Vaccination
Hejsan !
Jag skaffade mig en liten tik som var 4 månader när jag hämtade henne.
Dom sa att hon var vacinerad och chippad men det visade sig sen att hon inte var det…
Jag åkte och vacinerade och märkte henne och veterinären gav henne NOBIVAC DHIPPI VET och han sa att hon fick den för hon var såpass gammal och att jag inte behöver göra en omvacination motsvarande 12v sprutan då men i intyget står det ändå omvacination efter fyra veckor.
Är det någon som vet om jag måste omvacinera när hon fått det vacinet eller behövs det inte ?
Säger vetten att det inte behövs så ska du inte göra det,det är aldrig bra att övervaccinera en hund,
Men det står ändå i intyget att det ska vara omvacination.
Det har gjort mig jätte förvirrad. Om det är så att det skulle vara omvacination så får jag ju inte gå på utställning eller så ?
2,Men det tror jag det gör oavsett,ring vetten igen och fråga och ta även upp att du ska på utställning,så får du förklaring och rätt svar på det
Grejen är att veterinären är lite små underlig.
Han typ svävar iväg och så får man ändå inget vettigt svar :S
4, haha en del vetrinärer är lite så :) men jagtycker du ringer imorgon o fråga henne om detta så du får svar. Jag hade först en sån där lite flumig icke närvarnade vetrinär tack o lov hitta jag ny som var bättre o ger bra råd tar lite tid på svara osv. Endel bara har inte tid o dessa flumburkar de gillar jag inte.

#6 Klart du kan ringa annan veterinär och fråga 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag ska göra det.
Det stör mig enormt att han sa en sak till mig och nu står det ändå i intyget att det ska vara omvaccination..

#8 Har för mig att det står så i vaccinationsintygen för att de flesta vaccinerar valparna vid 8 veckors ålder och då ska de vaccineras igen då de är ca 12 veckor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jo men det här skulle vara något "Trippel vaccin" eftersom hon var såpass gammal redan. (4 månader vid vaccinering)
saken är den med står det i intyget att det ska vacc och inte han ändrar det o skriver under så får du inte heller ställa ut sen för man ska ha giltigt vacc intyg :) förmig att du ville visa din hund :)
10,Kolla med en annan vet,det är nog säkrast