God Förmiddag 27/1
-2,5° och det snöar. Igår småregna det. Så nu är det halt överallt.
Håller på att baka bröd, sen bir det skogen med Silver i snövädret.
Ha en bra dag vad ni än ska göra. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Här har vi -3 grader ute och snöstorm 
Är hemma igen pga förkylning, har vart förkyld konstant sedan början av december, men nu har det blivit sämre igen så då får jag snällt stanna hemma tills eländet blir lindrigare.
Nu ska jag sluta gnälla och gå å käka nått istället.
Önskar er alla en bra dag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Det är ofta så att när man börjar jobba med barn, så får man massor av infektioner innan imunförsvaret är uppbyggt.
Krya på dig. 
#1 krya på dig!
Här är det -5 och inget snöfall än så länge *peppar peppar*
Men det finns tyvärr ingen som helst motivation till att göra någonting, får jag bestämma blir det en dag i sängen idag, men tror jag har en hund som skulle bli väldigt ledsen på mig isf om hon inte får gå ut snart 
Ska se om kompisen är hemma så att Celine får leka av sig lite med hans hund.. iaf nu när jag inte orkar sysselsätta henne på bästa sätt..
Gomidda!
#1 Det är alla småbarns bacillerna.. undrar om man blir imun efter några år? Jag har varit konstant förkyld sen barnbarnen föddes känns det som. Träffade allihop förra veckan och "vips" blev jag förkyld igen. Krya på dig Anne!!
Här har det snöat hela förmiddagen och det blåser rätt rejält också.
Kör försiktigt alla som behöver ge sig ut i trafiken idag.
Zabelle
God dag!
1, ursh ja krya på dig vara små sjuk så länge är trist det bara gnager o bryter lixom inte ut utan man blir långt tids förkyld. Tack vare man har barn själv så är jag säkert lite mer tålig.
4, När sonen gick på dagis från 11 mån-5år så var det 2 fröknar som alltid var där en som arbetat där länge fick dok ofta en smäll varje höst av nån förkyldning. Men ändå tol dom rätt mycket :) Tänk er maginflänsa det går som löpeld men fröknarna kan klara sig rätt bra, trots att de får torka en del spår
Tillbaka till vad som händer här :) Snöööööö kallt minus -4 men pga blåsten känns det kallare så på med termobyxor o glöm inte halsduk är mitt tips
Vi har vart ute o gått en tim nyligen o chanel led inte av blåsten utan det var fart på damen. Kastar lite snö åt henne som hon kutar efter o hoppar på med frambenen lite som räven gör när den letar mus i snön. Hon,jag o dottern ska ut o busa lite sen igen och mata ankorna med. Då ser chanel ännu roligare ut för hon ska minnan springa o leka med Ada i snön och hela hennes rumpa försvinner. Antar det är bra träning för chanel för hon är inte så smidig i snön
Synd att jag inte har en filmkamra kunde ni få se hur hon busar, rätt kul o se hur dom 2 leker tafatt och kurragömma. Annars händer inte så jätte mycket. Hoppas alla får en bra dag!
Hejsan härinne!
Då har vi vintern tillbaka igen…på riktigt…blåser, snöar och -8 grader! Skönt att vara inne och mysa…Vad tycker era hundar om detta väder? Att dom går ut förstår jag…men kanske dom gör bara det dom ska…och vill fort som sjutton tillbaka in, eller…
Ha en fortsatt mysig onsdag och Krya på dej, Anne!
Sisa
God eftermiddag allihopa!
Krya på dig Anne,när jag jobbade som dagbarnvårdare så blev jag alltid sjuk när jag hade semester
,troligtvis sjönk mitt immun när ungarna höll sig hemma
.
Hej och hå vad halt det var att köra bil (kul)
,2minus här och halv snöstorm
.
Sisa….Jag har en Snodd som vägrar gå in leker och sover ute alldelles själv om ingen vill vara ute med honom,fick lura in honom med godis igår morse trots att det var 15 gr kallt lade han sig att sova,så den pälsen skulle jag vilja ha när kylan slår in.Rullar runt i varend ny snöhög han hittar på promenaderna
,jag och Spike suckar tungt för vi får alltid vänta tills han är klar
.
Spike går gärna ut och går,men tomten är inte lika kul nu han går ut och ser sig omkring och kommer in och gosar ner sig i sängen,smart kille det där
.
Snöa inte bort nu alla!
Om en timme ska jag försöka ta mig hem i snökaoset. När jag väl kommer hem hoppas jag att min kära make varit ute med hunden… idag längtar jag inte efter att gå långrunda precis. 
Har ni tänkt på att det nästan bara är "hundfolk" som klär sig vettigt i vinterväder? Vi drar glatt på oss termobrallor, varma kängor, mössa o halsduk, iställlet för att gå och frysa i tunna finjackan och de högklackade stövlarna. Vi är kanske inte så vackra på promenaden, men vi fryser i alla fall inte!! 
Zabelle
så klart! Jag glömde ju alla som går ut och leker med sina barn!
Zabelle
Hej på er alla här är det snart snöstorm också typiskt när Hedvig kommer imorgon hur gör man då med kisseriet o bajset?+,hoppas att allahundar är glada för snön iallafall,men nu börjar man bli trött på det,ha det gott alla Lena
Hälsningar LENA
Har varit ute med Silver en dryg timme i skogen. Idag var t.o.m han glad när vi kom till bilen, annars brukar han inte bry sig värst mycket om hur vädret är. Men blåser det för mycket så tycker även han att det är bäst inomhus.
Nu är det full snöstorm här. All snö blåser mot ytterdörren så vi får snart skotta oss ut. 
Kör försiktigt ni som måste ut o köra. Jag körde till skogen fram och tillbaka, det räckte. Ser knappt vilket som är väg eller dike.

Ville bara snabbt kika in å säga hej på er allihopa.. Hoppas ni mår bra 6 om ni inte gör det hoppas ni snart mår bättre.Jag har en dum dator,och inga pengar till en ny så just nu bestämmer datan om å när jag får vara ute på nätet…ha en varm skön kväll.. kram till er alla från oss!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.