Välkommen Gibzon!
Nu har det snart gått en månad sedan vi fick hem Elwiz och nu i veckan såg vi en annons på hans bror.
Vi diskuterade länge i familjen och kom igår fram till att ta hem Elwiz bror också!
Så idag fick vi äntligen hämtat Gibzon!
Han är dock mycket mindre än Elwiz och för smal (man kan nästan spela på revbenen), lite ouppfostrad men annars pigg och glad!
Ni ser storleks skillnaden på bilden.
Elwiz: 3,2 kg
Gibzon: 2,5 kg
Dom vägde ca 2-2.2 kg vid hämtning för 4 veckor sedan..

Vad kul med ännu en hund, lycka till 
Ni får nog upp han i vikt rätt snart, iallafall om han är matglad och frisk. De är ju ännu bara Valpar så vad du menar med ouppfostrad vet jag inte, man kan inte kräva allt för mycket av en valp.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad kul att ni har kullsyskon då har de varandra o leka o busa med hela dagarna. Jag hoppas att n ifår upp han i vikt, men det kan vara så att Gibzon är lite mindre än hans bror o kommer så förbli :) Söta som tusan lycka till :)

Kul med två bröder! Vi har haft två bröder också. BimBim och Manson. Tyvärr var dessa två väldigt osams så Manson fick flytta. Med facit i hand hade vi kunnat lösa problemet på annat vis, men det var länge sedan och jag var liten. Våra var också lite olika i storlek och BimBim hade bott hos en annan familj i ett halvår när vi skaffade honom också. Manson var på alla vis lydigare och lugnare men just av den anlednignen sparade vi BimBim så han skulle slippa flytta en gång till. Hade önskat att vi sparade båda för de skulle nog kunna ha haft jättekul ihop. :)
Fina de är, dina vovvar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Elwiz och Gibzon blir lite osams ibland men dom brukar oftast lösa det själva, lite väs o fräs sen är det bra. Annars får jag ju säga åt dom om dom blir för "på" och dom lyssnar otroligt bra :).
Dom verkar ha roligt ihop mesta delen av tiden och ligger gärna o gnager i varsin ände på ett tuggben.
Ouppfostrad menade jag mer som att hans förra familj kanske inte lagt ner så mycket tid på honom, han har väl fått göra lite som han vill. Han bits jäkligt hårt i händerna, något som vi lärt Elwiz att inte göra (visst han bits fortfarande men han bits inte allt för hårt), rumsrenstränad har han inte heller blivit (kräver ju inte att han skall säga till eller så). Han har inte riktigt fått lära sig när man skall lägga av och sluta vara så "på". Han är inte van att bli tillsagd typ att "nu räcker det".
Men han har redan nu blivit lugnare när vi börjat med fasta rutiner och regler samt att han har brorsan att härma :).

#4 Okej då förstår jag hur du menar, men det tror jag ni får ordning på rätt snart, han har ju som du sa sin bror att ta efter. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Va roligt med en vovve till ursöta båda två.Lycka Till Lena