Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2876 ggr
PillanN
0

Konstigaste din hund har ätit?

Läste tidigare tråd om hunden som åt en strumpa och kom då att tänka på detta.

Våra hundar kan ju hinna stoppa i sig både det ena och det andra mindre lämpliga saker.

Vad är det konstigaste eller i våra ögon det äckligaste Din hund har ätit?

PillanN
0

Min Schäfertik blev alldeles tokig i textilier när hon var dräktig! Hon slukade vid ett tillfälle i sig en rosablommig(!) barnklänning,hel dessutom.Annars blev det bitar av ett sänglakan och en jacka en annan gång.Som tur var klarade hon sig bra de gångerna.

När hon åt upp en blöja..då blev hon så sjuk att jag höll på att förlora henne. Hade ingen aning om att hon ens fått i sig den förrän vid röntgen då jag kom på vad det kunde vara.Huvva…det tog lång tid innan hon blev frisk efter detRynkar på näsan

Crazzysazza
0

mina båda omplaceringar har inte tuggat i sig något jätte konstig, den äldsta har aldrig ätit nått förutom det man gett han och den yngsta har endast tuggat i sig 150g choklad som vi lyckades få henne att spy upp igen så hon klara sig fint.

spikes
0

Snodden har alltid varit finsmakare så det konstigaste jag vet att han ätit sen valp är blåbär och hallon,isbitar

Spike däremot är en riktig slafs-pelle,trots sina 12 år så får man stoppa honom från att käka tidningar och snoddens kepsar han snor av honom ibland,annars är han nog allätare,blir helt galen om han inte får mitt äppelskrutt eller inte får smaka min apelsin osv osv,han lägger sig rätt över hela mig i soffan(bara 30kg hund) phu!!!,och pratar så högt så man blir halvdöv om han inte får som han villSkrattande

[Emma-Rhino]
0

Teddy äter bajs så fort han får chans = äckligt!

Zac kom med en död groda i munnen en gång, jag hoppas inte han tänkte äta den men iaf.

[Mova]
0

Thea har en förkärlek till vissa bajsar från djur, men hon äter dom direkt inte. Men slickar gärna på bajset (BLÄ) Pim Pims mest konstiga sak var nog en död näbbmus, men hon hade den bara i munnen tror inte hon tänkt äta den egentligen. Annars stoppar Pim Pim i sig det mesta, hon är inte så kräsen. Gärna allt som jag äter hon liksom hoppar fram och tar det innan hon kollat var det är. En gång så tappa jag en citron skiva på golvet, och den åt hon upp i ett nafs.

Trollhassel
0

Legohand!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

spikes
0

6,Är jag knäppFörvånad men menar du att Prillan har käkat en legohand?Obestämd

Trollhassel
0

#6 Japp. Hon har ätit legohand. haha

Med Vänliga hälsningar

fridaas
0

Hm.. det konstigaste hittils är väl grus antar jag Obestämd

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnnL
0

Silver hittar ibland när vi är ute o går något som han först rullar sig i och sedan äter upp. Tror att det är något som någon fågel hämtat från någon gösselhög och sedan tappat.

Hände senast förra veckan. Han kom med det i munnen och det var lögn att få honom att släppa det. Både päls och andedräkt lukta pecka alldeles surt. Plus att jag fick det på både vantar och mössa. Rynkar på näsan

Annars stoppar han inte så ofta något skit i munnen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

8,Aha tur dom är små dåFlört

vickan1976
0

Min valp har ätit kattbajs. Förra hunden älskade försvarets lipsyl och fick i sig ett antal vid olika tillfällen.

MaaariaS
0

Min hund älskar lipsyl så dom får vi gömma här hemma.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Trollhassel
0

#11 Ja, den kom ut den naturliga vägen, efter en ordentlig skogspromenad.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

14,Vad braGlad