Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 1437 ggr
AnneN
0

Majlo får komma hem igen!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jillsan4
0

Va skönt att han äntligen får komma hem:)

AnneN
0

Jo hoppas bara att överlämnandet går snabbt och problemfritt.

_**/Mvh Anne

zabelle
0

Tänk vad detta har kotat pengar helt i onödan och så mycket lidande det ställt till med både för hund och familj.

Hoppas verkligen att de får tillbaka sin hund den här gången utan problem.

Zabelle   

[Vargnatt-]
0

Härligt att han äntligen får komma hem!

Freke
0

Så otroligt skönt att hunden äntligen får komma hem.

Till värme, omtänksamhet och kärlek.

men jag hoppas nu att ägarna tillbaka en del av pengarna som det kostat dom? För det är det minsta polisen kan göra.. för att åtminstonde minska del av lidandet

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Nora2000
0

#5 Fast varför skulle dem få ersättning egentligen? Dem har haft en hund där som är olaglig i de landet.

Skönt att den fick komma hem iallafall. :)

Gerbilflicka
0

Oh vad glad jag blir!! :) Har foljt historien lange nu.

Freke
0

#6 Okej, ponera nu, att du skulle bli häktat? av någon anledning, blir dragen inför domstol. Detta kostar dig 500 000kr med advokat, men det visar sig att det enda felet du gjort är att varit på fel plats vid något tillfälle?!

Ska du då stå för den rättegångskostnaden och inte få någon ersättning för den tiden du suttit häktad?

För du hade ju trots allt varit på platsen där något hänt.

Och dom fick rätt i rättegången så vems är felet?

Hälsn. Freke

Nora2000
0

#8 Det är ju deras eget fel om de har ett djur där som är olagligt i det landet. Dem fick rätt att ta hem hunden ja, men de utesluter inte att det fortfarande var deras fel som inte har koll på lagen.

Freke
0

#9 ojoj.. Man kan inte tro att du skriver som du gör??

Skulle tippa på att du var 15-17år med den inställningen?
Men lycka till med din inställning och förståelse för djur..

Det finns betydligt värre saker än att ta en hund övergränsen, men men alla har vi olika referensramar.. Du har visat dina.

Hälsn. Freke

[Empisen]
0

Ush, hon måste ha haft det jätte jobbigt! Vilken tur att han ska få komma hem!

Nora2000
0

Det var inte så trevligt sagt.

Jag berättar på sättet de är, även om man kan tycka att det är fel så enligt lagen är de dem som har gjort fel och det kan man inte komma ifrån. Så därför skulle jag tycka att det var underligt om dem fick pengar.

Sen när ska man få ersättning för att man brytit mot lagen? Vi kan tycka att lagen är väldigt fel ja, men den finns endock.

Vi kan tycka att det är bara en hund varför så mycket trassel, men i Norge klassas dessa hundar som vapen i princip och är olagliga. Sån är verkligheten.

Du vet dock ingenting om vad jag personligen tycker om den här lagen och detta fallet. Så bespara dig gärna sådana uttalanden som mina  "referensramar" är du bussig för de vet du som sagt ingenting om.

Freke
0

#12 Det var inte meningen att det skulle vara trevligt, med den inställningen som du har!

Om en familj är villig att lägga över 500 000kr på att i rättegång kämpa för att få behålla sin hund, rätt eller fel enligt lagen spelar ingen som helst roll.

Men om dom förlorat i rättegången hade dom kunnat sett sig i månen efter dom pengarna för då hade domstolen bestämt att dom hade gjort fel.

Men nu har domstolen bestämt att dom får behålla hunden och där igenom har dom fått rätt och då ska borde dom få tillbaka dom pengarna som är nedlagda för rättegångarna, eftersom Norge har samma princip som vi har i Sverige..

Men då måste man kanske ha läst på lite??

Att motparten, dvs den förlorande parten i en rättegång får dras med kostnaden för den andra parten. I detta fall hundägarna, så dom bör få tillbaka sina pengar samt ett duktigt skadestånd för tiden dom varit utan hund.

Eftersom dom enligt Domnstolen fått rätt och polisen i Norge har enligt domslutet gjort fel..

Så vad är det du inte förstår? Vare sig dom brutit mot lagen eller INTE.. så har domstolen dömt till deras fördel med andra ord.. Så har dom inte gjort merän principiella fel..

och Dom har RÄTT..

Hälsn. Freke

Nora2000
0

#13 Trots de dåliga bemötandet så sjunker jag själv inte till sådana nivåer mot folk jag inte känner.

Domstolen har dömt dem rätt att få ta hem hunden ja. Men betyder de att domstolen har gett dem rätt att bryta mot lagen kanske? Det har jag isåfall missat.

Jag tycker helt klart att det är rätt att hunden får komma hem igen och är inte av någon åsikt att jag tycker att hunden borde ha avlivats.

spikes
0

Hur var detta från början egentligen?,var det inte så att dom inte visste att hunden var olaglig i Norge?

fridaas
0

#15 Jo det var det

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

16,Ja i så fall håller jag absolut med Freke,då hoppas jag dom får skadestånd,dom borde sagt något innan dom reste över,eller åtminstonde direkt när dom kom dit så dom kunde ta hem hunden kvickt i så fall.

Johanna
0

åh, gud så bra! :)

vallhund
0

Det är väl bra att det fått sådan uppståndelse, då kanske folk lär sig att kolla lagstiftningen i landet man tänker flytta till.

Tycker inte alls synd om ägarna, men det är ju bra för hunden.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Freke
0

KLan visst hålla med om att man ska följa lagen och vara påläst om den, men ibland så missar man och då ska det inte få gå så här långt.

Men man kan nog lätt kunna tänka sig att om hunden fungerade bra tidigare? Så är det långt ifrån säkert att en hund klarar sdig efter en sådan upplevelse som denna varit med om?!

speciellt om den varit van vid många och långa promenader innan!

Hälsn. Freke

zabelle
0

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6502756.ab

Äntligen har de fått tillbaka sin hund!

Zabelle   

AnneN
0

#21 Tack för länken, det var härligt att få läsa att de äntligen fått tillbaka sin älskade hund.

_**/Mvh Anne