Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 2702 ggr
tingelingen
0

om hundhandlare

vill bara dela en artikel om hundsäljare av små blandrasvalpar  med fräcka avtal.

Dock står det inte så mycket på webben, men destumera i tidningen.

Riktigt galna kvinnor. mor och dotter som tar tillbaka tikar utan medgivande, behåller tikar efter valpning trots att köpare betalt flera tusen kronor för 3-5 vägs korsningar. samt dvergpudlar som är blandras. hoppas verkligen inges köper Valpar av dem , så det blir ett slut på denna verksamhet.

De sätter alltid tikarna på foder som du får betala mycket pengar för. De är inte äns registrerade som ägare på någon foderhund! ändå säger de att de äger tiken???? kan det vara möjligt?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=305520

AnneN
0

Jag har ingen aning om hur avtalet mellan köpare och säljare sett ut, men tycker absolut inte att det låter rätt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blackice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HAR NÅGON SETT VÅR LILLA EMILY?

eller vet någon var hon kan finnas?

Emily är en guldfärgad afghantik med svart mask/ansikte på 7,5 månader.

Hon försvann den 13 Januari 2010 och är spårlöst försvunnen sedan dess.

DET ÄR VIKTIGT ATT HON HITTAS DÅ HON ÄR SJUK OCH ÄTER MEDICIN

så om du vet något, snälla hör av dig till mig, Liza (ägare av Emily) på tel: 070-68 25 553 eller 042-22 55 53

Det går oxå bra att ringa polisen på 114 14

HITTELÖN!

Tack för all hjälp

blackice
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Överallt läser man om hundhandlare osv. men ingenstans står deras namn utsatta, varför? Vill ingen hjälpa till på riktigt? Hur skall man hitta dom när man inte vet var man skall leta?

Ni som vet namn och adresser till sådana personer, snälla lägg ut dom överallt, endast då kan vi måla in dom i ett hörna och alla kan bli medvetna om vad som försigår. På det sättet tvingas dom att lägga ner då ingen köper hund av dom längre, nej det går inte på en dag men ju fler som lägger ut det överallt ju fler ev. valpköpare blir medvetna om problemet och fler hundar kan vi rädda.

Vill ni inte lägga ut det öppet här så maila mig gärna privat på: emily@affes.biz

NU FÅR DET VARA SLUT PÅ LIDANDET.

Är själv drabbad, min lilla afghantik på 7,5 månader är spårlöst borta sedan den 13 Januari 2010.

[Sisa]
0

Som många av er härinne säker känner till, har jag förlorat en hund, Lilla Anna. Är det så konstigt om man hoppas, att hon ännu finns vid liv då man läser sånt här… Det finns så många grymma människor, som utnyttjar utlämnade, hjälplösa hundar…

Så fint av er att bry er om och försöka ta tag i detta. Att försöka få upp ögonen på folk. Hoppas fler tänker på detta och hjälper till…jag försöker göra mitt bästa.

#3  Jag hoppas också så mycket, att du får tillbaka din lilla hund. Och att du berättar här, om det kommer fram nåt nytt.

Kram, ljus och värme från Sisa.

AnneN
0

#2 Jag kan rekomendera att du skapar en egen efterlysningstråd, det är då större chans att någon ser just din efterlysning.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blackice
0

Jättebra ide Anne men jag är inte bra på datorer, hur skapar jag en egen tråd? Erkänner att jag har tummen mitt i hande när det gäller datorer men är det någon som vill hjälpa och förklara för mig blir jag jätteglad.

Jag hoppas att du sisa och alla andra som förlorta sina djur kan hjälpa mig att försöka hitta dom alla genom att lägga ut uppgifter om era djur och gärna bilder, det går oxå att skicka till emily@affes.biz

Igår hittades en vacker Berner Sennen pojke på min väg i sökandet efte Emily, nu skall vi bara hitta hans oroliga ägare oxå.

Mvh/blackice

spikes
0

6,Uppe i vänstar hörnet står det "skriv inlägg" tryck där och skriv din tråd och skicka in denFlört

[Sisa]
0

# 6

Var ska vi lägga ut uppgifter och bilder…eller ska vi skicka det till dej…Förlåt, men jag förstod inte riktigt.

Hoppas ni hittar den hittade hundens ägare…

Kram Sisa