Ögonen svullna? vavva ägare kolla

Vavvor kan ha väldigt utstående och rinniga ögon. Det ser inte ut att vara fel på vovven på bilden. Den ser nog bara ut sådär.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag tycker inte heller det ser konstigt ut. De kan som sagt ha ganska utstående ögon. Sök på chihuahua på någon bildsök så kan du se och jämföra.
Alla vavvor har inte dessa ploppögon men då de har så litet huvud och framavlade att ha stora runa ögon så är det så att de får dessa ploppögon. Den på bilden ser ut o vara valp/unghund de är ju så små vissa av dom, träffar ofta en liten skällig tik på 1 kg fullvuxen 8 år men den minsta plutta jag sett iaf
#3 Han är 2 år i Maj. Fast vet ej hur gammal han är på bilden.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Men ser inte ögonlocken svullen ut?
Du har inget foto på närmre håll?
#5 Är ju det jag oxå tycker.. Bilder nya kommer, han måste komma hem hit först..

#5 Ögonlocken ser bara fuktiga ut tycker jag. Valpar och unga vavvor kan ha extra rinniga ögon. Min lilla Prillan såg ut lite sådär också som valp.
Med Vänliga hälsningar

I rasstandarden kan du ju läsa vad som står, men jag har för mig att det inte är okej med utstående ögon.
Han är nu hemma och kan lugnt säga inte alls svullen runt ögonen. Dock är han lite väl tunn.

#10 Min lilla Prillan var lite tunn som valp också. Han hade väl ingen superaptit direkt, men det är värt att hålla lite koll. Är han avmaskad? Äter han torrt eler blött foder? Prillan fick blött foder och åt dåligt av det. Vi provade med torrt och det gick mycket bättre men då får man vara noga med att kolla om de dricker ordentligt också.
Med Vänliga hälsningar
#11 Han är 2 år i Maj.. Avmaskad ska han bli denna vecka. Ska köpa avmaskningstablett i veckan. Han äter torrt RC och Pedigree pal samt stekt köttfärs över maten samt ngra bitar gul paprika. Förra ägaren gav detta.
Ska ha över han på bättre foder än pedigree pal.

#12 Ok :) Så pass. Ja, välj ut ett lite kraftigare foder till honom. Köttfärs är bra, men jag skulle ge den rå tror jag.
Med Vänliga hälsningar
#13 Ska se om han gillar Barf som de säljer på zoo, men önskar de hade ännu mindre korvar en på 500 gram hinner ju denna lilla ej äta upp. Min andra hund tål ej Barf så 100% bra.

#14 Om han gillar BARF så är det ju kanon. Osmidigt att de är så stora föpackningar bara. Det är synd. Man vill ju inte kasta.
Med Vänliga hälsningar

#14 det finns färskfoder som är förpackade som burgare också, kanske kan vara smidigare då man har små hundar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#16 Då ska jag se om de två zoo här har det. Annars kanske foderbilen har..

#17 Foderbilen har bara vanlig blötmat, men kolla på de olika färskfoderföretagens hemsidor, kanske finns det en återförsäljare nära dig.
Här finner du de färskfoder jag vet har burgare:
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du ska inte ge blandat foder tycker inte det låter bra och varför då stektblandfärs de älskar äta den rå :) Vi har bravo det är burgare men nordic ville jag igentligen ha men pga det inte fanns så fick det bli bravo är nöjd med den :) det finns en massa bra att läsa ang färskfoderhär inne på blandras :) Jag hoppas att du visar lite söta kort på han för oss när du har killen hemma ser ju plytteliten ut :D
Han är här väntar bara på kameran.
Nä men "halledudane" va liten och söt han är! 
Zabelle
Jättesöt
.
23,Även småhundar kan bli olika stora trots ålder.
Finns ju vavvor de kallar för tekopps modellen, jag vet dock inte hur stora eller hur mkt de väger. Tycker själv han är liten..
Men på pappret som skall till JBV så står det han är född: 2008-05-10
Såå söt. Lycka till!
Förlåt, såg nu att jag skrivit rätt nedlåtande.. Ber om ursäkt.
#29 Jag hann ej läsa det.. Men ursäkten godtagen..
#30 Tack, lycka till med lille killen 

Jättegullig! Vavvor under 1,5 kilo brukar ibland kallas teacup men det finns inget sådant begrepp i varken svensk eller amerikansk rasstandars ännu. Söt pöjk! Lycka till. Jag tycker inte att han ser så farligt mager ut. Svårt att se på bilden men han är ju inte senig och benig. Bättre de är lite tunna i 2-årsåldern än för feta. Så länge han är pigg och glad så skulle jag inte oroa mig.
Med Vänliga hälsningar
Var till veterinären idag dels för vaccinera min tik samt ta ett hälsokoll på henne för försäkring. Veterinären kollade en knöl *lymf* nedanför hans öra samt en kal bit av svansen, o att öronen såg kala ut men veterinären sa det kan vara något hormonellt. Ngt som är vanligt på vavvor?
Han hade väldigt mycket tandsten vilket vi ska ta bort sedan och även ta bort på tiken.
Vanligt att vavvor kan vara som loja/slöa då de är i famnen?

#33 "min" vavvavar som en trasdocka då man höll i henne