Vavva valpar
Hur är det att ta in från england? krävs det nå speciellt? hjärtmask intyg att de är fria? Rabies?
Tillstånd från JBV?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Här kan du läsa en del av vad som krävs för att föra in hundar från Storbritannien
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
En som ska sälja 2 vavva Valpar finns i england, tycker det osar så mycket bluff allt ihopa.
Nu ska jag inte köpa ngn hund alls, jag vart bara nyfiken varför vavva valp var så billig som 2000:-/st

#2 Är det nån annons på nätet?
_**/Mvh Anne
#3 Eniro, stockholms län
Här var det ett företag som skulle ta dem från den närmaste flygplats från där man bor levereras hem till din dörr.. Hundarnas flygbiljett skulle kosta 2000:- som jag fattade för dem bägge ihop. Man ska bara sända 1000:- till företaget. Företaget var ngt inom hälsovård..
Och ska jag ha vavva så köps den i sverige med stamtavla.

#4 Hitatde den… Tycker det låter skumt att de är så billiga och dessutom är jag skeptisk mot annonser som använt googleöversättning eller liknande då det är ganska typiskt för bluffannonserna.
_**/Mvh Anne

Den finns på alingsastorget.se också, med olika hundar hela tiden. Måste vara bluff! De skriver med ett översättningsprogram så texten brukar vara heltokig. Har sett annonsen på andra ställen också. Ibland är det andra raser.
jag hade aktat mig inte lägga in en kr fören du har hunden i famnen. Säkert rena bluff .
#8 Ja inte ska jag köpa ngn hund.
De har ny annons ang vavva Valpar denna gång ny bild på dem och de skriver på norska. Men orten de bor på är hela tiden Solna.. *kartan*

Låter som samma annons jag såg på blocket (tänkte inte heller köpa någon hund, men var tvungen att mejla bara för att kolla läget). Det visade sig då att valparna inte fanns i england utan i Spanien.
Harskapat en tråd om detta, för er som är intresserade att läsa.
#12 Vad fort de flyttade *S*

#13 Hahaha, ja. Fast personen som skulle sälja valparna påstod att han hade sin familj i England, men själv bodde han i Spanien.
En vän hade lagt ut annonsen i Svergie och denna vän bodde i Sthlm.
Verkar helt klart vara en bluff. I annonsen jag såg var det en blid på en korthårig valp och när jag bad om att få se fler bilder på den så fick jaag i stället bilder på en långhårig. När jag påpekade skillnaden så sa han bara att det berodde på kamerans vinkel. Jag trodde jag skulle dö av skratt!
som sagt, en bluff helt klart. Han undvek att svara på viktiga frågor, ville inte visa vet.intyg och kunde inte ge mig några som helst garantier att jag verkligen skulle få hunden om jag inte först betalade 1500 eller 3000:- när jag fått hem valpen skulle jag betala resterande 3500 eller 2000:-
I fråga om betalningen så var det olika belopp varje gång, men jag skulle i alla fall betala 5000:- för hunden totalt.
Nu bor de i Kamerun..

Jag har funderat på att anmäla annonserna när jag har sett dem på alingsastorget.se
Det finns en knapp där det står anmäl annons, men jag har inte vågat.
Bara anmäl man borde väl ta mailen till polisen men de gör väl antagligen inget då de ej är i sverige

#16 Tycker absolut du ska göra en anmälan!
ska man importera en hund så är det säkrast att ta kontakt med dels rasklubben här i svergie, men även i det andra landet.

#19 Personligen så tycker jag att man ska kontakta JBV för att ta reda på vilka regler som gäller vid införandet.
jo självklart ska man veta reglerna också :P men menade att om man tar hjälp av rasklubbarna så kan man hitta en seriös uppfödare och inte någon bluffare som endast försöker tjäna pengar

#15 Hehe, så det har flyttat nu igen ;)
#21 Bluffare har och kommer alltid att finnas, tyvärr.
Vad som behövs är kunskap! Många som ser en gullig valp i en blocket-annons köper den i tron om att allting är som de ska, de litar blint på den som "har mer kunskap än en själv". Ökar kunskapen så, tror jag, att fler skulle välja att istället vända sig till seriösa uppfödare.