….måste säga att jag mår rätt taskigt nu. obehags känsla i magen och det bränner lite i ögonvrån.

Jag själv blev biten i armen.

Nu hoppas jag givetvis att det inte är någon annan som delar mina erfarenheter, men hemskare upplevelse får man leta länge efter. Helst ljudet av hennes skrik innan jag fick låss henne, kommer att sitta som en tagg i min själ för alltid.

[jakke94]
0

#7 sorligt att du blivit attackerad, men det är viktigt att inte dra alla hundar över en kamm också..

pimmi
0

#8 Tack! Jag drar verkligen inte alla över en kam, jag bara beskrev min högst personliga reaktion på tråden.

zabelle
0

#9 Kan precis förstå din känsla. Min hund har blivit ordentligt biten ett par gånger, dock inte av pittbull utan av en rottis, men händelsen har för alltid satt spår hos både mig och min hund.

Zabelle   

Veero
0

Haha vad du skräms :o

väldigt bra text :D

Bumsibum
0

oj, jag böev mer arg på "dig" tänkte "ja du får ju allt skylla dig själv att du går fram till en bil där de finns en hund du aldrig träffat, en del hundar vaktar bilen något så enormt spec.. om de finns en flockmedlem i bilen med"
men sen läste jag resten… Flört skoj skoj.. Glad

AnnL
0

Där fick jag nästan hjärtat i halsgropen.  FörvånadMen bra skrivit.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Freke
0

Haha Underbart..

Ja inte ska man tro att PitBull attackerar oprovocerat..

En av mina vänner hade en som hade bilen som sin hundkoja.. hmm
Dä ville man inte direkt sätta in huvudet, men man fick en bra förvarning innan, vet dock en polis som inte tog varningen till sig? Utan körde in huvudet lite till trots att hela bilen skakade..

Men han blev varse om var gränsen gick.

Hunden kom flygande mellan sätena och stannade med blottade tänder och ett dovmorrande som kan få en mörk att blekna.. vilket även denne polis gjorde och bad om ursäkt att han inte tog varningen på allvar. Men när vi väl tagit ut hunden ur bilen så var det bara pussar och kel..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus