Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 828 ggr
[Sisa]
0

Godmorgon 11 februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart har halva denna månad gått och vi närmar oss mer och mer våren. Något att se fram emot, att njuta av varmare dagar och ljusare kvällar. Det känns bra just nu…

Hoppas ni alla får en fin dag…att njuta av!

Må så gott!

zabelle
0

Godmorgon!

Här skiner solen och det är 10- grader. Ser ut att bli en fin dag. Önskar att det blir lika fint i morgon för då är jag ledig! Ska gå på min årliga tandläkarkontroll, men resten av dagen ska jag bara njuta av att vara ledig.

Är det någon som är sugen på ett dopp… det är ingen trängsel vid bryggan så här års Tungan ute 

Anne - lite kallare nu än när du hoppade i härifrån i somras Glad

Zabelle   

zabelle
0

Så här lycklig blev vovven över att hitta en pinne i snön

Zabelle   

spikes
0

Morrn på er!

Har tagit igen mig efter att jag ramlade illa 3 ggr i förrgår,den dagen var inte min dag allsObestämd,modemet gick sönder och jag kom i en riktigt allvarlig! diskussion med telia i en timme på morgonen morrrrrr,vilket slutade med att jag får ett nytt gratis Skrattande.

Annars rullar allt på som vanligt har ännu inte sett skymten av vare sig skabb eller den räven vi misstänkte for förbi här,men jag håller koll och går igenom dem varje dag.

Visst börjar det bli ljusare SisaGlad

Jättefin bild BoelFlört.

Ha en fin dag alla!

[Emma-Rhino]
0

God morgon! Här är det kallt och fullt med snö. Men lyckliga hundar har jag! Var på coop nu på morgonen och hittade en falukorv på extra pris i hyllan på kort datum. Så mina hundar fick falukorv till frukost. Skrattande

Mini åt på två sekunder!

spikes
0

4,Du vet att falukorv inte är så bra att ge va?,det innehåller bland annat för mycket fett…möjligen kan man ge det i små bitar vid träning.

[Emma-Rhino]
0

#5 å f*n. Ne det viste jag inte. Tur att dom inte får så mkt då. Men fett är väl inte farligt? I lagom utsträckning så klart. Kanske om man har en fet hund men inte annars…

spikes
0

6,För mycket fett är ju aldrig bra,konserverings ämnen är ju heller inte bra,fett ska ju finnas i deras foder och därför ska man inte tillsätta det annars….skapade en ny tråd om detFlört

[Emma-Rhino]
0

#7 okej, nä du har rätt =) Men ibland får dom lite gott trotts att det är onyttigt. =)

spikes
0

7,Visst kan man skämma bort dem ibland,det gör alla ville bara förtydliga för många tror att just korv och köttbullar är riskfritt att ge mycket avFlört

[Sisa]
0

Jättebra att du skriver om maten, spikes. Jag tyckte det var jättesvårt, då jag hade hund. Att veta vad man skulle våga ge…och inte ge. Att veta precis vad maten innehåller. Jag hade ju en liten hund, och små hundar har väl extra känsliga magar, eller…

Så fina bilder, zabelle! Bor du så vackert…måste vara underbart på sommaren. Din vovve verkar också lycklig av att bo så fint…

Kram till er från Sisa!

spikes
0

10,Bara kul att dela med migGlad,vet inte om en liten hund är känsligare direkt,men helt klart kan dom ju ta på sig fett och annat snabbare än en stor hund eftersom dom är småFlört,mina york hade ju färskfoder han med,och var ju aldrig dålig i magen eller käkade skit och sånt ute Glad

[Sisa]
0

# 11

Jag har skrivit om flera funderingar i din tråd om maten, spikes…Blir jätteglad att du svarar…Glad

spikes
0

12,Har svarat nuFlört

fridaas
0

Godförmiddag!

Här skiner oxå solen och verkar vara klarblå himmel, har inte varit ute än, men blir väl ganska snart.

Dock så var det jobbigaste natten på länge för både mig och hunden, ingen av oss somnade före halv 6 imorse. Och efter det så har hunden stått vid sidan av sängen och gnällt större delen av tiden.

Börjar ångra lite att man lät henne sova i sängen ett tag.. men men sånt som händer bara till att stå ut.

Var ute och gick i 1.5timme i natt, då hon fick springa fritt hela promenaden utan de sista 500m då vi såg en annan hund.

Hoppas ni får en bra dag och solen skiner även hos er!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Trollhassel
0

Vilket fantastiskt väder! Soligt, vindstilla och fåglarna kvittrar i träden.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnnL
0

God middag.!

# 1,15 Jätte fina bilder.

Har varit och klippt mig nu på förmiddagen. Om jag ska tro på vad frissan läst ska det vara vinter från och till hela mars också.  Rynkar på näsan

Här är det vindstilla -2° men ingen sol. Dom har plogat runt hela vägen i skogen där jag brukar gå, så jag får gå rundan två gånger så blir det en bra promenad på ca 1,5 timme Glad

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

MoaW
0

vad orättvist, här har vi ingen sol Obestämd Jag som hade tänkt att det skulle passa bra med vår när vi flyttar, men vi flyttar ju nästa vecka, så den får skynda sig på nu! Tungan ute Det börjar bli ganska stressigt med flytten, nästa vecka ska Dobby och jag flytta till mormor så att han (och jag Tungan ute) slipper flyttstress, och Viggo ska vara några dagar hos hundvakt… kommer sakna honom Gråter

Hoppas att ni haft en bra dag Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.