Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1497 ggr
Mymlan
0

För kallt för att kissa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni med vavvor o andra frusna hundar.. Hur får ni dem att göra sina behov ute?

Min Gizmo trots kläder på sig bara vägrar gå ute, vägrar göra behoven ute. Han skakar värre än aspens löv trots fleece tröja och en jacka på sig.

Hmm, ska nog då jag klipper ner mina 2 perser katter spara pälsen och klä vavvan med det *S*

För ska jag prommisa med bägge hundarna så kommer jag inte ur fläcken ur ruta 1, då vavvan vägrar gå, det är kallt på backen, sedan antar jag han inte är så väldans koppel van. Men ska jag hålla på lyfta upp hela tiden så lär han sig ju stretar jag så lyfts jag upp. Men 100 meter anser jag nog han ska kunna gå typ från port A till port H.

Men nä då, han slår knut på pillesnorren kissar inte ute..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AnneN
0

Om han inte vill gå för att han blir kall om tassarna så kanske du kan skaffa sockar/skor till han så han slipepr frysa om tassarna?

Annar är det enda råd jag har att locka och vänta ut han tills han kissat ute och inte gå in förrän det är gjort.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trollhassel
0

Som Anne kriver kan det gå åt sockar. Jag har brukar använda bebissockat till frusna tassar förr, men min nuvarande vovve och din har för pyttiga tassar för den minsta storleken. Det går att sy egna "tubar" i flece-tyg och trä på tassarna.

Prillan är väldigt frusen av sig och hon har inte heller varit supernöjd med att kissa ute när det är som kallast.

Bilden fick jag av fodervärden. Prillan åker i sin puff under barnvagnen.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

vickan1976
0

Min tjej vill inte heller gå ut, men jag har börjat lära mig när det är något på gång och ta och lyfta ut henne på altanen. Hon behöver inte ha koppel då. Det skrämde henne i början.

Något som har funkat har varit att jag har burit henne en bit hemifrån och sedan har hon fått gå hem.

Jag har också märkt att hon hellre går när gela familjen är ute. Med bara mig vägrar hon, men tillsammans så glömmer hon av sig.

Lycka till!

Bunn
0

TS: Jag tycker inte du ska lyfta upp/bära din hund. För som du själv skriver "så lär han sig ju stretar jag så lyfts jag upp".

Skor/sockar kan vara ett alternativ eller så gör du som så att du går en promenad till dess att hunden gjort det den ska.
"Min" vavva satte sig på backen och ville inte heller gå, men jag gick och hon var tvungen att följa mig. Sitter de stilla så fryser de bara mer

Karizma
0

känner igen och då har jag en större hund än era småpluttar :) Jag fick skaffa både babystrumpor och skor till våran tjej pga kalla tassar. Det finns flera småskor o köpa även som kan sitta bra dok ska du ha kolla för vid bus/spring tappar dom ofta. Skaffa varmt täcke och skor så trivs han säkert med att gå samt kissa :)