Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1211 ggr
matte-mi
0

Hjälp med namn

Jag har funderat lite på en hundkompis till Izzie. Men har bara varit på funderingsstadie hittills.

Det skulle bland annat vara skönt för henne att slippa vara helt ensam när jag är och jobbar (Hon har ju dagmatte som kommer hit och går ut med henne men där emellan). Idag var jag och hälsade på min syster som har yorki Valpar och jag bestämde mig för att ta en av tikvalparna.

Så nu till problemet. Jag vill ha ett namn på henne och efter mycket funderande så har jag fått ner det till 3 möjliga namn.

Nellie, Debbie eller Alice

För skojs skull tänkte jag höra vilket ni tycker är finast av dessa namn?

AnneN
0

Har du någon bild på den som ska ha namnet? Tycler det är jättesvårt att säga vilket namn som kan passa utan att ens ha sett valpen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

matte-mi
0

Nä har ingen bild än Rynkar på näsan. Vi glömde ta idag, men ska försöka fixa så fort som möjligt.

AnneN
0

#2 Okej, hur är valpens personlighet då? (eller den kanske är för liten ännu)

_**/Mvh Anne

matte-mi
0

Den är 4 veckor. Den är som Izzie men det kan den ju inte heta hehe. Nä men den är frammåt och leksen. Lite busig, kan tänka mig att den blir ett energiknippe som Izzie

AnneN
0

#4 Då tror jag Debbie vore ett passande namn…

Jag vet inte varför men jag assocerar de olika namnen med olika personligheter, tex:

Alice - då ser jag framför mig en lugn, lite försiktig/tillbakadragen hund.

Nellie - Då ser jag framför mig en hund som är i det närmaste arbetsnarkoman och har svårt att koppla av.

Debbie - Då ser jag framför mig en livlig, arbetsglad familjehund som gärna hänger med på allt tänkbart, men även gärna tar en mysdag med familjen i soffan.

_**/Mvh Anne

matte-mi
0

Haha tack!

Jag lutar åt Debbie. Men barnen håller inte med mig. Stora dottern tycker Alice, lilla dottern tycker Nellie men sonen tycker Debbie.

Eija
0

För mig är det en Alice….tänker på Alice i underlandet…nyfiken o hamnar jämt på äventyr….Glad

spikes
0

Jag skulle nog ta alice eftersom du har ett (sssss) i namnet,jag tycker det låter lite fränt…vet inte om jag också förknippar det med Alice i underlandetFlört

matte-mi
0

#7 och #8

Ja Alice är också fint. Stora dottern vill ha det namnet efter Alice i Twilight som hon tycker är söt, snäll och cool (vi gillar twilight sagan allihop här Glad).

Det skulle passa bra förstås efter som förra hunden Eddie faktiskt fick sitt namn efter en skådespelare som jag gillar och Izzie fick sitt efter en karaktär i en serie för att jag gillade dennes smeknamn, Izzie.

FiaLi
0

Jag tänker ckså på alice i underlande och tycker att det är det finaste namnet av de tre :)

Dockan
0

Skrattandejag tycker Salli Hjördis Fanny Honey  Ester,LenaTungan ute

Hälsningar LENAGlad

sighni
0

Alice är finast av de föreslagna namnen. I andra hand Nellie.

matte-mi
0

Efter en omröstning med barnen så bestämde vi oss för Alice. Tack för er hjälp och era tankar Skrattande

MaaariaS
0

Alice heter en av mina chinchillor,underbart namn*asg*

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Eija
0

Grattis! Till namnvalet….och det känns extra kul att få haft ett litet, litet, finger med kanske…..SkrattandeFlörtKyss

matte-mi
0

#15 Ja det hade ni absolut. Berättade för barnen vad ni skrev om namnen. Det var nog bland annat det som fick lilla flickan att ändra sig till Alice. Stora tösen blev glad för hon ville som sagt att hon skulle heta Alice efter twilight-Alice, och jag tycker det är lite kul att vi fortsätter i vår genre skådespelare/karaktärer hehe. Sonen tyckte fortfarande Debbi fast han gillar Alice med men accepterade att han blev utröstad och Izzie och Alice passar ju bra ihop. Alla är nöjda Skrattande

För oss är namnet viktigt och att man är nöjd med det alltid.

#14 Det är ett underbart namn..desto mer vi säger det desto mer nöjda är vi med namnvalet.

spikes
0

Vad roligt,och i ett hundnamn är det alltid bra att ha ett sss ljud,under inlärning lyssnar dom oftast bra på detFlört.

matte-mi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har äntligen fått bild på Alice ovh vill ju såklart visa er Skrattande.

Alice är hunden med rött halsband

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

KyssSå underbart gulligt.Lena

Hälsningar LENAGlad

Eija
0

#18…Naemen…ohhhh guuud så söt….och visst är det en liten Alice allt….grattis till en sån fin liten raring…

Eija

matte-mi
0

Tackar! Ska bli spännande och se när hon och Izzie träffas för första gången.

#19 Vilket fint kort

MaaariaS
0

Åh va sötKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[alena]
0

SÅÅÅ söt! Att det finns så söta varelser på vår jord.

Brorsan har ju en av "Värmdö Yorkisarna" som var med på tv i "Hitta hem"….programmet om hundstallet i Stockholm….men den vovven var ju inte så liten när dom fick hem honom.