5000kr för 15 min med sin hund
Här är en fortsättning på historien med hunden Majlo! Hela historien är sinnessjuk. Låt dom ta hunden med hem herregud! Dom har ju tom fått en dom till deras fördel..
Åh, jag blir så arg av att läsa det där. Har polisen inget viktigare att göra än att beslagta en harmlös familjehund? :S

Kanske är det norska polisens sätt att bevisa för oss svenskar att alla norgehistorierna är sanna?
Helt sjukt tycker iallafall jag att hela denna situation är! Ge dem deras hund och låt den komma till Sverige så är ju problemet löst! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vansinne…
Men det är väl ett nytt sätt att tjäna pengar? Det är ju inte så att dom lagt ner några pengar tidigare eller??
Sjukt är det enda man kan säga.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Håller med samtliga ovanstående! Korruption anyone… Blir så förbannad. Dessutom så har paret fått rätt i rätten men ändå ska polisen överklaga?! Snacka om sandlådenivå..
De har ju fått rätt två gånger tom. Först i somras och sen nu i dec. Polisen har till idag på sig att överklaga och de lär ju så göra.
Det mest komiska i det hela är att de påstår sig inte vilja lägga mer resurser på detta nu. Jo visst, tjena! 

Hela historien är så otroligt bisarr, jag hoppas av hela mitt hjärta att familjen snart får förenas med sin Majlo. Lider med dem.
vad är de egentligen som har hänt? för o göra en historia kort?

#7 extremt kort version:
Hundens ägare skaffade hunden som är en amstaff, flyttade från Sverige till Norge och visste inte att den rasen var olaglig i Norge.
Polisen tog hunden då ägarna inte var hemma.
Ägarna gick till domstol med det och vill flytta med sin hund till Sverige, men norska polisen tjafsar trots att 2 domstolar dömt till ägarnas fördel.
Nu vill poliserna ha 5000kr av ägarna för att de ska få träffa sin hund i 15 minuter.
Polisen har till idag på sig att överklaga den senaste domen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Amstaff är ju en förbjuden ras i Norge, när denna familj flyttade från sverige dit visste de inte om detta. Majlo beslogtogs av polisen och skulle avlivas, de har i rätten fått rätt men Polisen överklagar. Till dess är Majlo gömd på hemlig plats och nu vill Polisen ha betalt för att de ska få träffa sin hund.
Kan inte riktigt förstå på vilka grunder polisen skulle kunna kräva betalt för att de ska få träffa sin hund. Om det nu är för omkostnader så måste det ju bli billigare att lämna tillbaka hunden som rätten kräver.
För att göra en lång historia kort så kan också tilläggas att polisen är dömd till att betala ägarnas rättegångskostnader också, vilket de vägrar.
men herregud!! de låter ju helt sjukt!! låt dom få hunden o skicka "problemen" till sverige.
#10: Det borde vara enklare att bara lämna tillbaka hunden men endera vill Norska polisen statuera exempel eller så har de helt enkelt redan avlivat honom är trilskas av den anledningen.
#12 Visst kan de ha avlivat honom men att då erbjuda ägarna att träffa honom för 5000:- verkar ju urbota korkat. Men så är de ju norrmän också. lol
Tror inte dom avlivat honom och sedan låtsas som om han lever, det skulle vara förödande för dom och en skandal för den delen. Borde dessutom vara ett brott mot lagen då ett beslut har tagits att hunden ska tillbaka till ägaren.