Minnen av collies
Satt och kikade igenom några gamla bilder..
Inte nog sagt att det är MÅNGA.
Hittade bilderna på våran senaste Collie.
Constantine som gick bort den 28 Maj 2006
Många fina minnen och en av mina favoriter bland colliehundarna vi hade (7 stycken)
Vila i frid.
12 år gammal vart han.
Minns dock inte vilken kennel han kom ifrån, men han var import från USA..
Vi köpte senare hans systerdotter Joy, som också vart tolv år. Gick bort 4 Sep 08..
Långhårig collie är absolut en ras jag kan tänka mig igen.
En helt underbar hund!

spikes
Vilka snyggingar!
Ja, LH collie är verkligen en fröjd för livet.
Jag har dock inte bestämt mig om det blir en collie, om det blir en svensk eller utländsk uppfödare. Aldrig haft en svensk collie, kanske är dags för det ;)
Här är i alla fall Constantines systerdotter, Joy.
Som tydligen letat igenom halloweenlådan hemma hos mormor! 
5,tack,haha den såg ju riktigt farlig ut…så fin
,jag har ju begränsat mina uppfödare radikalt på collie,men vill du så kan jag ge dig tips på bra svenska uppfödare som har collies som dom ska vara i sin kennel
Vilka fina collies ni bjuder på måste ju säga att din gammla hund där lena bild 2 var söt :) annars gillar jag mer mörka collies.
7,Tack Ja kingen gjorde skäl för sitt namn,han var en stor hane men en skitduktig hund i agility
.

spikes
Jatack, jag tar gärna emot lite tips.
Söker collie med motor, så gärna arbetande hundar 
9,Så gärna så…har mailat min uppfödare som idag har slutat med collies,för att höra om hon har flera tips än dom jag själv sitter med,så jag skickar pm när jag fått svar,det brukar gå snabbt vad det gäller henne,hon ställer alltid upp

spikes
Åh vad spännande!
Jag har planerat valp i år, men inte ras ännu.
Kanske det blir en collie? 
11,Det tar som sagt inte lång stund att få svar av min uppfödare
,du har fått pm på de kennlar som har collien som dom ska vara,med motor utseende

spikes
Tackar! Jag såg det, och ska gå igenom dem i lugn och ro ikväll.
Nu ska jag åka och köpa en ny bil, hehe.
13,Lycka till

spikes
Sådär, nu har jag kikat igenom den och det var en kennel jag verkligen fastnat för.
Den får komma med på listan av potentiella kennlar att kontakta senare
Nu har man en ny bil också, där alla hundarna får plats, hehe.
15,NYYYFIKEN,vilken av dem??

spikes
Hehe!
Det är Steadwyn 
17,Hahaha bra val och jag förstod det
,alla mina collies stammar därifrån på något sätt
,Anja som hon heter är en kanonbra uppfödare
.

spikes
Härligt!
Jag har själv inte kontaktat henne, men ska dra igenom alla uppfödare och ta ett närmare snack när ras är vald 
19,Lycka till berätta vad det blir sen
21,Så fiin
,det är en kennel jag hört om också,men vad synd bara 8 år…man får vara glad över dom minnena,dom finns ju alltid kvar hos en ändå
#22 Jo men jag saknar henne än trots åren som gott. Hon var lite speciel.
23,Ja jag saknar alla mina jag haft,dom blir väldigt speciella allihop,en collie är en collie har man aldrig ägt en så kan det vara svårt att förstå hur personliga dom blir
.