Trimma en hund.
Jag har länge funderat på chanels päls, och jag tycker att jag kan dra bort päls och borstar henne varannan dag och får bort en del. Varför trimma tänker kanske ni :) Jo ena rasen ska trimmas och jag ser "mer" av denna päls lite svtäv o tjock. Är det någon som kan hitta bra o läsa ang Trimma en hund? Jag googla men hittar inte så mycket bara bilder på före o efter bilder.
Kanske är fler än jag som har mix trimmras o vanlig pälsras som fått blandpäls som kan ge bra tips 
Kan oxå säga att jag har pratat med Softis och Glen uppfödare ingen av dessa raser ger vitt så en till ras finns med i leken, hon ville ha i Lagotto dels vitt och sen stumpsvansen.
Hehe jag skeppat tväg min tik till en trimmare jag.. jag kan inget om såntdär. 
Hon som är uppfödare kan hjälpa mig och även visa hur man gör men det är 9 mil dit tycker det var lite långt för trimma :P och tycker det är lite dumt o köra med olika pälstyper. Iaf om man får som våran trimma henne kan man någ bara göra ryggraden o sen rumpan o ben resten är inte den sortens päls.

# Karizma … hur vill du att hon ska trimmas? Eller hur menar du? Hur man gör? Vad man använder för trimmer? chanel ser ut att ha lite som min Ozzy & Mini.Mjuk,tunn,päls som det blir vad jag kallar tuggummi-tovor i armhålor,osv osv?
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
ne jag tänkte lite info hur man gör, när ser man när de är redo att trimmas jag menar trimmkniv och hela den faderullan :) Jag tänkte anlita en som gör det åt mig men kan vara kul o vet hur man gör och när märker man att de är redo att trimmas.
Och chanels päls är inte så len som den ser ut :D len på huvet o öron sen känns svansen som könshår
och såna stån finns med på ryggen.
Nu vet jag ju att alla inte är som jag,men jag tog aldrig iväg mina yorkar för att trimma dem utan kollade hur uppfödaren gjorde och försökte sedan själv,visst blev det många fel till en början,men ju mera man håller på ju mera lär man sig,samma sak har det varit med mina välfriserade söner.
Folk ser inte felen man gör i början heller det ser man bara själv,annars hade jag inte fått så många förfrågningar om jag ville trimma andra ägares hundar
.

AAhhhaa…Jaaa..då skulle ta antingen göra som tokiga jag gjort.. köpa mig en effileringssax,en bra trimmer och testa mig fram.Så har jag gjort.
Eller åka i väg med sötnosen och be att å titta på samt ställa massa rågor eftersom du är intresserad själv,
kram på er!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Trimma då menar jag inte med sax eller maskin :) jag har klippt damen själv när hon kom var hon som ett oklippt får, jag vill gärna ha en hals och nås på en hund :) och pga värmen klippte jag henne överallt jag har tänkt ha henne nerakad i vår/sommar men man bör någ få bort en del innan man kör med maskin. Jag har hittat lite ang trimma/plocka som en del kallar det. Jag är lite som du #6 jag ger mig på saken gärna själv inte för snålhet utan för att det är bra med o kunna göra det själv. Men jag vill någ gärna se o vara med när dom gör det på nån hund innan jag ger mig på det :D
Är det ingen med typ tax,jack russel lr liknade raser som trimmar o kan ge lite bra tips på trimmknivar vad är bra osv :D
visar bild på fåret :) Hon är ju söt som socker
8,Aha du menar alltså plocka hunden?,men det är ingen svårighet att göra det,nästan lättare faktiskt,jag plockade en cairnterrier en gång,man ska rycka så man får med sig håret som är överflödigt och inte det som sitter fast,så ska man göra det själv så är det bra om man sett någon annan göra det först
jaså det är inte så svårt, du kanske fattar lite hur hennes päls är rätt grov vissa ställen o svansen är som svinto och sån vintoliknade päls finns lite här o där på henne. Hon ska ju inte fälla och det gör hon ligger ju hår efter henne redan dagen efter dammsugning ser jag en del. ska i väg nu men fråga lite mer sen :D
9, Då ska jag boka tid för frissan och även vara med på Besök när dom trimmar en annan hund för de vill inte man ska vara med sin egna hund pga de kan söka tröst hos ägaren
och känner jag Chanel rätt lär hon se helt pajj ut o tycka synd om sig själv.
måste säga att det är lite dumt o blanda olika pälsorter iaf för blandpäls som hon har har man en kompot :)