Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1224 ggr
Ninnas
0

lite hjälp tack...

Hej!

Skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp…det är så att min hund har börjat kissa inne på en viss möbel…dock inte hos mig med hos min mor och far. Han brukar vara där ibland då vi inte kan lämna honom hemma ensam. Iaf så gör han det och sen kissar han väldigt gult urin. Han slickar sig ofta och luktar jämnt kiss även fast man tvättat honom. Vad kan det vara som spökar för honom?

Ska ringa vet på månda men vill ändå höra vad ni tror..

//Ninna

LinnSam
0

Vet inte hur vanligt UVI är på hanhundar.

Kolla så att det inte är ett njurproblem.
Är han kastrerad?

Ninnas
0

Har läst runt lite men har oxå förstått att det inte är så vanligt med uvi. Läste lite på förhudskatarr och det stömde till viss del…

Han är inte kasterad. Kan tillägga att han är en border collie(mest iaf) på 2 år

LinnSam
0

Ninnas

Ja det kan det mycket väl vara. Hör med vet. så får du förhoppningsvis ett konkret svar

Ninnas
0

Ja, de ska jag göra. hoppas bara som sagt att de kan ge mig ett bra svar…

tack iaf, de känns bättre när man kan bolla lite om vad de kan vara

AnneN
0

Kan vara uvi, urinsten, förhudskatarr eller något annat som gör att han luktar kiss och vid dessa problem så kan de även få för sig att kissa på ställen där de normalt inte skulle göra det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

men den kissar bra när den är hos dom? Allså kan han/hon vara hemma hos dig o inte kissa inne men när du är där hos dom så kissar den på möbeln? Lite så uppfatta jag denna fråga o då låter det inte som urinsten eller något med blåsan han kissar mer revirr o den möbeln är bra till det. Har din mamma o pappa fler djur? Kan vara så att ett djur stryvker sig mot denna möbel o den markerar över.

Ninnas
0

#5 ja, jag kan ju tänkta mig att det är nått sånt iaf. Vi får väl se vad veterinären säger i morgon.

#6 han har kissat på dotterns bilbarnstol, sambon tog ut den ur bilen och ställde den på marken då va troy dit och kissa på den:( han brukar inte kissa inne här hemma, de är en gång som det hänt men då var det inte hans fel.

Ja, hos mamma och pappa finns det en tik och 2 katter. Han har kissat på mammas jobbväska en gång oxå. Kanske lukta lite ålderdom om den(hon jobbar inom äldrevården)Flört

Karizma
0

7, då är det mer markerkiss vill jag någ säga iaf. Och då kan man väl rasta han väl innan och sen ha stenkoll på han, lyfter han på benet får man säga till o ta ut han. Sen finns det skvättskydd för hanar om det är bra vet jag inte.