Hej vi är tre brudar.
Jag ska göra en liten sak nu, jag ska skriva av mig trotts min grava dyselexi. Ska presentera mig, jag är då Nina och har två schäfer/collie blandningar. på 4 och sex år. Vid namn Kira och Kicki. Vi är ute och träffar ofta hundar med lite ädre hussar och mattar. En dam bor i närheten av mig och är 74 år. Hon är på promenader med sin king charls spaniel och med en rulator och kommer ca tre meter på en minut. Nu när det är så tyckte jag så synd om henne och hunden så ja erbjöd mig att ta med honom ut i rastgården. När ja gjorde det insåg jag ganska snart att han hade en kraftig infektion i munnen av tandsten och päls som låg tovat kring tänderna, Jag tog med honom hem och satte honom i badet hittade bajstovor i baken och öronen var inte öron utan tovor. Så jag badade honom klippte bort all skit och klippte de långa klorna. Lämmnade tillbaka honom och sa att ja skrapat bort mycket tansten men att det är en infektion som måste tas om hand. Svaret ja fick var att hon inte hade några pengar. Är han försärad frågade jag. och det var han. ja erbjöd mig att ta med honom till vetrinären om infektionen inte lägger sig innom en vecka.
Nu några dagar senare hade tanten fikat me en annan vän till mig ocg fläkt ur rig att hennes hund vart jätte ful efter att ja klippt bort tovorna. Hon beklagade sig om det ocg sa att han inte behövde motion i skogen då han kunde bli ormbiten!? På vintern!? Iaf så är jag nu jätte sur och vet inte vad ja ska göra… jag hjälpte ju bara hunden och infektionen vet ja ju inte hur den blivigt efter ja skrapat bort tandstenen…
otacksamma kärringar borde inte ha hund. Taack du som läste detta det betyder ingenting för er men om ni någon gång blir gammla och någon hjälper till gör inte som den här tanten..
Bifogar en liten bold på mina töser..
Det var väldigt otacksamt.. Men det var bra gjort av dig tycker jag, nu lider inte hunden lika mycket eftersom du klippte bort tovor o.s.v.
Men det var väldigt dåligt gjort av henne..

Hejsan Nina
Att du har dyslexi gör inget då du skriver här, jag har själv dyslexi och jag vet att det finns några till på sajten med samma problem, så du är inte ensam.
Mycket dålig stil av tanten att göra på det sättet, här försöker du vara snäll och hjälpa henne och hunden och du får det där som tack 
Som hundägare så har hon ansvar enligt lag att ta hunden till veterinär om den är sjuk, dit räknas inektioner/inflammationer i munnen! Gör hon inte detta så skulle jag ha anmält henne till djurskyddsinspektören om jag var i din situation.
Tummen upp för dig som iallafall försöker hjälpa andra! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har oxå dyslexi…så du/ni är inte ensamna om det.
Dum tant..Tur att du finns…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Tack snälla ni =)
Nina vad glad jag blir att du erbjöd dig ta ut hunden samt fixa den. Sen tycker jag det låter lite som att hon itne klarar av något med hunden varken päls eller promenader, jag hade någ bett nån ha lite ögonen på hunden. Typ varje gång man ser dom passa på o hälsa o klämm på hunden
hoppas att infektionen går bort eller iaf att hunden får hjälp. Surkärring ursh vad trist att hon var så. Du skrapa o hotta till hannes hund utan ta betalt.
Jag har själv idag träffat en jätte glad fet 9årig hund och tanten hmm klara knappas av hunden ut då den drog rätt bra för hon var så busig o glad. Denna såg bra ut i päls o sånt men himmel så fet, jag tänkte först höra om man kunde passa på ta ut den på småsvängar med men våran lilla tik här gillar inte alla hundar. Jaja jag sa inget iaf :) Jag lixom flera har dyslexi så mina stavfel finns :D läser ofta lite fel med ;D
Åh, glömde ju säga vilka fina hundar du har samt såg jag att du har små kottar med :D kul
Hej kul att du skrev,skönt att få ur sig sånt när det händer.
Jag tycker du ska upplysa den damen om att sluta prata strunt och ta han om sin hund i stället,dessutom kan sånt anmälas om hon inte går till vetten,troligtvis en sådan människa som absolut ska ha en hund som sällskap till vilket pris som helst,sen att hunden far illa av hennes skötsel det struntar hon i.Du gjorde ett bra jobb var stolt över det
.
Att du har dyslexi gör inget alls,jag är van vid det för jag har en son med dyslexi,sen kan jag tala om att jag själv är en hejare på att skriva fel ibland trots att jag inte har det,vet inte hur många ggr jag får gå in efter och rätt det jag skrivit
,Det är inte nog med att jag pratar för fort jag skriver för fort också
.
Roligt att du hade chäfer collie blandisar,jag har träffat några sådana och dom är ju så fina,jag har ju själv en collie

Se det som att du gjorde en insats för hunden, inte tanten. Hunden tycker nog att det är jätteskönt att ha fått bli av med tovorna och bajset. Sträck på dig! Du är en sådan person som behövs.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Heja dig!!
Va härligt att det finns sådan som dig som tar tag i saker…många är vi som inte törs säga ifrån till just gamla ägare, man vet inte hur man skall gå till väga helt enkelt…så tummen upp för dig…..
Men sen undrar jag om man inte skulle försöka att prata med tanten på ett lirkande sätt och försöka att förklara situationen…så att hon förstår….för många ggr är det på brist av kunskap som detta händer….då kanske hunden får en bättre chans till hjälp utan att det behöver bli sura miner…..
Hunden kanske är tantens enda sällskap o livstråd, och därför vore det ju bra om man kunde hjälpa båda två istället….
För det kan ju hända att hon kände sig lite överkörd när du tog hem hunden och fixa den….hon kanske hade varit mer med, om du hade talat om hur det var med päls o bajset…och munnen så klart….
Att hon beklaga sig om att hunden hade blivit ful efter klippningen, så kan det ha varit hennes sätt att få knöla ur sig just för att hon kände sig överkörd……
Så om det går så tycker jag att du skulle prata mer förtroligt om detta….och ta upp dina hundar t ex, hur du måste göra med dom för att det inte skall bli för mycket annars…..om hur viktigt det är att borsta o sköta pälsen så att inte hunden får lida sen, för det är ju inte bara för utseendet utan även för hundens skull….
Och sen att du fick klippa bort kockor gör ju inte att hunden ser direkt vacker ut som i en trimmning heller…..så mitt råd är ju att du kan ju gå ett steg till o prata med tanten så hon förstår…..om det går, annars så är det ju inget att göra än att anmäla för missköttsel av hunden…..men som sagt var, allt kan beror på oförstånd o okunskap…..
Så återigen så skall du ha all eloge för det du gjorde för denna lilla hund……
Och så säger jag som de andra, skriv så mycket du orkar ingen tar illa vid sig för din dyslexi…
kram/Eija
10,Och sen att du fick klippa bort kockor gör ju inte att hunden ser direkt vacker ut som i en trimmning heller…..så mitt råd är ju att du kan ju gå ett steg till o prata med tanten så hon först….direkt citat från dig…
Man kan väl inte säga att det inte ser bra ut om man inte sett hunden
,det går ju att klippa så det inte syns.
Sen måste jag säga att eftersom Ts till och med har sagt att hon själv kan ta hunden till vet,eftersom tanten inte hade pengar,ska väl räcka för att tanten inte ska gå och prata illa bakom hennes rygg.Det bevisar ju också att dom har pratat förtroligt med varandra från början.
Nej jag skulle aldrig sänka mig efter en sådan grej,utan jag skulle anmäla om jag såg att hunden fortfarande for illa.
Mycket otacksamt, jag tror dock hunden var mer tacksam :)
Att strunta i ett djur som kräver vård är vanvård.
≧◔◡◔≦
tack alla, jo ja försökte me trimmern men hunden hade aldrig trimmats så han for under soffan som ett skott och skrek. ja gav det en 15 min att få honom att lugna ner sig me godis men de gick ej. så de blev sexen. jag klippte till allt så att de nte syntes. suck…