Hund Bortskänkes..
Såg i min lilla lokala tidning idag att
"Hanhund bortskänkes"..
Hur vanligt är det egentligen? Katter ser man ju hit och dit bortskänkes, men sällan hundar..
Vad säger ni om det, och hur vanligt är det?
VAAAAAA!!!! var hur kan man skriva så????,har du länk?
#1 Nej, det är en papperstidning 
dubbelinlägg.

Oj, där ser man. Inte så ofta man ser men det förekommer ju. Många tidlingar och annonssidor har ju som policy att inte ta med sådana annonser.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#4 Jo, den här lilla tidningen har inget sådant. De har en sektion med "Bortskänkes" där är allt välkommet. Allt från bilar till djur.
Kan ju bro på så många olika saker. Behöver ju inte betyda att ägaren är oseriös. Kan ju vara så att ägaren av någon anledning måste bli av med hunden snabbt? Kanske inte ser pengar som viktiga utan det är hemmet som kommer först.
Så svårt när man inte vet mer än rubriken till annonsen. Eller inte har pratat med ägaren. Då kan man spekulera hur som hellst. Men det hjälper ju inte. Man kan ju ringa & fråga annars. Brukar jag göra när jag ser marsvin som bortskänkes eller ser ut att ha det dåligt.
2,Ok då vet jag,men jag tycker ändå inte att man gör så med något djur,blir slit och släng över det på något sätt.Åtminstonde ska det vara en symbolisk summa som ska vara med i spelet i mina ögon om man har bråttom.

Tyvärr är detta vanligare än man kan tro och tyvärr så hamnar ofta dessa hundar i omplaceringskarusellen
Nu vet jag inte varför just den hunden ska omplaceras, men ofta brukar det vara något problembeteende som ägaren inte klarar av att hantera och vill då snabbt bli av med hunden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har fått både Rippe och Shaggy. Dom kostade en resa var till och från Stockholms trakten.
Båda är föredetta tävlingshundar…..Greyhound race.
Rippe trivdes inte i start buren och sprang för sakta + var nedtryckt av nån annan hund på kenneln och han hade redan varit omplacerad en gång, men kom tillbaka till kenneln pga av skilsmässa.
Honom fick jag tips om via min chef och jag var på jakt efter en kompis till Azlan då, så han var ingen annons hund.
Shaggy tycker inte det är nödvändigt att springa fortare än nödvändigt, så han passade inte heller till tävling + att kenneln fått tillbaka en annan hund ur samma kull som Shaggy som de tyckte redan fått flytta och var mer svårplacerad, så de bestämde sig för att fråga oss. Shaggy blev jag erbjuden via mail från kenneln (samma som Rippe kommer ifrån)med en förfrågan om vi inte kunde överta honom.
Angående annonser om gratis hundar, så blir man misstänksam (och ska nog vara det också). Det gäller att kolla upp orsaken.
jag håller lite med om att djur kan vara gratis jag har själv fått 2 hästar o 2 ponny russ o 3 katter MEN då har ingen av hästarna vart på anonns utan det har vart bekantsbekant o ja lite "problemhästar" eller ganska stora "problemhästar". Katterna har folk mailat mig o frågat då jag hjälpte vildkatter få nya hem och hjälpt till att omplacera katter. MEN jag gillar inte anonnser där det står bortskänkes det ser så oseriöst ut, varför inte skriva söker nytt hem o sann info om hunden? Pris tas sen vid personlig kontakt. Chanel kostade en resa på lite mer än 80mil o 1000kr det tycker jag var kanon bra pris.
Sen att man har aktut behov att omplacera djur visst men skriv då varför och inte bortskänkes! Då blir det lätt att man skaffar sen tröttnar.