Into på ny hund...
Är ofta här inne och läser men skriver sällan men nu har jag en fråga: Jag har i dag en tik på drygt 2 år och ska nu få en till hund, en hane, kastrerad på ca 1,5 år. Min sons hund (okasterad hane på 2 år)brukar vara hos oss ett par dagar i veckan. Min fråga är hur jag introducerar hundarna. Ska jag först låta han lära känna min tik och sedan min sons hund eller ska han "möta" båda samtidigt? /Laila
den erfarenhet jag har av släppa ihop hundar är att man först ska gå en lagom lång promenad med hundarna, dem får inte hälsa på varandra då utan bara gå bredvid varandra, sen släppa ihopa dem i typ en hundrastgård eller liknande där ingen av hundarna har sitt revir :P har fungerat dem gångerna vi gjort så när vi vetat att någon hund har lite svårt för andra hundar :P

Jag skulle rekomendera att den nya hunden först får lära känna eran tik, sitt nya hem och er som är nya ägare innan ni låter den lära känna din brors hund.
I övrigt så brukar jag göra lika som #1 skriver då hundarna ska få träffas för första gången.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag ska hämta den nya hunden på Arlanda så då tar jag med mig min tik dit så får de promenera och träffas där. Det är ju neutral mark så det borde fungera. Ingen av hundarna är högrang så det borde fungera. Min är van vid andra hundar och den nya hunden kommer från Spanien och har bott i ett hängn och där hade han varit glad för alla hundar oavsett kön. Tack än en gång för era svar. /Laila
3 från vilken kommer din nya hane ifrån då?? vilken räddnings grej va nu de kallas??

Han kommer från en förening som heter ADA. Animals De Andalucia (tror jag stavat rätt) /Laila
Hoppas det går bra med din nya hund! Kul om du vill lägga in foto och berätta hur det gått! 
Zabelle

Återkommer med bilder och lite info. Han ska hämtas nästa söndag 28/2. Be till vädergudarna om bättre väder för jag har 50 mil till Stockholm, tack…/Laila
Håller tummarna att det slutar snöa tills dess! 
Zabelle