Vad för foder? *klåda*
Min hanne (schäfer) på snart 1½ har nu börjat klia sig något fruktansvärt…
Från början har han gått på Hallafoder,men de tålde inte magen, så jag gick över på de jag hade till min tidigare schäfer Best In Show (lamm & ris) Han har gått på Bis Bra länge,och det är nu först kanske 1 år senare som reaktionen kommer Så nu till min fråga ;
Vad ska man leta efter för foder till hund med sån klåda?
Ska det vara utan spannmål osv?
tipps på foder?

Det finns så mycket olika saker som hundarna kan bli allergiska mot. Tex gluten, fisk, köttprotein, spannmål, kvalster (både såna som finns i foder och de som finns i hemmet), mm.
Jag skulle rekomender att göra en ordentlig utredning hos veterinär.
Vill du testa ett foder utan spannmål kan jag rekomendera Orijen adult.
Misstänker du att din hund kan vara allergisk mot vete eller fisk så finns en artikel där jag listat massor foder som är fria från både vete & fisk.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
det vanligaste är Spannmål hunden inte tål glömm inte att Majs även räknas in där. Håller med AnneN hör med vetrinär :)
Hör med vetrenär först,sen rekomenderar jag ett bra färskfoder Klass eller Nordic är bra sådana foder,det finns säkert någon sort som passar din hund där,och då behöver du aldrig mera byta foder

#3 Fast det beror ju lite på vad det är hunden är allergisk mot. Klass tex innehåller alla möjliga spannmål, en del andra färskfoder finns som glutenfria och en del finns med bara köttkross, men köttkrossen bör man då ge en del vegetabilier eller kosttillskott så hunden inte får tex vitaminbrist.
_**/Mvh Anne
4,Precis därför jag skrev "hör med vet först",är det inga problem så är det allra bästa ett fullgott färskfoder

#5 Nja jag skulle nog vilja säga att förskfoder är det näst bästa, barf det bästa, men då ska man veta vad det är man gör också. 
_**/Mvh Anne
6,OK men där har vi skilda meningar,för jag gillar inte barf pgr av bland annat F-ben

#7 Tror det är bättre vi tar den diskussionen i en egen tråd så får denna återgå till ursprunget innan den spårar ur. 
_**/Mvh Anne
8,Ja absolut
Är du nyfiken på BARF så finns ett forum Barf.ifokus 
"En stund i taget - här & nu"
10,Vem svarade du nu?.
#11 ursäkta mig jag borde skrivit #0 för det var trådskaparen som jag tipsade om forumet för BARF :)
"En stund i taget - här & nu"

13,Lycka till