Foderfråga igen
Celine äter Nordic färskfoder och funkar kanon på det, men hennes glömska matte har glömt att beställa nytt foder till henne, vilket betyder att det tar 2veckor tills nästa leverans är, hon har mat kvar för 5dagar ungefär..
Så vad ska man göra?! Finns inga andra som säljer färskfoder här i närheten som har leverans före om 2veckor..
Sen har jag funderingar på att börja med torrfoder till henne igen på heltid, då hon faktiskt är dalmatiner och de ska ju inte ha höga råprotienvärden i maten, vilket färskfoder absolut har. Detta pga att deras njurfunktion inte är som andra vovvars, de har lättare att få uratstenar bl.a.
Så min fråga, är det någon här som har använt standardt original mild till sina hundar?
Är det isf något som ni skulle rekomendera?
Eller har ni något annat tips på foder som har ett råprotienvärde på mindre än 22% och som helst är vetefritt och INTE är Doggy?!
Hur som haver så måste jag hitta något foder som hon kan äta tills färskfodret kommer 

vet inget foder "på rak arm" men kan rekomendera att kolla på http://foderbilen.se där finns många olika märken och varianter.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#2 Om råproteinvärdet måste vara lägre än 22% är inte Orijen ett alternativ. Har för mig att råproteinvärdet i orijen ligger omkring 40%
_**/Mvh Anne
#1 Har suttit och kollat där större delen av dagen och blir bara mer och mer förvirrad
och får halv beslutsångest om vilket foder man ska ta, det ena verkar bättre än det andra, samtidigt som det inte alls verkar bra..
#2 Orijen funkar inte, då råprotienvärdet ligger på över 40% precis som AnneN skriver. Ska kolla upp den andra som du länkade till 

Cenaturio är också ett ganska bra foder, där finns vetefria alternativ och råproteinvärdet variera mellan 22-26% mellan de olika sorterna.
_**/Mvh Anne

# TS
jjjaaa,,,uurrkk.. det är verkligen en djungel…å vem vet bäst å vem ska man tro på? Hoppas du hittar vad du söker i alla fall.. å må bäst .. kram
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.