Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1146 ggr
spikes
0

Godmorgon 17/1

Hej hopp på er!

Igår kväll var sambon ute,och det svichar förbi ett konstigt djur mitt framför honom på tomten,vi tror synd nog att det är en skabbrävRynkar på näsan,Så nu får vi leva i celibat med hundarna ett tag så får vi hoppas att dom inte fått något på sig.

Jag ska ringa på måndag så dom får sätta ut en fälla någonstans här i skogen,Jag är säker på att det inte är en katt i alla fall,för Snodden har varnat som fasiken kvällstid utan att man till synes sett eller hört något,och det gör inte han om han är inne annars.

Ha en fin söndag!

Trollhassel
0

0# Inte kul med skabbräv för varken hundarna eller räven. De brukar av någon anledning inte vara så skygga heller.

Jag har nyss vaknat. Mardröm i natt igen. Inte kul, men som tur är har jag min sambo kvar och jag hoppas att det inte var en sanndröm.

Ha en bra dag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

spikes
0

1,Näe dom söker sig till slut till människan för att dom letar mat i desperation,så visst är det synd om dom,därför är det mera humant att sätta ut en fälla som dom fångar den i, och i så fall avlivar den om det gått för långt…

Trollhassel
0

#2 Ja, behandling av skabb är knappt genomförbart på rävar. Alla som fått skabb på hund vet nog att det är ett litet konststycke, och att utsätta en vild räv för det är nästan omöjligt. Då är det schysstare att ta bort räven.

Med Vänliga hälsningar

fridaas
0

Får man fråga hur man märker att sin hund har fått rävskabb? Skäms finns ganska mkt räv hos min pappa nämligen…

Idag ligger vi hemma med ännu värre förkylning än igår, har börjat hosta satan dessutom.. jag som tänkt gå långpromenad på över 2timmar idag.. blir nog inget med det. Förhoppningvis kan kompisen komma och gå ut med Celine och att hon får leka med Kida.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

3,Ja precis men jag såg något program där dom faktiskt räddar rävar med stronghold om det inte gått för långt,men på hund är det inte så svårt längre finns ju stronghold(droppar) som tar bort det och på någon dag slutar det kliaFlört,det jobbiga med skabb är ju att man gärna vill tvätta allt hemmaObestämd.

spikes
0

4,Det första man ser är ju att det kliar på dem,dom naggar gärna på benen och annat i stort sett jämt,en del blir också rätt stimmiga för dom kan inte vara still för det kliar mycket,håravfall och småsår där dom naggar är inte ovanligt…så man får vara uppmärksam på om dom kliar sig överdrivet.

Trollhassel
0

#4 Krya på er!

#5 Åf**, just det! Stronghold tar ju skabb också. Inte som på den gamla goda tiden då. Då var det en kamp att bli av med helsiket!

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

Morrn! Är trött skallevärkt 3 dagen jag har det åh jag hatar ha det! Mi nman arbetar så då ska man styra allt själv tur att barnen r så snälla som dom är får man vila lite. Har vart och tagit en fin sväng när jag vakna blåser som 17ute o då blir det kallt :S.

0. Lena: hoppas ni får tag på räven den lider stackarn o fryser säkert om den är mycket naken. Man blir lika deprimerad varje gång man ser en skabbräv, just för den lider.

3, jag har behandlat en halvtamräv mot skabb dropp i nacken det gick bra eftersom han var halvtam för man skulle ombehandla det efter tor det var 10dagar men iaf det gick men att ta en helvild o ombehandling går inte man får ju inte ha ett viltdjur instängt.

Ha det gott alla ska ta o vila nu!

AnnL
0

God förmiddag!

#0 Det är inte roligt varken för räven eller hundarna med skabb. Har haft skabb på Silver 2 år i rad. Hoppas Snodden o Spike klarar sig. Silver är ju så liten så han har ju magen i gräset så det är inte konstigt att han får det. Obestämd

#1 Visst är det skönt att vakna ibland o konstatera att det bara var en dröm.

Här pinblåser det rejält idag. Men får ändå ge mig ut i skogen med lilleman om jag vill eller ej.

Annars blir det en hel del tv för mig idag. Gillar skidåkning på längden.

Ha en fin söndag. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Freke
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Trött idag, men men..
Skabbräv är som sagt inget roligt inte, samt synd om dom.

Om stronghold, så är det nog det bästa mot skabb samt att det tar omgivning oxå, så man behöver inte tvätta allt.. Flört

Går inte heller att överdosera och tar hjärtmask och nån mer parasit(kommer inte ihåg vilken)

Men när man ser skabbrävar lider man, speciellt om det gått långt.

OBS! Bilden är inte vacker.. OBS!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Näe jag håller med,man tycker så synd om räven ocksåGråter.

Karizma den är inte tam så jag överlåter det till kommunen,dom är skyldiga att sätta ut fälla och fånga in dem.

Freke…Håller med Stronghold är suveränt,och jag vet att man inte behöver gå igenom bohaget,men är ju så knäpp så jag gör det ändåSkrattande.

Trollhassel
0

Såg en räv en gång som satt mitt på vägen och gnagde på sin svans. Ett tag senare såg jag den med svansen som en stump bara. :( Tror den kan ha gnagit av svansen i ren desperation. Fy, det är hemskt!

Med Vänliga hälsningar

zabelle
0

Godkväll

Tittar in en snabb runda bara och önskar alla en bra avslutning på helgen!

Zabelle