Lite frågor
Jag har lite frågor angående mina hundar.
Dom brukar skälla när det kommer någon och knackar på dörren.
**1. Hur får man bort det?
**
Ena hunden är rädd för främmande människor och hon skäller när någon ny bekant kommer innanför dörren.
2. Hur får man bort/mildrar man detta?
3. Hur lång tid tror ni att det skulle ta och få bort att de skäller? 4. Är det beroende på vad det är för hund osv?

1, Kanske kan det hjälpa om du lär hunden att knackningen är ett kommando att gå och lägga sig på sin plats. Här finns en artikel om hur man kan lära in detta.
2, Ett tips är att träna hundens självförtroende och även lära era bekanta att ignorera hunden, låt hunden gå fram själv och hälsa när/om hon vill.
3, Beror mycket på hur lätt hunden har att lära sig nya saker, hur konsekventa ni är och hur mycket tid ni är villiga att lägga på träningen.
4, Alla hundar är olika individer så jag det beror på hur hunden är som individ.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är det inte du som har en ny omplacerisngshund? Då kan det ta tid men tycker du kan gott lära henne att lägga sig på sin plats där det är tryggt. Ingen behöver då störa henne för få den där trygghetkänslan. Anne har svarat bra på alla svar ville bara säga lite till :)