Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1781 ggr
Johanna
0

överviktig hund

Min hund Bella, 1,5år, blandras amstaff/rottis är grov o tung i typen , o jag har väl aldrig direkt sett henne som tjock.. inte tjock på det sättet att hon skulle va överviktig

men vi va hos veterinären igår o dom sa att hon gott kunde gå ner ett par kilo.. hon väger 39kg nu, så kanske runt 33- 34kg vore lagom för henne.

jag fick provpåsar m bantningsmat men hon gillade inte nån av dom.. hon har alltid varit lite kräsen med mat, men äter det fodret hon nu får, men

grejen är den att mina hundar har alltid fått utav min mat i sin mat.. o vill inte gärna äta utan det i..Oskyldig

finns det ngn "vanlig" nyttig mat jag kan tillaga till henne o ha i hennes mat, så hon ändå får lite gott o vill äta, men kanske inte av våran mat?

ge gärna tips!

NaimaG
0

Jag skulle nog mer skära ner på mängden mat och motionera oerhört mycket. Min hund blev överviktig över sommaren när han lata till sig men nu i vinter har vi dragit igång rejält utan att ändra sina matvanor och han har gått ner sina 5kg. Motion är det bästa bantningsmedlet, bara ut och springa med vovven. Glad

spikes
0

Testa med någon smaksättning av buljong,då kanske hon äter sin egen mat utan annan mat i den…sen säger jag som 1 motion är det bästaFlört

Dockan
0

SkrattandeHar själv haft överviktiga hundar jag har svårt o ge dig tips det är inte lätt.Lena

Hälsningar LENAGlad

fettmedkevlar
0

#2 Risken med att man ger buljong är ju att hunden senare kan rata torrkulor utan buljong :P ;)

Men till TS, minska på maten och öka på motionen..

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

AnneN
0

Puttade upp en artikel om övervikt hos hund åt dig som kanske kan vara till någon nytta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

4,Jo jag vet det,men som det är nu för henne så är det ju bättre än ingentingFlört

Johanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack för era svar!

just nu är hon halt, så det är svårt m motionen :(

men annars är vi ute mkt o går.. men vi får ut o röra oss mer… jag har x antal gravidkilon o bli av med oxå ;-)

alltid roligare när man är 2..

hon har iofs blivit smalaren än hon va innan, o somras blev hon riktigt tjock.. jag va ju höggravid o orkade inte lika mkt som innan, nu väger hon samma,. men fått mer muskler…

ska läsa artikeln nu..

*bilden är från december*

bebbe
0

Hon är inte för tjock, tycker hon har perfekt hull.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

NaimaG
0

Så länge du kan känna hennes revben utan att dem är för tydliga så är hon inte ötjock. Skulle du däremot inte känna hennes revben någonting så är det bantning som gäller.