Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: klicker-träning-trix
Läst 1443 ggr
Bekarim
0

Alternativ till godis

Jag har godis i fickan men använder det sällan, i stället fick jag tipset av min tränare att ha en "belöningstrasa" i fickan. Denna tar jag fram när hunden kommit till mig och låter henne "kampa" lite med den som en belöning. Denna trasan ska inte kastas iväg på lek utan alltid vara i min ficka då den ej används till belöning.

Garanterat så är det någon som nu reagerar på ordet "kampa" men ni vet vad jag menar… Inte på ett triggande sätt utan som en liten dragkamp.

Måste uttrycka sig klart och tydligt Flört

spikes
0

Förstår precis hur du menar….man kan ju belöna med vad som helst egentligen bara hunden absolut gillar det,jag har både godis och boll om det behövs,vad man ska komma ihåg är ju att det är ingen fara att ge dem ett bra godis i stället för trasa en hund blir inte bortskämd utav detFlört

Bekarim
0

Precis, det är därför jag har lite godig i fickan men det är inte alltid det används Tungan ute

AnneN
0

Jag brukar variera beroende på vad och vart jag tränar… Ibland är det godis, andra gånger en boll med rep som vi kampar lite med eller kastar iväg så hon får busa, andra gånger kan det vara att kasta frisbee eller busa, och ibland räcker det med att klappa henne lite och/eller berömma med rösten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Freke
0

Personligen klappar jag min hund som belöning när han varit duktig, då man kan få det emot sig när man har en sådan hund som jag har..

Han kan vilja ha trasan eller godiset utan att ha gjort något för det och då får man situationer likt denna "Catch"

Vilket inte gör situationen så roligt, men så kan det gå om man gör fel och belönar vid fel tillfälle, (Inget ont i det du gjort Gittan, men du visste inte vad och hur det kunde gå, men din sida har gjort att folk kanske vaknat)

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus