Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 4913 ggr
Royalz
0

Svalt en strumpa

Dixon svalde precis en strumpa.. En sån vanlig tunn. Är det farligt?

Har försäkt ringa veterinären men dom svarar inte..

Royalz
1

Fick svar nu och vi måste åka in så han får kräkas upp den..

AnneN
0

Håller tummarna för att det ska gå bra så de inte behöver operera ut den.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

1,jag förstår det för den kan lindas runt tarmarna på vägen ner….hoppas allt går bra….

Karizma
0

bra att dom svara för jag tänkte säga att det är farligt lätt att det sätter sig fast. Sen skaffa tvättkorg med lock även alla papperskorgar ska ha lock väl sluta lådor/burkar och ha inget på golven. Vet om en labb som är en allätare då menar jag allätare med sist fick de åka in aktut eftersom hon stoppat i sen en plastpåse ute, numera får hon ha munkorg ute för itne stoppa i sig en massa saker. Hon har ätit massa saker kottar,pinnar,strumpor,bindor allt allt allt. Men hoppas allt går bra och att han snart slutar med stoppa i sig annat än hans saker :)

Royalz
0

Nu är vi hemma :) Fick en akuttid så vi åkte direkt till veterinären som låg 6 mil bort och där fick han en spruta så han kräktes upp strumpan och lite till :)

AnneN
0

#5 Oj, vad skönt att han fick upp strumpan Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Härligt att det gick bra,då kan han kanske käka sin mat i stället nu då,det är ju billigare om inte annat(skojar)Glad

AnnL
0

Skönt att han fick upp strumpan så du slipper ora dig mer. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Dockan
0

Förvånadoj ja det kan ju hända såna otäcka saker,va skönt att det har gått bra.Lena

Hälsningar LENAGlad

Eija
0

Hualigen va läskigt….vet ju hur det var när min lilla Milo sluka en 2 l plastpåse…tänkte inte alls….utan slängde den i en soppåse som hängde på veranda dörren när vi grilla ute i somras…hade haft köttet i påsen i marinad innan…..

Det var ju doften av detta som han kände och jag såg i ögonvrån när han fick tag på den och sprang iväg och skynda sig att sluka den…gissa om jag var rädd sen…men jag fick avvakta o se om den kom ut den rätta vägen, och om han skulle visa sig bli dålig så skulle jag återkomma…..

Sagt o gjort, den kom gudskelov ut den vanliga vägen….Så min lilla Milo är oxå en som gärna smaskar i sig lite allt möjligt….och det äckligaste är att jag fick se att  han försökte äta andra hundars avföring….usch!….

Frisco har aldrig varit så, förutom då han var valp o stoppa stenar i munnen…så det fick man pilla ut titt som tätt….men sen så lärde han sig att låta bli o spotta ut dom själv så fort jag sa åt han….så nu gör han inge sådant längre…..

Att Milo gör så kan ju bero just på bristande intresse av att ha fostrat honom…har ju skrivit förut att han verkar ha valpfasoner kvar att jobba bort….Men även där har han blivit mycket bättre, han är väldigt lydig när man säger till han….

Men hur som helst vilken tur att det gick bra med både hund o strumpa….men va olika veterinärer resonerar egentligen….så man kan ju undra vem man skall lita på…..får väl ta till sin egen magkänsla kanske…och hundens beteende…

Royalz
0

Ja, det är så himla skönt att det gick bra :) Vetten sa att man har ungefär 2 timmar på sig innan saken går ner i tarmarna. Så tycker det är bättre att ta det säkra före det osäkra och åka in direkt. Annars kanske man åkt på en dyr operation för att strumpan fastnat. Nu kostade ju detta besöket "bara" 980kr. Vill inte ens tänka på vad en operation hade kostat ;)