Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: ot-off-topic
Läst 1167 ggr
spikes
0

OT,Blir så frustrerat arg!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har vi för rätt att bestämma över andras liv!?Gråter,Jag skulle gladeligen vilja träffa dessa personer öga mot ögaSkrikandes,fast då skulle jag nog inte vara så gladRynkar på näsan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6613765.ab

matte-mi
0

Instämmer. Anledningarna…grupp två som blev påverkad är ju riktigt dålig. ….Grupp två är jägarna, eftersom älg är vargens huvudföda, Vad är det som säger att de har mer rätt att jaga älgar än vargen har?

AnneN
0

Skrikandes

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

1,Precis vem fasiken är det som säger att människan har mera rätt att leva än en varg usch! blir så trött,nu har det varit mycket sånt skit sen masslakten på dem

Trollhassel
0

Idioter! Fy fan vad arg man blir! Skrikandes

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

SkrikandesFörvånad jag skulle inte vilja vara jägare där undra lite hur dom tänker dom som dödar varg.. vargen håller ju rent i skogen tar inte de friska djuren. Ne detta var droppen

fridaas
0

Men suck!!

När ska vi börja med skyddsjakt på människor istället?! Vargen var här först! Skrikandes

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[nataschaj]
0

Fy ***!, nu börjar ja hata sveriges alla regler ännu mera!! Låt vargarna vara! dem har rätten att jaga mer än vi  människor har!, nu bidde ja iriterad mot denna regel!…

Eija
0

Skrikandes..kokar av ilska…skall det aldrig ta slut på denna hetsjakt på vargen….herreje….det finns ju alternativa skyddsåtgärder för tamdjuren…och hitintills så verkar det ju vara lösspringande hundar som råkar ut för vargen, och det beror ju på att dom kommer in för nära i deras revir helt enkelt…

Normalt så brukar hunden avvika när den känner doften av vargen…men jakthunden är ju så in i sitt spårande så det händer ju lätt att den kommer för nära en varg….

Utrota fästingen istället, för den gör då fasiken ingen nytta….

Maja2
0

hahaha.. precis #8, fram för jakt på fästingar istället, de ställer till med mer elände än vargen :)

exitingsvillemo
0

Ja herrejisses. En komun som inte ens har varg, ska alltså bestämma att vargen ska skjutas av?

Jag kan förstå de bönder som blir utsatt, rivna kalvar osv, men ta tag i just den vargen då inte måste väl alla bort bara för det.

Vargar är normalt mkt skygga djur som väldigt sällan kommer i närheten av människan. Skulle det plötsligt ströva omkring en varg på min tomt, helt obekymrad eller på ngt vis visa sig hotfull, så visst skulle jag ringa ut första bästa jägare för att ta bort den.

Men hur många av våra vargar har det beteendet?

Nej, jag är inte emot jakt på varg som återkommande river kossor eller andra djur,men dom som inte gör det och håller sig till jakt på vilda djur, dom har väl all rätt i världen att leva.

En återkommande diskussion är ju den om varför det egentligen skjuts älg. Svaret på den frågan är allt som oftast: För att hålla älgstammen på en bra nivå. Men det håller ju inte längre, för helt plötsligt så måste vargar dödas för att dom också jagar älg och håller stammen i bra nivå…?

Konstigt…

Freke
0

Är det här okej?

Så vill jag ha en egen Ö där jag kan få sätta ett min  fält runt så jag slipper en massa människor som jag inte gillar ändå, så kan jag ta inn ett gäng vargar istället..

Vill även gärna ha ett par prickskyttegevär bara för att det är kul att skjuta sen om det kommer en eller annan mäniska ivägen? Gör väl inget finns ju på andra ställen i sverige? så varför vid min ö??

och jag gillar inte folk i båt? så dom kan jag spränga för dom stör mitt fiske!

Eller gick det inte att resonera så?

vad skulle vattnet innefattas av allemansrätten? men djurens rätt då??

finns det någon sådan? eller är vi så duktiga att ta vara på det som är äkta att vi kan stoppa upp vargen istället och visa den på museum

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Här kan ni läsa om anledningarna snacka om varghatSkrikandes

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6615591.ab

Gingo
0

''Löshundsjakt är kultur och en viktig fritidssysselsättning och livskvalitet för många. Det skulle vara mycket tråkigt om den försvann.'' Har dom glömt att utan vargen skulle inte hundarna finnas? Det skulle väl vara lika tråkigt om vargen försvann som löshundsjakten?

Och när ska dom börja ta jaga räven, Lo björnen och liknade djur för snrt tycker dom väl att dom är förskräligt farliga också.

spikes
0

13 Vill bara tillägga att dom har jagat bra mycket Lo också i många kommuner och så många av dem finns det inte heller,man blir så ledsenRynkar på näsan.

KadjaNina
0

Det här är sjukt! Tycker inte de hade vettiga anledningar till att vargen ska försvinna från kommunen. Inte är det så konstigt att de äter boskap. Vi tar ju deras mat!

matte-mi
0

#15 precis

Gingo
0

14 jo jag hörde det efter jag skrivit det :( Det är så synd att dom djuren jagas