Nu är han äntligen här :)
Gör en tråd här inne också eftersom han är både hund och blandras :p
Idag hämtade vi iaf hem Dixon efter 5 långa veckor av väntan. Han skötte sig jätte bra under hemresan och gnydde inte en enda gång :)
Han har både kissat och bajsat ute :) Han åt maten så fort jag ställde ner den, så han har ingen dålig aptit iaf även fast han är på nytt ställe, vilket känns skönt. Dock var jag inte tillräckligt snabb med honom ut efter att han hade ätit så det blev en olycka inne, men bärde ut han direkt så han fortsätte med kissandet ute :)
Just nu ligger han och sover :)

Oh såååå söt 
vad skönt att första dagen har gått bra.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

En riktig puss nos.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Vad söt han är :)) Grattis till tillökningen i familjen!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Han följer efter mig vart jag än går :) Allt har varit perfekt änsålänge. Men snart blir han väll ett trottsigt litet monster :p
Kissat inne har han gjort 2 ggr, men uppfödaren har inte tränat valparna nått så inte så konstigt.

#6 en hund har inte den fysisk förmågan att kunna hålla sig föräns den blir könsmogen så du lär nog få räkna med en del kisspölar på golvet innan dess 
_**/Mvh Anne
Jo det lär det nog bli :p Men hoppas han blir någorlunda rumsren snart :)

jätteöööööööötttttttttttt….
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jättesöt

Gud vilken sötnos.
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus
Idag har jag klippt klorna på ena tassen :) Han var så snäll så.
vad söt! grattis
#7 Går dom inte att få rumsrena innan könsmognad? När blir dom könsmogna? :S Är det bättre med en hona än en hane där alltså?
Dom flesta brukar ju bli rumsrena ganska fort, men det kan ju hända en olycka inne då och då :)
#15 ah, jo det är klart. :)
14, Jodå det gör det….men alla hundar tar olika lång tid på sig,vad man får tänka på är ju att valpen inte känner från början att den är nödig och därför är det viktigt att ta ut den när den ätit lekt osv osv redan från början,men lägger man ner mycket tid på det så brukar det gå snabbt…men man kan också räkna med att den kan få bakslag och det händer olyckor men mera sällan…..
En hane brukar normalt vara senare i allt än tikar
#17 Ja, olyckor är man ju beredd på men lite jobbigt om han gör det inne hela tiden i ett år el nåt :p
18,som sagt det är upp till en själv mycket hur lång tid det tar….men man kan även räkna med upp till ett år i vissa enstaka fall….
18,som sagt det är upp till en själv mycket hur lång tid det tar….men man kan även räkna med upp till ett år i vissa enstaka fall….

min tik tex var inte 100% rumsren förän efter sitt första löp då hon var ca 9-10 månader, men man lär sig annars ganska lätt att se på sin hund då den börjar behöva rastas så man kan gå ut med hunden innan det hänt en olycka. Medan de är små så är det en bra tumregel att alltid gå ut med hunden då den ätit, sovit och busat och lite däremellan, men jag tycker absolut inte att man ska väcka valpen då den sover bara för att man själv har bestämt att man ska rasta den med tex 2 timmars mellanrum utan låt valpen sova och rasta den i stället direkt den vaknar av sig själv.
_**/Mvh Anne
21, håller med dig en valp behöver sova precis som ett litet barn,bara viktigt att hålla koll när den vakanar så den får komma ut direkt….
Jag har Dixon precis bakom mig i en hage :) Så jag hör när han vaknar och då går jag ut med honom, fast när han ska ha mat så väcker jag honom och ger honom mat och sen går vi ut :) Eftersom han ska ha mat på fasta tider.
23,jag har aldrig väckt en valp för att ge mat heller,sover dom så sover dom och dom har fått mat när dom vaknar…oftast sätter dom mat tider själv i och med det,och man behöver inte vara så jätte punktlig med maten
Hehe okej :) Men jag vill att han ska ha på bestämda tider :p Och efter han ätit och vi vart ute så lägger jag tillbaka honom i hagen så går han och lägger sig :)
25,ja alla gör ju som dom vill,men ska man se det på ett annat sätt så väcker man ju inte ett spädbarn heller för mat,det är ju samma sak med en valp,den behöver sin sömn lika mycket….allting handlar inte om människans tider eller hur mycket/lite människan vill att hunden ska äta,sånt går av sig själv….
Han har sovit i minst 2 timmar innan :)
28,en valp avgör själv hur lite och hur mycket den vill sova

jättefin! 
Gör jag fel som har honom i en kompostgaller hage när han ska sova? För tänkte att det är bra att han lär sig att när matte lägger ner mig här ska jag sova.
#32 Vilken liten sötegris
…hur har natten gått?
#33 Jo, den har gått väldigt bra faktist :) Han har bara gnällt någon enstaka gång. Men kissat hade han gjort en gång :p

Jag tycker inte du gör fel i att ha han bakom kompostgaller, men under dagarna så tycker jag han kan få vara lös och endast vara i "hagen" under natten. På det sättet så tycker jag att hundarna blir lite mer trygg och vet att i "deras hage" är dom säkra. På dagarna så kan man ju ha "hagen" öppen så han kan trava in och ut som han vill.
Vad är det för ras? :)
Men vilken sötnos ^^ Grattis!
Undra jag om man kanske ska ta och kidnappa liten valp
^^
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Ska börja öppna hagen snart, men vill att han ska känna sig trygg först :)
Han är en amstaff blandning.
Jag är glad att jag valde den lugnaste och inte den mest framåt valpen. För han är helt sjövild ^^
#14: Det beror på vad man menar med rumsren :) Vissa säger att deras Valpar är rumsrena när dom är 10 veckor för att de inte kissar inne, i och med att man tar ut dom varje timme. Det tycker inte jag är rumsren dock, det visar bara att valpen inte är kissnödig än. Rumsren är en hund när den kan hålla sig fast den är nödig, i och med att den vet att man inte kissar inne. Hundar får sin förmåga att hålla sig runt könsmognad som Anne säger :) Så beroende på vad man menar med rumsren så…
Jag tycker inte en hund är rumsren för än den kan hålla sig ett tag.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
42, ja det är just det jag menar och jag håller med både dig och Anne;-).
Men vad jag vill komma fram till att man kan aldrig förutspå den tiden det tar,3 av mina hundar har blivit rumsrena vid 11-12 veckor från det att dom kom hem från sin uppfödare vid 8 veckor,de andra har tagit längre tid på sig….dessa 3 blev tränade redan hos uppfödaren,för när dom blev rumsrena så talade dom om att dom behövde ut,och i det läget anser jag att dom är rumsrena,för då kan dom ju hålla sig tills man kommit ut och även säga till…
Imorse vaknade jag av att han satt upp och gnällde, så jag bar ut honom så både kissade och bajsade han :)
44,vad bra
glöm inte uppmuntra och berömma då…det blir till en vana snabbt att säga till i så fall..
Jag berömmer han varje gång :)
Men bara för att jag skrev det inlägget så kissade han inne :p men jag han bära ut honom innan han var klar, så han fortsätte att kissa ute.
46,hehe ja…du ska ju inte sitta här och skriva inlägg ju(skojar)
,vad bra att det funkar
Sen kissade han en gång till :p haha
Sen gick vi ut på en kort prommenad och då kissade han också :) Och en gång innan vi gick in, nu ligger han helt utslagen och sover :)

Vilken puss mage mums
Läcker spring stil
Jätte söt liten klia lilla magen från mig
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

En tvättäkta sötnos 
_**/Mvh Anne

Han är så söt! ;D
Helt ljuvlig :)!

Men TS, så du menar att din lillvalp inte får stöva fritt i huset/lägenheten? En valp är ju nyfiken och vill utforska sitt nya hem, ju tidigare desto bättre.
Jo nu får han det förutom när han ska sova eller vila. Då får han vara i hagen. Jag har ju bara haft honom i 3 dagar och ville iaf att han skulle känna trygghet i hagen första dagarna :)
Han låg och sov på mattan i tv rummet igår kväll när vi kollade på film, det känns skönt att han kan slappna av och sova på olika ställen :)
62,du vet väl att lagen säger att man inte får ha hundar instängda i hagar längre,utom mycket korta stunder?
Men f** vad ni ska klaga? Han är bara i hagen när han sover, för att hans säng är där i. När han är vaken så är han lös i huset.
64, redigerade ditt inlägg lite….
Det är väl ingen som har klagat? från mig var den en ren fråga,det får du väl räkna med om du gör inlägg på ett forum??

hehe vilken snygging :). Söta bilder :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
När han sover spelar det ju ingen roll om han är instängd eller inte eftersom han sover. Fort han vaknar får han komma ut. Så det är inte så att jag håller honom intängd hela dagarna…
jätte söt liten plutt :)
Undrar hur alla uppfödare gör igentligen….har dom valparna runt i hela huset
….hagar när dom är små använder nog det flesta oxå för deras egen säkerhet skull.
Frågan är hur man annars skulle göra? Avskärma ett rum blir ju samma sak?
Vi har satt två brädor för dörröppningarna i vardagsrummet. Så vi har ett rum som man kan sätta ner han i ibland för att han ska lugna sig o sova mm ibland vill vår andra hund gå in i rummet för o vara ifred o sova. Kan inte se något fel med det. När vi sitter i vardagsrummet själva o kikar på tv är det rätt skönt o slippa springa runt efter honom då är vi där allihopa.
På natten sover han i vårt sovrum.
Han är mitt i smeten eftersom man kan gå runt runt i huset (inga dörrar nere mellan hall kök o vardagsrum) så när jag sitter i köket ser han mig står jag i hallen ser han mig….men då skulle det vara fel det med isåfall.
SO shoot me?
Vad ska man göra när han gnäller när han ser mig lämna rummet? Ska jag gå tillbaka direkt eller vänta tills han slutat gnälla?
69,näe nu tolkar du det jag skrivit ordentligt fel,om det nu är jag eftersom du inte skriver siffran på inlägget?.
Jag skrev det för att uppmärksamma på att lagen säger så, inte i något annat syfte,sedan är tiden hos uppfödaren en helt annan sak än då dom kommer hem.
Nu skriver jag utifrån min åsikt och erfarenhet!…..Jag har aldrig plockat hem en valp och spärrat av någonstans, först och främst för att valpen hittar alltid sitt eget lilla ställe i hemmet,således är det frivilligt för mig var valpen väljer att ligga mest.
Sedan anser jag att har man köpt en valp så har den lika stor rätt till hemmet som barnen har,ska vi sätta barnen i hagar också då?.
Så i mina ögon…släpp hunden fri i hemmet det mår den allra bäst av……
#72--> Vi kan ta det i en annan tråd sedan om det finnes behov. Men det låter på dig som om valpen sitter där för jämnan…Har man ett hus på 156 kvm där det finns en del som kan bli farligt för valpen så får man spärra av vissa ställen. Föresten så får inte barnen hellerr vara överallt så som i tvättstugan o leka osv. Platsen vardagsrummet har han valt alldeles själv. Han springer med oss 98% av dagen i trädgård och resten av huset men ibland är det skönt att få vara ifred ifrån allt o då sover han som bäst. När han sover så får barnen vara någon annanstans i huset. Det är inget fängelse för honom det är hans lugn o ro plats i huset. Så fort han vaknar så är han med oss igen.
Ville också tillägga att många uppfödare uppmanar till att begränsa utrymmet den första tiden. Kanske för att det är det dom är van vid. Men att man pö om pö utökar.
Förlåt TS att vi skriver i din tråd.
73,jag har startat en tråd som handlar om detta…
Nu återgår vi till ursprunget i denna tråden…
LIlle Dixon är super söt! Så…Fler bilder?
Idag tappade Dixon sin första tand :) En hörntand var det.
Sötnos

Han är söt som socker!!! 
Uj redan tappat en tand? har inte märkt att Ozzy tappat nån än o han är 13 veckor - måste undersöka hans mun imorn!
Framförallt gör det fortfarande väldigt ont när han bits ;)
#79 min Ozzy har inte heller tappat några tänder vad jag märkt och han är 14 v idag
Men igår såg jag att två "vuxentänder" börjat växa fram iallafall
Vilken sötnos!!
WOHO!! Kulan som inte hade trillat ner än är nästan helt nere :D Om han ligger på rygg så känner man båda två, så om några dagar är den säkert helt nere :)

#84 håller tummarna för att den ska trilla ner och stanna nere
_**/Mvh Anne
#84 Det var ju bra det …ska hålla tummarna! :) Han är jättestilig 
Inte åker dom väll upp igen? Den ska bara ner 1cm eller nått, jag kan ta ett "grepp" runt kulan :) Så det är inte så långt kvar.
Va fort tiden går…..och dom växer så det knakar…..söt o go som blåbärpaj ser han ut att vara….
Så fin han är :)….jättecharmig!

Riktigt fin hund, älskar amstaffs och amstaffblandningar :) Han kommer säkert bli superstilig som vuxen.

Åå så söt och Charmig han är :)
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Vilka underbara bilder. Du har en väldigt söt kille!!
(fast han har lite lite hår. ;) Kolla in min pres så fattar du. :D)
Gud så söt
Himmla fin o söt, trevliga bilder du visar med :) hoppas kursen går bra och forsätt ta kort ;)
Jätte söt! 
Damn va snygg han har blivit!
Han är jättefin…