Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1386 ggr
Patriszija
0

Få valp att äta bättre

Min systers valp har aldrig varit en direkt storätare och ibland får man verkligen truga för att få i honom maten. Godis eller typ löv och andra konstiga saker slinker ner med god aptit. Man kan även blanda ner lite ris och då äter han som bara den.
Läste då att man kunde testa färskfoder så vi köpte hem och testade, han totalt vägrade äta det :P.. tog en tugga och spottade ut och gick därifrån.
Jag kan ju inte låta honom ha sin mat framme hela tiden för hans bror äter bara upp den då (jag är ensam med båda om dagarna så dom måste ju vara i samma rum). Så hur skall jag få honom att äta bättre?
Kan man blanda i liite ris vid varje måltid?

Han äter nu Royal canin mini junior och har även ätit doggy standard som han fick hos förra ägaren (ingen hit!). Han är en 4 månaders blandrasvalp.

AnneN
0

Om han äter bra då ni blandar i ris och ni är beredda på att kanske behöva göra så resten av hans liv så går det alldeles utmärkt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Patriszija
0

Ja det är dom beredda på att göra, ville bara kolla så att det inte var farligt/dåligt :)!

AnneN
0

#2 Nej ris finns ju i de flesta foder och så länge han inte är allergisk mot det så ser jag inget farligt med det heller Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Våran dam är med jätte kräsen RC åt hon först då ganska god aptit iaf åt hon upp det ibland. Men jag var trött på detta daltande samt att hon ofta var hungrig o satt gärna o tiggde. Så vi börja med färskfoder o från den dagen har hon ätigt med god aptit det säger smack så äter hon upp det. Det kanske kan vara något för denna kräsna valp?

spikes
0

Menar du färskfoder från affärn?,i så fall är det en helt annan sak än normalt färskfoder,det går inte att köpa på affären,möjligen har en del zooaffärer det.

Testa riktigt färskfoder så funkar det säkert,då behöver du inte truga hellerFlört.

Patriszija
0

#5 Det var färskfoder från en zooaffär, tror det hette Bravo standard eller något. Var som fyrkantiga "hamburgare" :).

spikes
0

6,Aha då förstår jag,själv skulle jag hellst testa nordic eller klass…

Karizma
0

6, Jag har bravo den är jag rätt nöjd med. Då det är rätt dåligt med återförsäljare av nordic o klass här fick vi ta Bravo men är nöjd, våran äter med god aptit. :)

Patriszija
0

Valpen spottade bara ut Bravo tyvärr.
Vi åkte till en annan zooaffär och fick nu Bozita kyckling som vi blandar ca en halvtesked av ner i torrfodret, han äter med väldigt god aptit då :).
Det skall tydligen vara fritt från soja och spannmål och innehåller kött och vitaminer.