Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 1043 ggr
zabelle
0

Godmorgon 11 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det måndag igen och inga helgdagar på länge. Tur att det börjar bli lite ljusare i alla fall.

Min hund var ju lite "loj" igår, men idag var han pigg och glad igen som tur är. Man hinner ju bli lite orolig, han är trots allt 10 år gammal.

Ha en bra dag allihop

Zabelle   

spikes
0

Morrn på er!

Klart man blir orolig skönt att han mår bättreFlört.

Spike stödjer ytterst lite på sitt framben idag,liten förbättring från igår då ha inte kunde sätta ner det alls,så vi får se om någon dag hur det ser ut,man skulle ju vilja ta bort värken från dem och ta den själv, men men korta prommisar är det som gäller så jag får ta Spike först och Snodden sedan på förmiddagen,sen får vi ta en varsin ikväll sambon och jag.Han är ju i alla fall 12 år så nog är man orolig allt.

zabelle
0

#1 Vad hände igår med hans ben? Han kan inte ha fått en spricka i det väl??? 

Man lider verkligen med dem när de har ont.

Zabelle   

Trollhassel
0

God morgon! Jag är sur och irriterad. Hoppas jag kommer bli på bättre humör senare. Jag har sovit 4 timmar i natt. Vaknat några gånger på grund av magont och bebissparkar. Hoppas att den lilla krabaten vänder på sig nu i veckan så att jag kan få andas igen.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

spikes
0

2,Vi var i skogen och jag är alltid noga med att låta Snodd hoppa upp för låga stenar när Spike är med,vilket han gjorde även denna gången och Spike också,när han skulle ner fick han inte med sig frambenet så han landade med frambenet under magen,och skrek som en tok en stund.

Vi kollade om han kunde linka hem den närmaste vägen,annars hade jag hämtat bilen,men det gick bara vi stannade när han behövde osv….tror inte på en spricka möjligen har han dragit till en sena ordentligt,eftersom ha stöttar på det ytterst lite idag och skriker inte vid beröring…men vi får se blir det inte bättre än så här så ringer vi vet i morrn för en röntgen.

AnnL
0

Godmorgon!

# 0 Skönt att Hebbe är pigg igen. Man blir ju så orolig.Glad

# 1 Det är jobbigt när dom inte mår bra. Hoppas det går över.

Här körs tvättmaskinen idag. Sen blir det en tur i skogen. Silver tycker det är betydligt roligare nu när det inte är så kallt.

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[chouwa]
0

God morgon!
Riktigt vackert väder idag om än väldigt kallt!
Djuren har ingen lust alls att vakna och ligger tätt ihop i sängen! :-)

zabelle
0

#6 Så mysigt det ser ut!

Zabelle   

AnnL
0

#6 Så mysigt. Silver och Champis ligger också så ibland.

Trollhassel
0

Tagit kor på ormarna jag ska sälja. Får en liten tår i ögat när jag tänker på det. Känns dock som att vi kommer ha nog med allt annat nu ett tag. Någon här som är intresserad av juvelerna?

Undrar just vad man ska göra av resten av dagen. Fika med kompis och hämta barnvagnnen på eftermiddagen sounds like a plan.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

9,Fyyy bubblan vilken bild,jag har ormfobi så det bara skriker om detFörvånad,hoppas du hittar hem åt dem i alla fall hua.

Trollhassel
0

#10 Vilken tur att de är så snälla då :P Och att det bara är en bild. hihi

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

11,Ingen i denna ärld kan övertyga mig om det,inte efter att 2 stycken kunsboa konstant öppnade gapet och ville käka upp min collie tik trots att dom var mätta….

Trollhassel
0

#12 Ah, kungsboa kan vara tjuriga rackare :P

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

13,Ja i andras ögon men inte i mina kan jag lova dig.

AnnL
0

# 9 Kan bara hålla med, har också ormfobi. Förvånad Hujedamej.

zabelle
0

#9 Den är vacker att titta på… men det räcker för mig Förvånad

Zabelle   

spikes
0

13,Ser att jag läste fel tyckte det stod tjusiga men det står ju tjuriga,och det håller jag naturligtvis med omSkrattande

fridaas
0

Godmorgon!

I natt har det varit riktigt mysigt, är fortfarande hundvakt åt kompisen hund då kompisen ligger hemma med världens förkylning och feber och kan knappt gå ur soffan..

Så det blev en hund på var sida i sängen :)

Idag blir det ikea!! Jag ska äntligen börja göra om här hemma, ska bli så skönt och nya förvaringsmöjligheter och gömma sladdar Skrattande

Men först en långpromenad med vovvarna, om jag får tag i någon som kan följa med och ta ena hunden, då "lånehunden" drar nått enormt och egentligen är lite för stark för mig, speciellt om jag ska ut med båda samtidigt, men kommer någon och tar min hund så brukar det funka prima då jag kan koncentrera mig på Kida och få henne lugna ner sig Glad

Ha en bra dag!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Dockan
0

GladGodmiddag alla vilka fina bilder ni skickar med.Här sitter man o bara tittar ut i kylan,men våren kommer nog sakta men säkert.Lena

Hälsningar LENAGlad

Fridaaaa
0

God middag! Min hund mår inte rikigt bra idag, natten till igår så åt hon upp några dl kaninpellets så nu är hon dåligt i magen. Men väldigt pigg i övrigt. Hon får skylla sig själv =) Får se om man går ut en runda i skogen idag eller inte, gillar inte att vara ute när det är så kallt :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moa-16
0

#9 Ormen har jag inget imot.det värsta är väl att dom äter möss 26

spikes
0

20,BusaFlört du får köpa morotspure för barn och ge så går det snart över….

LinaK
0

God eftermiddag eller vad man ska säga =)

Hoppas ni alla får en bra dag idag.
Jag har varit ute med hunden en sväng och sedan städat upp lite här hemma. Och väntat på en elektriker som inte verkar komma idag *host typiskt hantverkare host* Flört Vill få min tvättmaskin inkopplad.

#9 Så otroligt vacker! Skulle själv aldrig vilja ha någon orm, men när dom har lite färg på sig tycker jag dom är fina Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0

#22 Ok tack för tipset! Visste inte att det hjälpte :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Trollhassel
0

#21 Ja, det är ju inte direkt den roligaste biten med reptilägandet. Matningen är ju lite jobbig, men mina ormar äter döda möss så man slipper se dem dö i alla fall.

#23 Tack!

Med Vänliga hälsningar

Moa-16
0

#25 Då är det inte lika otäckt. Tänk när dom släpper in levande möss18, Stackarna! & en del sätter ju in kaniner oxå. Fy, men då är det ju stora ormar.

Trollhassel
0

#26 Ja, det gör inte jag :)

Med Vänliga hälsningar

Moa-16
0

#27 Tur, hoppas den du säljer ormen till gör på samma sätt. Fast nu när ormen är van vid att få döda möss. Kanske man inte kan ge dom levande? Tänkte om h*n inte lärt sig jaga dom ;)

Trollhassel
0

#28 Ormar som ätit döda möss länge brukar kunna bli usla jägare och dåliga på att döda sina byten så de är inte så smart att ge levande till en orm som har ätit dött länge. Varken för musens eller ormens skull eftersom möss har så vassa tänder och lätt biter ifrån om ormen missar. Mina ormar klarar av levande, men det är inget jag skulle göra. Föredrar döda möss.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

24,Så lite så,det är bara nyttigt och billigt dessutom håller den hur länge som helst i kylskåpFlört,brukar ta ett dygn knappt sedan har magen blivit stabil igen.

AnneN
0

Hejsan hoppsan!

Jag har gått på full fart sedan kl 7 imorse, började praktiken kl 8 och slutade 16:30… Har varit så otroligt skönt och vackert väder ute så vi har vart ute mycket med barnen idag Glad Nu har jag nyss kommit hem och ska ta det lugnt ikväll.

Hoppas alla haft en bra dag

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!