Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1679 ggr
MoaW
0

dragsele?

Viggo och jag har börjat åka skidor sedan han fyllde ett år. Vi tar det ganska lugnt och åker inte så långt. Men nu så har han börjat dra mig på skidorna. det känns inte så bra eftersom han har spårsele på sig. Men nu undrar jag om jag bör köpa en dragsele, eller om jag istället ska lära honom att inte dra? Finns det dragselar till så små hundar? Tungan ute Kan det vara skadligt på andra sätt att han drar?
Vet inte riktigt hur jag ska göra, men det blir ju inte så många gånger om året heller, eftersom vi bra åker när det är snö, ett par gånger i veckan…

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

AnneN
0

http://www.bjorkis.com så går det att måttbeställa dragselar till bra priser, jag tycker absolut att du kan låta han dra lite, det bugger både muskler och kondition.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
0

Tack det ska jag kolla upp! Jag tycker ju att det är lite synd när han vill dra att han inte får det Tungan ute Men kan man använda den till att dra nånting på somrarna då?

AnneN
0

#2 Ja du kan ju skaffa en liten vagn som han kan dra på somrarna. Hade en nomesele till min förra hund och på vintern drog han pulka, på sommarn en vagn, med samma sele.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

MoaW
0

ok, det låter ju bra Glad

Jag förstår inte riktigt deras storlekar, antagligen får jag väl måttbeställa eftersom han är ganska liten, men skulle jag hitta en i hans storlek känns det ju som det kunde bli billigare..
Första prioritet är en promenadsele, sen ett halsband, så dragsele blir nog inte förrens nästa vinter Tungan ute Men blir det sån fin vinter som i år ska jag absolut ha en, då blir det mycket skidåkning Flört