Levergodis till valp?
Hörde nyss från uppfödaren att det inte var bra att ge valpar nåt med lever i, typ leverpastej och levergodis.
Det har ju Aquila fått i belöning ofta…
Varför skulle man inte ge dem det, vet ni?

Ingen aning… Kan eventuellt i så fall vara om man ger extremt stor mängd så att hunden får i sig extremt hög dos av a-vitamin som finns i lever.
Men då ska det vara väldigt stora mängder, inte bara några små bitar som godis vid träning.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag vet inte om de stämmer men uppfödaren till Hannibal sa att dom kan bli dåliga i magen av levergodis. Iaf om men ger för mycke.

#2 Ja om man ger för mycket eller om de har väldigt känslig mage så kan de bli dåliga i magen av det, men ger man lite så är det ingen fara och ser man att hunden blir dålig i magen så kan man ju sluta ge lever och hitta annat gott istället. 
_**/Mvh Anne
#3 Precis vi gav Hannibal levergods men blandade de med annat godis.
Jag tvivlar ju på att de är nån större fara att ge en valp levergodis. De är ju en av de vanligaste godisarna till hundar. Hade de vart dumt att ge de så borde de ju inte vara så vanligt och populärt. Så tänker iaf jag.
Ja det är inte lätt va man ska göra eller inte,många säger till mig att man inte ska belöna medgodis belöna med sig själv istället.Lena
Hälsningar LENA

#5 Och jag säger då att belöna med det din hund ser som belöning, men variera även belöningen 
_**/Mvh Anne
hur menar du tacksam för alla tips Natti Natti Lena
Hälsningar LENA

#7 Jag menar att man kan variera vilken typ av belöning hunden får, ibland får den godis, ibland lek/bus, ibland bara muntligt beröm, ibland klappar/mys. Man kan ju även variera vilken sorts godis den får och även lekarna som man har som belöning.
Det viktiga är att hunden ska se det som en belöning värd att arbeta för.
_**/Mvh Anne
Lever godis kan som sagt sätta fart på magen,vad många gör fel på är att dom ger för stora bitar,det ska vara små bitar då blir dom också triggade att få mera
,använder man kokt färsk lever godis så gäller samma sak.
Leverpastej är en annan sak,med alla dessa tillsatser som finns i det så kan dom få en riktig reaktion på magen och bli lösa,själv skulle jag aldrig ge varken leverpastej korv eller köttbullar.Jag ger alltid hundgodis utan tillsatser i.Jag har alltid gett mina lever stora som små valpar
Jag har en undran…Om man ger hunden sånt med lever i…kan det påverka hundens levervärden?
11,Nej det kan det inte
# 12
Tack och Kram, Lena 
13,Så lite så,kram tillbaka

Träffade på henne igen och tog och frågade varför hon tyckte att Valpar inte skulle ha nåt med lever…
-Lever innehåller mycket järn, Valpar kan få för mycket järn av lever, och bli sjuka.-
tänkte bara att de köpta billiga "leverbitarna" inte borde innehålla speciellt mycket järn
I innehållsföreteckningen stod det järnsulfat 325mg
Joline..
15,Sant om du ger valpen jätte mycket lever godis en påse om dagen eller så,men återigen allt godis ska ges i mycket små mängder för det ska ju inte vara något dom ska bli mätta av,och samtidigt något dom absolut vill ha mera av.

Då borde vi kunna ge henne som vanligt av leverbitarna..
17,Precis
Eftersom jag har 2 perserkatter dom får royal canin torrfoder,har hört av en på en djuraffär att det är ingen fara att ge det som godis det är ju små små bitar vad tror ni.Trevlig lördag alla.Lena
Hälsningar LENA
19,Menar du att dom äter hundmaten royal canin?
Nej dom äter persian 30 kattmat Royal Canin.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA
21,Haha jag missförstod ser jag nu
,jag vet fler som ger katt-torrfoder som godis

#21#22 Till hundar?
23,Ja…dom jag känner gör det inte jämt men ibland,själv har jag aldrig provat,däremot har jag haft bondkatter och dom käkade i sig hundarnas råa mat,och mådde jätte bra på det…men tror även här att man inte ska ge för mycket av det
Jag tror som så att ingenting är bra i överflöd :) Sen finns det ju saker som man absolut inte ska ge, ens som belöning, tex choklad :P