Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 665 ggr
FiaLi
0

God morgon 20/1

Sitter här vid frukostbordet och ska snart knata iväg till hunddagiset. Sjukt jobbigt att gå upp tidigt men absolut värt det när man väl kommit dit. :)

spikes
0

Hoppas du piggnar till snartGlad.

Vaknade med sång och frukost på sängen,20 vackra tulpaner i en vas, en blomma som jag älskar,och massor av grattis kramar från alla mina pojkar då blir man glad och får en fin start på morgonenGlad.

Idag ska jag klippa klor på dem bägge och borsta ur Snoddbus,han har ju rullat runt i snön nu så han ser verkligen tilltufsad utCool,tur att han inte lätt får tovor i pälsen,Spike ska borstas också för han har hjälpt mig måla lilla hallen och har färg på ena sidan av magen,och den färgen är lättare att få bort om man låter den torka förstFlört.

Sen ska jag iväg och köpa något smaskens till eftermiddagen när alla kommer hem,kakor och bullar behövs inte för det har jag fryst in så det ska bara hämtas från frysenFlört.

Ha en fin dag alla!

zabelle
0

God förmiddag!

#1 Grattis på födelsedagen Lena!! Skrattande

Håller med #0 att det är segt att komma igång på morgonen. Man längtar till att det blir lite ljusare ute och framförallt att det blir varmare.

Min hund lyckades busa till det igår så han blev halt. Men när han vilat lite så var han som vanligt igen. Han var lite stel i morse, men haltade inte. Ska försöka hålla honom lugn ett par dagar utan bus…

Sköt om er idag

Zabelle   

spikes
0

2,Tack Boel!Skrattande

AnnL
0

God förmiddag!

#1 Grattis födelsedagen Lena. Ha en fin dag. Glad

Tacksam för att jag slipper gå upp på morgnarna, här kommer vi sällan upp före nio. Flört

Idag blir det fortsatt rensning i mina lådor och naturligtvis en runda i skogen.

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karizma
0

God förmidag alla!

Här går vi upp vid 7 frukost laddar jag till barnen undertiden de klär på sig vi är rätt snabba här klara vid 7.40 då går man till skolan även lilla damen är med så promenad tas då. Idag mötte vi en rottis som skäller en del men han är glad o busig jätte fin är han, fast chanel tycker han är läskig så hon går bakom matte. Sen mötte vi grannen o deras hundar, (mor o dotter) dessa är bara så fina men chanel litar inte riktigt på ena eftersom hon har fart ut o minnan häsla på ett mindre bra sätt. Det var dottern som hon inte litar på 4år är hon men hennes mamma är bara så söt gnäller o vissar åhh jag är snäll, verkligen fjäskgnäll. Chanel säger inte något utan vill bara skynda på matte så mycket hon kan genom hoppa lite o putta på mig. Vi ska ta promenad imorgon med dom våran 2a promenad med dom detta för att få Chanel att trivas lite mer med dom. Vi lär ju träffa dom ännu mer när det är sommar o man sitter ute. Så lite förebyggande. Vi ska få ytligare granne med hund en kastrat tror han är 4 år han med livlig mellans stor flyffig sak. Så en till hon ska ha "kollen på". Vi brukar träna lite hundmöten hon har blivit mycket bätte, itne så att hon är arg och agrisiv mer rädd o orolig. Vi har anmält oss till kurs hoppas den bliv av. Det var en kurs i vardagslydnad och jag skrev lite hur hon är som hund. Hon kunde inget när hon kom hit men nu kan hon sitt,ligg, stå,stanna,kom,fot, sen tass o dansa (står bakbenen för övning balans). Inte det skönaste vädret idag inte så kallt men blåser, vi ska ut o busa snart samt träna lite komandon sen hänta dottern i skolan.

1, Grattis Lena! Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra!

Dockan
0

SkrattandeGodmiddag alla här inne o särskilt till Födelsedagsbarnet,själv tycker jag inte om att fylla år vill hellre fylla bakot,snart kommer lilla Hedvig,då blir det nog till att få hjälp härifrån.Hej Hoppp Lena

Hälsningar LENAGlad

fridaas
0

#1 GRattis på födelsedagen!

Här tog vi en riktig långsovmorgon, men hunnit med första långpromenaden ändå, ska ut igen på en riktig riktig långrunda och köra slut på min och kompisens hund och troligtvis även mig själv då Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

Tack 4-5-6-7,Lena man blir aldrig äldre än man gör sigCool