Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 3125 ggr
spikes
0

Så sant...

matte-mi
0

Jag gillar Cesar. Dock inte alla hans knep men han pratar mycket om hur hundar tänker i olika situationer vilket har hjälpt mig att läsa min hund bättre. Men jag tycker om att läsa och se program om hundar och plockar ut det jag tycker är vettigt.

T ex var där ett program om en liten plutthund som min och en bulldog som började bråka. Automatiskt tänkte man att det var bulldogen "för de är ju så". Men när han förklarade förstog man att det var den lilla hundens kroppsspråk som utlöst det hela

Moa-16
0

Jag är så trött på allt tjat om honom. Har folk inget annat att irritera sig på? Han bor i USA & har andra metoder än vi i sverige,tex. Han jobbar med problem hundar. Har hjälp många hundar från avlivning. Gillar inte alla hans metoder. Men jag tycker att arbetet som han gör är bra!

Maja2
0

Jag gillar också Ceasar Milan och mycket av hans sätt att tänka. Har lärt mig massor av att läsa hans böcker och se hans program.

spikes
0

1,Jag har ratat den människan eftersom jag vet att han mellan tagningarna har använt stackel strypsnara och elSkrikandes,det är ju då inte konstigt att det funkar när dom väl filmar det som kablas ut,tittar man på hans hundar så ser man att dom är rädda osäkra och därför lyder honom,det är inte min melodi av lydnad på en hund.

Moa-16
0

#4 hehe, Jag skulle inte säga att hans hundar är rädda & osäkra ;)

spikes
0

2,Låt bli att läsa och kommentera då om du är så trött,hans metoder behöver lyftas upp och motverkas innan den får fäste här i Sverige,vilket den redan har fått synd nog.

Tacka vet jag Norge som lyssnade på befolkningen och förbjöd hans program där.

spikes
0

5,Var du inte trött på det här?

matte-mi
0

#4 Det där visste jag inte. Det är ju hemskt om han gör det. Men hur vet man att han använder det då? Jag menar var de uppgifterna kommer ifrån.

Moa-16
0

Hehe, jo jag är tött på att folk inte har annat att göra än att klaga på någon som hjälper hundar i USA. Och jag har lärt mig en hel del av honom. =)

matte-mi
0

#9 Det här är ett Diskussionsforum för oss som gillar att disskutera sånt här. Man kan välja att inte delta om man är trött på sånt här.

Tack och lov för den fria viljan Flört

spikes
0

8,Jag har nu inte länkarna,men detta har filmats och satts ut bland annat på you tube,sen var det i ett av hans program som han visade kräksnaran på en hund som for riktigt illa av det.

Därför förbjöds hela hans produktion i Norge,heder åt dom!.

9,hänvisar till inlägg 6.

Moa-16
0

Skrev bara att jag är trött på tjatet. En åsikt bara.. Finns hundar som far riktigt illa. Men inte pga, CM. Finns värre saker i världen,tyvärr.

matte-mi
0

#11 okej. Ska titta närmare på det där innan jag säger nåt mer om saken.

sara7012
0

En sak jag har funderat över när jag har läst alla diskussioner om CM är att man bara kan vara antingen emot honom eller så håller man med honom till 100%? Jag håller inte med honom om allt men vissa saker som han gör kan jag känna att de kanske kan passa mig och min hund medans vissa saker inte passar oss alls. Precis så är de ju med alla "hundtränare" jag tar åt mig av de jag tror passar mig och Hnnibal allt annat låter jag bara bli att använda mig av.

Hur man uppfostrar sin hund bör vara olika för alla både människor och hundar då vi alla är individer som är olika som tur är.

Karizma
0

Spikes ja det är synd att fler inte ser vad han gör mellan inspelningar. För om sanningen komemr fram lär det inte hanla ett skit om hur man talar med en hund utan mer hur får man en hund o lyssna. Och det svider för hunden.

Sen viss bra tips kan han ge jag gillar vissa saker han kan säga ägaren gör fel då tänker jag på mindre problemhundar allså snälla hundar där matte o husse letar efter faror för hunden. De skapar själva hundens problem där kan han ge en del tips.

Maja2
0

Det finns många olika metoder, många olika tränare/experter/instruktörer. Finns för och nackdelar med alla.

Man får ta igen det som verkar vettigt och inte använda metoder som man inte behärskar. Tycker tex att Barbro Börjessons metoder är sju resor värre än Cm, men hennes metoder fungerar ju åxå.

Det är väl som viktminskning. Finns massor med metoder, det gäller att välja den som passar en själv bäst.

Synen på hundar, hunduppfostranoch hundägande skiljer sig från land till land åxå. Saker som tillåts i ett land, kan vara förbjudet i ett annat.

Att  kasta ut sin hund från en bil mitt ute i ingenstans, bara för att man är less på den. Att  slå sin hund i syfte att lära den något, att skrika TYST åt den när den inte har en aning om vad ordet innebär, att binda fast sin hund i bakbenen ute i trädgården i hela dess liv, att beröva en hund att vara hund. Finns många saker som upprör mig kring människors sätt att bete sig mot sina hundar.

Bekarim
0

Det jag tycker är lite roligt (ironiskt om ni vill) är att på de flesta hundforum så kritiserar man enbart alla hundtränare som har program på TV:n. Sällan något bra att säga, de kan inte läsa hundarnas kroppsspråk, de använder fel metoder osv.

Jag tycker att hundvärlden har blivit full av besserwissrar som anser att det är "my way or the highway". Man kan aldrig diskutera på ett normalt, vuxet sätt utan ska tycka ner och kritisera alla de som inte tränar eller tycker som man gör.

Jag syftar inte på någon speciell men den som tar åt sig måste ju tillhöra denna klick Flört

Jag brukar kalla dessa grupper för "klubben för inbördes beundran".

spikes
0

Min åsikt är att,kan man inte lära ut vad som är rätt utan att plåga hunden mellan tagningarna så är det inget för mig,för även om det ser bra ut när man tittar så är det trots allt mycket synligt både i cm,s och andra program att hundarna på något sätt inte är glada hundar.

Sånt ser man om man kan tyda de flesta hundars kropsspråk,alltså blir det inte rätt oavsett vad dom än vill påskina i dessa program.

Jag är kanonkritisk vad det gäller sådana billighets program som  det alltid blir,Tv har inte lust att lägga dyra pengar på ett vettigt hundprogram det är den krassa sanningen,så man kan ju undra vad tv-licens pengarna går till egentligen.

Bunn
0

#4 Hur vet du att han anväder stackel strypsnara och el mellan tagningarna? Har du varit på plats och sett det med egna ögon eller känner du någon som gjort det?

spikes
0

19,Först och främst skulle inte Norge stoppat det om det inte vore sant eller hur?,sen skrev jag i ett tidigare inlägg hur jag vet det,man behöver inte varit på plats för att ta reda på sanningen om det,dessutom har han som jag sagt gjort bort sig med en del incidenter som kablades ut i Svensk tv.

Jag har till och med mailat honom och ifrågasatt det,men tror du jag fick något svar?,och det kan jag gå i god för att flera har gjort,men inget svar….har man rent mjöl i påsen så bemöter man sånt åtminstonde på sin hemsida,för alla att beskåda. 

Sen är det upp till var och en att ta det till sig,jag tvivlar inte en sekund på att det är sant,har sett för mycket för att ens tänka tanken.

Strypsnaran har han ju själv visat upp i tv,har du inte kollat programmen?….själv fick jag se den på you tube som jag som sagt inte har länkarna till,men du kan ju göra ett sök där så kanske du ser nåttFlört

MoaW
0

#17 jag tror att en anledning till det (att man på hundforum kritiserar dom som har program på tv) är att det som oftast visas på tv är quickfix, det är det som ser bäst ut i tv, det går snabbt helt enkelt och får hundtränaren att se bra ut. Dessutom är det ju klippt så att mycket förvinner. tror det är därför många kritiserar just dom hundtränare som syns på tv, om man nu inte gillar dessa metoder.

Själv tycker jag att det jag sett av tex. Victoria stillwell har varit bra, har dock bara sett några få program, men gillar henne klart bättre än cm eller fs, och hon har program på tv fast använder sig av helt andra (iaf av det jag sett) metoder.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

spikes
0

21,Håller absolut med dig i allt du skriver härFlört

FiaLi
0

ÄR CM's metoder verlligen quick-fix? Han introducerar väl ägarna för metoderna och låter dem sedan jobba med hunden på egen hand och återkommer efter en tid för att se hur det gått och för att förtydliga deras tillvägagångssätt?

Det står väl dessutom att metoderna i programmet inte alltid är tillåtna i sverige och att man ska prata med en expert innan man använder dem.

Jag tror att man kan få bra tips från honom men det är svårt att kopiera någons stil rakt av med bra resultat.. Det är ju inte ofta man är helt eniga om allt.

MoaW
0

Jag tror att den här artikeln beskriver det bättre än vad jag kan. Jag skulle kalla det jag sett av hans metoder för quickfix iaf, sen vet jag ju inte hur länge beteendet har hållt efter programmet, eller vad ägarna har gjort efteråt, men det kan ju ingen veta…

men om det står att metoderna inte är tillåtna i sverige, varför ens ta efter dom då? Varför inte sända sånt som är tillåtet, även om kanske vissa bitar av det han gör är okej?

Bunn
0

#20 Jag visste faktiskt inte att Norge stoppat "det" (antar att det är programet du menar).
Jag har sett hans program, men följer dem inte slaviskt som en del verkar göra. Har sett ett antal, exakt hur många är svårt att svara på.

Du har rätt i att man inte alltid behöver vara på plats för att veta vad som är sant och inte, men dagens tv och skvallerblaskor har en tendens att överdriva en aning. Man ska inte tro på allt man ser och hör.

Jag säger inte att det du skriver är osanning, det vore fel av mig eftersom jag själv inte vet något om detta, men jag tycker det är fel att smutskasta någon annan för att man själv inte delar dennes åsikt/tillvägagängssätt.

Kakan81
0

Spike du skriver det så mycket bättre än jag, Jag sitter här och läser och nickar och håller med dig.

Hellre att Emil har lite tuggummi i öronen ibland och är glad och framåt än totalblindlydnad som CMs hundar uppvisar. Hundar är liv, med liv händer det saker - både bra och dåliga. Älskar man någon hör båda sidorna till.

FiaLi
0
#24 Stackel tillexempel är inte tillåtet i Sverige.
Folk måste ju kunna använda sitt sunda förnuft och inte använda sig av sånt som inte är bra. Allt som visas i media måste tas med en nypa salt eftersom det alltid vinklas.
MoaW
0

#27 jag vet att stackel inte är tillåtet i sverige, min undran var mer varför man ens visar sånt som inte är tillåtet… vad ska man lära sig av det liksom.

Moa-16
0

#28 Nu använder han ju inte stackel i varje program. Har inte sett ett ända faktiskt. Utan man kan lära sig en hel del av honom. Han har bra hand med hundar.(tycker jag) Löser problemen & hjälper ägarna vad jag kan se ;) Och tycker man att han är så hemsk. & hundarna är så rädda för honom. Behöver man ju inte titta. Folk har nog lite mer förnuft än några här tror.

"ja, vilken bra metod" -"jag går och testar den på ole på än gång"

Nja. Så tror jag inte folk tänker när dom sitter & tittar. Man kanske tar delar av "tipsen" Det har jag gjort. Och jag plågar inte mina djur (:

FiaLi
0

#29 Precis så jag menar..

MoaW
0

#29, nej men varför ens visa ett program som strider mot svensk lag? även om vissa saker är okej? och dom saker jag sett som han gjort som varit bra, eller okej, har för mig varit rena självklarheter. Och det hoppas jag att det är för andra också, som att alla hundar behöver motion tex (vilket ofta är ett argument från folk som försvarar honom, att han berättar att hundarna behöver motion).

När det gäller hur folk som tittar på hans program tänker så är det allra mest det som skrämmer mig. Dom hundar som han personligen "hjälpt" går förhoppningsvis tillbaka till ett bra liv, men det som oroar mig mest är alla människor som plötsligt blivit hundexperter av att titta på tv(!). Jag har åtskilliga gånger fått hans metoder använda på min extremt osäkra hund av självutnämnda experter. Både såna som inte ägt en hund i hela sitt liv och såna som varit hundägare i flera år. Människor som petar till honom, trycker ner honom, stirrar honom i ögonen och använder hotande kroppspråk bara för att han tydligt visar för dom att han vill att dom ska backa undan.
Behöver jag tillägga att min hund numera är livrädd för dessa människor?
för att inte tala om alla som använder det på sina egna hundar.
Det finns säkerligen dom som bara tar till sig vissa bitar och använder sig av dessa på ett bra sätt, men jag tror faktiskt inte att det är majoriteten. Inte av alla dom som jag träffat som är millan fan iaf, där är det ledarskap och ständiga korrigeringar utan resultat och "var kan jag köpa hans halsband??" som gäller. och det är väl det egentligen mer än själva programmet i sig som stör mig.

spikes
0

25, I inlägg 11 skrev jag det också,jag skulle inte yttrat mig om honom om jag inte visste att det var sant,alla vet ju att man ska ta allt med media med en nypa salt.

31,Precis mina tankar också,och det baseras ju på att dom inte köper in dyrare program med kvalite på,jag minns när cm första program lanserades,det blev folkstorm i Sverige också,men inte sjutton lyssnade Svensk tv på det inte,så tacka vet jag Norge i detta fallet.

Moa-16
0

#17 Måste hålla medNeutral WinkÄr det inte CM så är det FS som plågar hundarna & gör helt åt skogen fel.. Spelar ingen roll vem det är som tränar hundarna,verkar det som.  JAG är bättre! Gör som jag istället!  Och -Stoppa programet nu så ingen hund far illa!

Jag står iaf fast vid att jag lärt mig mycket av både CM & FS. Har inte sett någon av dom plåga sina hundar. Så det kan jag inte säga något om. Jag tolkar det ifrån det jag ser. Och jag ser två duktiga hundtränare. Som har bra hand med hundar. Men jag är ju inte med bakom kameran. Vem vet vad som händer där hehe ;)

spikes
0

33,Man behöver inte vara besserwisser för att se hur en hund mår,det räcker med sunt förnuft och lärdom om hundspråk,så det ordet kanske ni som tycker det ska fundera över självaFlörtoch vad jag erfar så är du ju inte så gammal i gemet ännu,så du kanske inte ser sånt .

Sånt här behöver lyftas fram oavsett om man gillar honom eller inte,sen handlade tråden om CM inte FS,starat en egen om du vill diskutera den mannen.

Maja2
0

#26 Du skriver "Hellre att Emil har lite tuggummi i öronen ibland och är glad och framåt än totalblindlydnad som CMs hundar uppvisar."

Bara för att en hund har "tuggummi i öronen" betyder väl inte det automatiskt att han är glad och framåt?

Jag vet inte om jag kan hålla med om att CMs hundar har totalblindlydnad.

Moa-16
0

#34 Nej, men det är ju samma sak med FS. Hundarna "mår dåligt" osv.. Jag vill inte diskutera honom. Räcker med att jag vet vad jag tycker. Ingen behöver tycka som jag (:

spikes
0

36,Som sagt starta en egen tråd om honom,ingen tvingar dig att ge dig in i diskussionerna här.

spikes
0

35,Jag tror hon menar att hellre har hon en lite busig hund som har egen vilja,och det ser inte jag heller något fel med,enligt mig så lyder cm,s hundar pgr av osäkerhet/rädsla…allt görs på kommando inga egna initiativ till lek och annat,det skulle inte jag kalla glad hund.

Maja2
0

#35   Jag vet inte om du/ni varit hos cm och sett med egna ögon att hans (ja.. det är ju inte bara Hans hundar heller) hundar ALDRIG tar egna initiativ till lek och annat. Svårt att tro att så är fallet.

Moa-16
0

#37 Nej, ingen tvingar mig. Jag säger bara vad jag tycker. För jag vill det,hehe. Det blir en diskussion när folk har olika åsikter =)

spikes
0

39,Måste man ha varit där för att se det!?,det tror jag knappast,jag förstår inte hur folk kan försvara en sk hundtränare som inte har rent mjöl i påsen,och som dessutom bevisligen plågar sina hundar!?,media och tv måste ju ha förblindat många redan,och det tycker jag är hemskt.

Moa-16
0

#41 Det är din åsikt om honom. Du behöver inte få alla andra att tycka som dig. bevisligen plågar sina hundar? Var har du bevisen?

Maja2
0

#39 och jag har svårt att förstå hur man kan med säkerhet hävda nåt som man inte har bevis för.

Jag har aldrig sagt att jag köper alla hans metoder, men jag har lärt mig mycket av honom. Likaså har jag lärt mig mycket av andra som håller på med hundar. Läst många böcker av olika hundtränare.

Bevisligen plågar sina hundar, ja det är ju INTE bra. Det är INTE bra heller när folk köper raser de inte vet hur de ska hantera, utan köper för att de är söta. Det är INTE bra när hundägare inte förstår sig på att hunden är en hund och inte en människa.

Tänk, det finns lag på att kor måste gå ute på sommaren (man får använda elstängsel) , hästar måste ha kompisar, osv. Men en hund får man måla naglarna på och trycka ner i en väska och bära runt.

Sorry…. gled lite utanför ämnet

exitingsvillemo
0

Jag är, liksom andra i denna diskussion, mycket intresserad av att se dessa "bevis" som Spikes och andra talar om.

Youtube? Ni måste skämta. Youtube visar klipp på max 10 minuter, ska jag kolla igenom 2-4 hela avsnitt med CM så visst skulle jag kunna klippa ihop ngt dramatiskt på 10 minuter.

"kan man läsa av hundars kroppsspråk så ser man att dom är rädda och osäkra" Ursäkta? Visa mig gärna ngn sorts bevis för det påståendet. Jag kan tom ta en youtube film ObestämdFlört

Jag ser en flock hundar som glatt följer sin ledare, som inbjuder till lek och respekterar alla i sin omgivning, både folk och fä.

En hund utan ledare är en otrygg hund.

Mina hundar går alltid lösa tex, vilket går utmärkt eftersom dom är tränade till det. Går hunden lös, finns inte utrymme för "tuggummi i öronen" Hit betyder Hit, och det omgående.

Men jag räknas väl in som djurplågare jag också då antar jag.

spikes
0

42-43-44 jag hänvisar er till inlägg 41 angående bevisen.

43,Jag har talat om min åsikt om honom och den står jag för,om andra sen ändå vill utöva det han gör är inte min sak att avgöra,jag skulle aldrig göra det.

I övrigt håller jag med dig om det som gled utanför ämnet.

44,Du kanske ska kolla in på både hundar och bif lite oftare så du hänger med då,jag vet att det fanns länkar på hif som bevisade detta.

Allt på you tube och i media är inte sant,men man ska nog ta till sig det som är sant.Och som sagt varför skulle Norge stoppa det programmet annars?.

Och lika lite som andra har att göra med om du vill gå efter cm,s metoder lika lite har du att göra med om en person accepterar att hunden har tuggummi i öronen ibland,så låt bli att dra upp det som något negativt,det beror helt och hållet på när detta händer och det vet inte du.

Sen om du vill se dig som djuplågare är upp till dig,det var cm vi diskuterade här.

Så vill ni ha bevis så leta upp det själva,jag skriver vad jag vet sen om ni vill ta det till er är upp till er.

Moa-16
0

#45 Du har inga bevis. Där brister det,tyvärr… CM plågar vad jag vet inte sina hundar. Finns inget som säger att han plågar dom. Det är din syn när du tittar att dom är rädda & osäkra. Jag kan tyvärr inte se det.

spikes
0

46,Jag har dom bevisen jag behöver,finns tvärtom massor som säger att dom plågas.

Kom igen och motbevisa mina åsikter,ska med nöje läsa demGlad.

exitingsvillemo
0

#45 dra upp det som ngt negativt? Det enda jag skrev var att det finns inte utrymme för tuggummi i öronen när man befinner sig på ex promenad med en lös hund.

Såvida du inte varit med under en filminspelning, så kan du omöjligt VETA hur han hanterar sina hundar i pausen.

Att Norge har slutat sända programmet, får ju stå för dom, antagligen har dom också satt sin tilltro till enskilda youtube-klipp och handlat därefter, eller så var tittarsiffrorna inte tillräckligt höga, vad vet jag?

Men jag befinner mig iaf i Sverige och tydligen så tycker dom inte att programmet är så hemskt här eftersom det fortsätter sända det.

*redigerat av sajtvärden*

spikes
0

48,Hänvisar till 47.

Jag har många anknytningar till Norge så jag vet att detta inte berodde på det du räknar upp,Sverige vill inte betala för dyra hundprogram därför blir det heller inte bra kvalite på dem.

exitingsvillemo
0

#49 Jag tycker att Sverige har bra hundprogram. CM är en mkt duktig hundförare.

Tror snarare det beror på att Svenskar har svårt att ta till sig nya saker.

Nu har jag läst inlägg 41 flera ggr, eftersom du hänvisar dit hela tiden,men jag finner inga bevis där heller.

"Trots att han bevisligen plågar sina hundar" var är dom bevisen? Vad grundar du det påhoppet på? Har du sett honom plåga sina hundar IRL?

Vill man smutskasta ngn så, bör man iaf letat fram all fakta först och kunna bevisa att det faktiskt ägt rum. Det är iaf min åsikt.

Så bara för att han inte svarat på dina mail, så är han oärlig? Han kanske har vettigare saker för sig än att sitta framför datorn och svara på mail, umgås med sina hundar tex.

spikes
0

50,Som sagt kan du motbevisa det jag vet och min åsikt så tar jag gladeligen emot det och läser det.

Du skriver att du tror att Svenskarna har svårt att ta till sig nya saker.Vad jag sett är det föråldrade saker han lär ut,en del är dessutom förbjudet i Sverige.

Bra att han umgås med sina hundar,synd bara att han inte uppdaterar sig inom utvecklingen då.

exitingsvillemo
0

Jag kan inte motbevisa något alls, därför skriver jag inte att jag VET utan att jag TROR.

Men du väljer VET därför tog jag förgivet att du verkligen sett det med egna ögon.

Är det föråldrande saker att människan ska använda hundens språk och ett beteende som hunden faktiskt förstår?

Då tycker jag det är mer föråldrande att göra som de flesta svenskar, kräva att hunden ska lära sig vårat språk och vårt beteende.

De saker som du skriver är olagligt i Sverige är väl stackel antar jag.

Finns många saker som är förbjudna i Sverige men fullt lagligt i andra länder. Kolla Djurpoliserna på Animal Planet tex, där dom kör hästar i öppna transporter på motorvägarna, det är heller inte lagligt i Sverige och förmodligen ganska stressande för hästen, men det görs för en god sak, därför lägger jag inte ner så mkt energi på den detaljen.

Jag kan välja själv, kör mina hästar i ordentliga transporter-Använder inte stackel på mina hundar.

Men bara för 1 detalj behöver man inte dissa hela konceptet!

spikes
0

52,Jag har sett tillräckligt för att kunna skriva VET,annars hade jag inte yttrat mig…

Hästar handlade inte denna diskussion om vad jag vet!?.

Min åsikt är att det är föråldrade saker,sen gällde det inte bara stackel utan även el och kräksara.

En hund kan lära sig vårat språk genom att vi beter oss på ett språk/sätt som dom förstår,inget konstigt i det.

Om jag väljer att rata hela hans koncept så är det mitt beslut,andra är naturligtvis fria att göra som dom vill,jag lyfter detta eftersom vi inte har samma lagar här som där och det behöver diskuteras i det oändliga,kan man informera en eller ett par så har man vunnit något i alla fall.

MoaW
0

Jag tror inte att det är brist på bevis som är problemet, utan att man kanske inte ser det som lika allvarligt, eller har jag fel?
För mig spelar det inte så stor roll vad han gör i pausen/det som klipps bort, utan det är alldeles tillräckligt med det som visas. Bara det att ha stackel på en hund (vilket jag sett på programmet, inget som varit mellan tagningarna) och utsätta den för en situation man vet att den inte klarar, hundmöten på kort avstånd tex. för att sedan ge den några ordentliga ryck i halsen, är inte enligt mig bra hundträning. (snarare bra tv)
Att ta fram ett halsband (för det tror jag inte ni behöver några bevis för, eftersom det är hans eget halsband) som går ut på att ge hunden så stort obehag som möjligt tycker jag faktiskt är att plåga hundar, eller åtminstone en hundtränare som jag inte kommer lita ett ord på. Som jag sagt tidigare, för mig spelar det ingen roll om han så gör allt annat jättebra (vilket jag f.ö. inte tycker att han gör) för där har man helt tappat förtroendet.

spikes
0

54,Verkar som vi sett samma saker angående honomFlört

Freke
0

exitingsvillemo: Jag kan göra det då!

Eftersom jag varit och jobbat på ställen där CM varit och lämnat in hundar som han inte klarat av.

Och jag har sätt vilka metoder han använt på hundar som han inte klarat av, men det är något som du aldrig kommer att tro eller förstå, eftersom du glorifierat honom helt uppenbarligen.

Har du någonsin tänkt tanken på att det är ett program? Att det är en produkt som ska säljas och marknadsförs därefter? eller var det en högre matematik. Men han gör ett par rätt det ska jag inte förneka men han gör även fel han, annars skulle han inte vara mänsklig.
Men Positivt och till hans ära.. Han lär USA att dom måste gå ut med sina hundar.

Med detta tänker jag inte mer lägga mig i denna diskussion.
Har varit på DPC/LACA i 2månader, i arbetets vägnar..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

56,Tack FekeGlad var osäker om du ville gå ut med det här därför nämnde jag inte ditt namnFlört

exitingsvillemo
0

#56 Glorifierar? Vart i det jag skrivit har jag glorifierat honom?

Jag säger inte att allt han gör är korrekt och riktigt, men mycket av det han berättar om är faktiskt bra.

Jag kan ge honom både possitiv och negativ kritik, men vissa kan bara se det negativa i allt. Jag ska inte påstå att jag använder mig av alla hans metoder, men en del av dom, som bevisligen fungerar, iaf på de hundar jag stött på.

Måste man ta efter allt eller inget? Kan man inte låta sunda förnuftet vara med och avgöra vad som är lämpligt i olika situationer?

Gapa och skrika om att programmet borde läggas ner, för allas säkerhet…? Jisses, lite dramatiskt kanske?

Bättre att lägga energin på ngt vettigare, ta bort Nyheterna vet jag, det kan ju inte vara bra för små barn och se krig och elände varje dag, på barn-vänliga TV-tider dessutom Flört

spikes
0

58,Vem gapar och skriker här?,vi lägger fram fakta och diskuterar kring det,så skrikandet får stå för dig.

Ingen har sagt att man inte kan ta de goda bitarna ur hans program heller,men var och en har absolut sin egen rätt till att rata det också,inget konstigt i det.

Sen väljer ju var och en var man vill lägga energin på det är ett fritt land….

Hundar pratade vi om,inte barn och nyheter.

Freke
0

Hahahaha

#58… Ja vet du om att tvn har en knapp som gör att den stängs av??
Något man kan göra när det är program som man inte vill att barn ska se på?!

Själv brukar jag inte se på Tv alls, går hellre ut med min Hund..

Funkar skit bra…

Tar ofta med mig barn också så dom lär sig lite hundvett..
Vägrar att använda Tvn som barnpassare.. Och mina barn vet knappt vad bollibumpa är, men dom har sten koll på både djur och natur istället..
Så vi brukar lägga våran energi på det vilket både är trevligt och nyttigt..
Har du testat att inte titta på Tv under en hel vecka? Faktiskt en räät skön upplevelse.. Ha en trevlig helg med eller utan Tv..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

thildatessie
0

har inte läst hela tråden men måste bara säga att jag blir vääldigt kluven, älskar att kolla på hans program och innan tyckte jag att han var bäst men nu när en massa folk har börjat att säga sånna saker om honom , vilka metoder han andvänder osv. dåliga saker. så blir jag kluven, är han bra eller inte? :S

spikes
0

61,Det är upp till var och en,men det är bra att läsa hela tråden,om inte annat får man reda på saker man inte visste,och då är det lättare att ta ställningFlört.

Moa-16
0
thildatessie
0

jo.. men det  har stått i många tidningar och på internet mkt innan, inte bara här

Moa-16
0
spikes
0

64,Ja det har ju framkommit att han jobbar med uråldriga metoder,och metoder som inte ens är lagligaFlört

Moa-16
0

Ursäkta, vad har hänt med mina kommentarer:bigeyes:, skumt..

AnneN
0

#67 Förklaringen finns här.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thildatessie
0

#66  :S ja "/

exitingsvillemo
0

#60 Vem använder TV:n som barnvakt? Obestämd