Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 2184 ggr
Karizma
0

Våra framgångar

Då jag läste lyckan att se o känna framgångarna med en omplaceringshund så ska jag skriva våra framgångar.

Som många säkert vet är Chanel en liten söt tjej som  varit den som sagt sitt här i livet känns lite som att hon bara varit men inte funnits.

Kan skriva en stor framgång för henne från att gå bakom kan hon numera gå framför mig utan att hon drar det är mer liv i henne kan man säga från vart en grå mus till bli en stolt hund.

Då hon inte lekte i sitt förra hem så har jag och barnen  bjudit in henne till våga vara med och även lekt. Lekt första tiden för henne var kuta efter matte/små mattar som o ta dom. Det är hennes favorit lek än idag. Hon bara älskar när dottern följer med för då blir det spring spring.

Hund har hon med lekt med ett par gg och det är samma hund som gör henne denna lycka en kastrerad grannhund, och det är tafatt lek och hon bjuder in han till lek så det värmde i hjärtat när vi fick uppleva detta.

Chanel har inte haft svårt med visa att hon älskar oss redan dag 2 fick jag en dunder kram som bara hon kan det går till så här. Hon hoppar upp i soffan/sängen och man klappar henne rätt som det är lägger hon huvetet ganska berdust mot ens bröst o blundar.

Hon kunde bara sitt o tigga innan :) men nu kan hon krypa,ligg,tass,stanna,kom-stanna-kom gå lös o lysnar bra på sitt namn.

Lite aktsam är hon mot stora hundar och har dom skällt på henne en gång så vill hon helst inte gå i närheten av dom detta pga en olycka hände hennes vän i förra hemmet. Detta har vi tränat på mycket så nu till våren ska vi börja gå på hundkafe med promenad som avsluting samt lite kurser. Det ska bli kul och vi tränar själva sök för det är något hon verkligen gillar.

Vi har våra bestämnda tider på promenader och råkar jag dra över en 5 min så kommer hon och sätter sig o pratar för att visa att ser du KLOCKAN  gör du det? så sitter man i telefon måste man försöka avlsuta det innan hon pratar högre :) Idag har det vart en bra dag enligt Chanel då hon fick även jaga en katt och en skata som var på våran gård, tränat lite och sökt efter vart lillmatte gömde sig kan lova hon hitta bra ställe :D

Ha det så gott ville bara skriva lite hur hon ändrat sig.

AnneN
0

Verkligen roligt att få läsa om era framgångar, ni gör ett toppen jobb tillsammans Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

Ja man kan ju skriva oändligt mycket om sin hund men jag ville ta fram de bra egenskaper jag verkligen har märkt gett framsteg, det kan vara ett myrsteg för andra men ett jättekliv för henne. Bara leka och våga gå lite framför har tagit tid. Första gg hon lekte var över på 30 sek nu kan hon leka i flera minuter o lika sprallig nästa tur man tar. Sen att lära henne ligg tog flera månader. Hon är en försiktig tjej som inte vill göra fel så tor det var därför det tog så lång tid att lära sig bara ligg. Men nu kan hon det :)

spikes
0

Vad mysigt att det går så bra,vad jag tycker är så kul att se är att du tar med din dotter i mycket av träningen,jag kommer ju ihåg just den känslan eftersom alla mina grabbar 3 st har vuxit upp med mina hundar,och dom kan mycket om dem idagGlad

Karizma
0

Jag tycker man ska försöka få sina barn intresserade och se det bra med hund inte bara detta med promenader o plocka bajs utan men gör en del träning och det uppskattas av alla inte minst hunden.

Och det är jätte bra att barn lär sig djurensspråk med de kan då läsa av andra hundar lite lättare. De ser att en hund har det bra lite sånt kan vara bra o säga, sen är chanel en klippa med barn även barn med special-behov.

Vi har haft med henne på en visar stund i skolan. Sånt tycker ja de ska ha lite mer man får dok tänka på att allergiker ska kunna leva så kanske ha det en varmare dag ute med pälsdjur reptiler o såna djur inne för visar dag. Ska själv se om detta intresse finns för skolan tror det är många som har husdjur som är värda o lära sig lite av.

Eija
0

Va kul o höra din berättelse Karizma….ja, tänk va mycket man får i gengäld när det äntligen lossnar för dessa gullungar…kan riktigt se framför mig när hon kommer o ger dig denna mysiga kram….så gott….

Sen håller jag med dig om att det är ju kanon när barn får lära sig att umgås med djur på rätt sätt….jag däremot tror att lilla Milo inte har det, för det fanns två småbarn i denna familj, och han verka vara livrädd när man tog i  han…sprang direkt o gömde sig bakom soffan eller under en möbel där man inte kom åt han….och när jag böjde mig ner o locka på honom så morra han….

Så jag tror att barnen har fått helt fritt jaga och dra honom i päls eller vad som helst, och sen när han kanske har sagt ifrån så har han nog fått sig en dänga av antagligen husse….för han blir fortfarandes lite nervös när min särbo kommer…då börjar han att tugga på tassen….men vi jobbar med det och han ser mer o mer att husse är snäll, så han kommer fram till honom mer o mer….

Så när barn är med så gäller det ju för föräldrarna att visa dom hur man är mot djuren, att det är inte tillåtet att slå, dra i svans o päls eller skrika åt dom….

Barn tar ju efter föräldrar, så i Milos fall så kanske även husse har haft dåliga dagar och det har gått över hunden, och på det viset så kanske dom tycker att det är så man gör….

Ja, ja….det är ju bara spekulationer….men att han har något mot män…det ser man på hans reaktion…

I min förra hunds fall däremot, tror jag att han vart försummad istället….ingen hade tid med honom….för han visste inte ens hur man lekte med en boll….men däremot så kunde han snyta en strumpa eller plast påse, och springa iväg med och ligga på rygg o slå på den med tassarna medans han höll den i  munnen….

Ja, man vet ju ingenting när man tar över dom….men jag har alltid varit blödig för de som har haft det värst i samhället…även människor….oj, va många det är som har fått bo hos mig i omgångar i flykt från misshandel…..så det ligger i blodet så att säga….

Så tack för din berättelse….tur att vi kan ta hand om dessa som andra människor har gjort illa….

kram

Eija

Karizma
0

5, Jag har haft många katter då jag hjälpt flera hemlösa och oönskade kissar till få hem. Även hästar har jag antagit mig en har jag köpt de andra vänta på slakt, men pga allergi o flytt fick jag sluta med detta. Och vi har länge velat ha hund så fanns det tid för en men ville inte ha valp. Detta pga att jag kännde att det krävs lite mer och jag ville gärna hjälpa en hund till nytt hem. Vårat val vart så rätt, hon har inte haft bakslag inte ett enda. Jag hoppas att hon om 6 mån är lite mer öppen av sig inte mot hundar kanske men för bus o våga göra saker en hund ska göra. Om jag skrivit mycket fel så bero det på kl är mycket o jag är lite trött :)