Mat valp när och hur.
Snart kommer ju hedvig hemoch då är det ju det där med maten (som jag är lite pjåsig med)hon äter Royal canin hos uppfödaren.Visst ska man ge vid bestämda tider sen tar bort det efter en tid.Jagbehöver all hjälp av er alla härinne.Jag kommer nog att ge henne det torrt om inte uppfödaren har blött upp det.men visst lär sig hundarna om man tar bort det till nästa gång.Tacksam för alla svar.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA
Fortsätt med samma foder som uppfödaren om det funkar bra,men vill nog råda dig att blöta upp maten,det sväller i magen annars….helt ok att ge maten vill dom inte ha den så ta bort den
man dör ju varje gång du visar henne
så söt. Få lite mat schema av uppfödaren och ge maten som hon är van vid. Och säger som Spikes vill dom itne ha det kan man ta bort det med slipper man småätandet. När får du hem henne?
Hur många persier har du? Har vart kattvakt åt en planttnos jätte charmig o go var han. Sen har jag haft en persier-långhårighuskatt bland kanon söt, mattes lilla gris
Men han lever tyvärr inte längre pga sjukdom. Ställer du ut o föder upp med?

Oj så tjusiga kissemissar!
Min lilla Prillan åt uppblött RC hos sin uppfödare men det gillade hon inte alls. Hon var jättesvår med maten och jag kom efter en tid underfund med att hon föredrar torr mat. Annars hade jag nog fortsatt med blöt, för det är bättre.
Du kan säkert få goda råd av uppfödaren. Fortsätt på samma vis med maten som hon är van vid så ska det nog gå finfint :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#3 Katt bad är ännu jobbigare än hund bad! Va rädd om ryggen!
Du som ställer ut, kan du rekomendera mig något bra schampo + balsam och någon form av antistatspray. Mina raggisar är väldigt statiska nu när det är kallt.
Zabelle
tack alla #3 gå in på perser i focus där finns massor med kanontips angåene bad ,när jag vardagsbadar mina perser så har jag alltid bra shampon, espree elle All sisters lila till vardags andvänder jag alltid ett balsam inte till utst.för då ska ju pälsarna var fluffiga balsamet lägger ju ner pälsen,sen är jag noga medskjöljningarna 15 min til vardags sen kramar jag pälsen med sämsskinn blåser med en bra fön torrt torrt. Innan kammar jag ut katterna. Lycka Till det är nog skillnad på din raggis kanske om man jämför perser.Lycka Till Lena
Hälsningar LENA
8, Då finns det bra spaybalsam med om du inte måste bada katten? En del katter måste man bada oftare då de lätt får tover annars, och bada en katt som är ovan är inte det roligaste
9 Himmla fina katter är båda hanar? Är första gg jag ser en vit persier, är inte så vanligt antar jag. Söta plattnosar! Ja gösses din valp kommer liva upp dom där haha persier brukar ju vara rätt lugna fisfina katter säger jag en hund lär få fart på dom 
#9 Espree schampo är det vi normalt använder + balsam. Både hund och katter är badade idag, men vi badar bara katterna ca 2 gånger om året. Tycker inte det behövs oftare, eftersom vi inte ställer ut dem. Vi har provat ställa ut och fått ett BIV, men de blir väldigt stressade så de slipper i fortsättningen!
Men de är jätteduktiga och super snälla att bada båda två. De står så snällt i badkaret utan att protestera. Ragdollen är en väldigt snäll katt 
Zabelle
hedvig kommer i början på nästa vecka roligt att ni tycker om henne,och tack för att ni svarar.Hälsningar Lena,idag blir det perserbad det är jobbigt må ni tro.