Är han sjuk?
Min hund kan ibland bara ställa sig och dra in massor av luft i näsan, detta händer kanske 1-2 ggr per dag. Låter nästan som en gris när han gör det.
Sen har han nysigt under natten och nu på morgonen även hostat någon gång.
Har han noskvalster eller har han kanske fått kennelhostan?
Kennelhostan låter som ett barn som har krupp hosta,så det är det inte,låter som noskvalster,kan ju vara damm också..bästa är att rådfråga vet.
Noskvalster …min hund har nyligen haft det och det lät exakt som du beskrev…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Får väll ringa till veterinären sen då och höra med dom :)
Gör så,låter bra….
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Läste på en sida om symtomer och det enda som jag vet stämmer in är inåtvända dragningar. Tror inte hans luktsinne är dåligt då han fortfarande kan köra godis sök osv. Och allmäntillståndet är opåverkat.
Men ska ringa till veterinären senare.
Det går noskvalster här omkring nu så inte så konstigt om han kanske fått det även om han inte har hälsat på nästan någon hund.
Fick en tid imorgon vid 2-tiden.
Han började bli lite hängig för ca 1,5 timme sen. Och hans tassar och nos är väldigt varma. Varje andetag låter som om han skulle vara "tät" i nosen.
Imorse när han vaknade var nosen alldeles blöt, det brukar den inte vara annars.
Men får se vad veterinären säger imorgon. :)
6,Hoppas det inte är något allvarligt…berätta hur det går för er.
Imorse kunde jag inte en gå ut och gå med honom då han hostar & fnyser när han anstränger sig.
Så han fick gå ut och kissa&bajsa precis utanför.
Så fort han anstränger sig så börjar han hosta..
Ska iväg om ca 2 timmar nu och se vad han kan ha för nått.

#8 Håller tummarna för att det ska vara nått som är lätt att åtgärda
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fck recept utskrivet mot noskvalster.
Är hostan forfarande kvar när behandlingen är över ska vi in igen och kolla i halsen.

#10 okej, hoppas att det hjälper med det ni fick mot noskvalster då.
_**/Mvh Anne
Veterinären var väldigt konstig hon tog inte ens i honom..
När Dixon drog i kopplet som en tok och ville hälsa frågade hon om han var aggresiv :s Fick säga att han älskar människor och vill hälsa på allt och alla.
Sen var hon från Norge, så hon hade väll sina fördommar mot "amstaffs" Ja amstaffar brukar ju va vilda sa hon.

#12 Då skulle jag rekomendera att ni väljer en annan veterinär nästa gång, kan ju vara svårt för dem att göra en ordentlig undersökning om de inte ens tar i hunden 
_**/Mvh Anne
betala du får en som inte änds undersöker ne fy jag hade klagat. Fanns det bara hon på stället? Byt vetrinär eller kräv att inte få norskan nån mer gång snacka om trångsynt-. -
Vi gick till det billiga stället då vi vet att han har noskvalster och ville bara få ett recept utskrivit.
Men tycker ändå hon borde kollat på han. Fast det blev inte så dyrt.
Men är han inte bättre om några dagar så åker vi till den dyrare. Men hon sa att han inte skulle anstränga sig och bara ta det lungt och inte vara ute i kylan mer än han måste.
jojo förvisso men det kan vara bra att de ändå lyssnar på lungor o hjärta med. Han är snart bättre vi märkte stor skillnad rätt snabbt på Chanel :) Sele om du har var min vetrinärtips med slipper man irritera dom i onödan. :)
Sele vill jag inte använda! Då han ska lära sig att gå i koppel då vi har tävlingsambitioner längre fram. Och man får inte ha sele på träningar eller tävlingar ;) Har bara sele när jag spårar eller drar, så han ska veta att när jag har sele på mig så får jag dra liksom :)
Men visst jag kan hålla med om att när han drar så hostar han för att det trycker mot halsen. Men tränar för fullt på att inte dra i kopplet och då funkar det bara att ha halsband eftersom det är de han ska kunna gå fint i :)