Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1741 ggr
L1ll4n
0

Någon..?

**Är det någon härinne som har en blandning mellan border collie och bearded collie?

**Isåfall, berätta lite om den/dom.
Lägg gärna upp bild också.

LinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambos syster har en blandning av dessa två, han har mest bearded collie i sig. Han är 10 år nu så han börjar bli gammal.

Han är väldigt skällig, men det är ju något deras familj har gjort fel med från första stunden. Men han skäller för allt Tungan ute Det är ju rätt vanligt att bearded collies kan bli skälliga om dom inte uppfostras rätt.
Han är väldigt aktiv och lättlärd. En supersnäll hund, som är alldeles för snäll för sitt eget bästa. Älskar nästan alla hundar Glad

På bilden är han nedklippt. Och bilden är INTE tagen utav mig utan det är min sambos syster som tagit bilden.

Har du också en blandning utav dessa två raser?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karizma
0

1, himmla söt :) ser ut att vara en glad skit Kyss

L1ll4n
0

#1 - Söt hund. Nej, jag har ingen, men det kanske flyttar in en hos oss snart :)

Karizma
0

3, om man går lite på hur dom är raserna så tror jag man får en pigg hund som bör arbetas med, lättlärd o glad. Min syster har haft en stutskille han var som en jojjo men det var när han vart busig/uppspelt av rasen  bearded collie  :) Men lättlärd och kunde en del :)

L1ll4n
0

#4 - Vi ska kolla på en border/bearde collie imorgon eller på fredag. Får se om det klickar mellan oss och henne, men det hoppas jag att det gör :)

L1ll4n
0

Putt :)

Karizma
0

ska ni åka o titta idag? hoppas det klickar iaf hur gammal är den?

L1ll4n
0

#7 - Den hunden vi ska kolla på är 2,5år ;p

Karizma
0

8. kul :) hoppas det går bra. vi har med en omplaceringshund o det är kanon nu idag tog vissligen lite tid att vänja henne vid livet i lägenhet och mer livat. Men hon trivs finfin.

L1ll4n
0

#9 - Vi har henne på prov i några veckor nu. Och eftersom hon nyss slutat löpa så är våran hanhund efter henne. Han blir väldigt stressad och så när tikar löper, är det värt att kastrera/ge östrogen eller något?

Karizma
0

#9 jadu jag hade någ kastrerat han men så vet jag flera som får tik o hane funka ihop utan att de gört :D men jag hade iaf kastrerat han om inte kemisk-kastrering finns flera som funkar både och både kastrerad och okastrerad men det gällar att inte vara en latmask vid okastrerad. En del lämnar bort sin tik lr hane vid löp för slippa stressen vid löp. När sluta hon löpa en del höglöper rätt länge efter de slutat blöda. Tänkte han kanske märker det?

L1ll4n
0

#11 - Så kan det vara ja. Ska fråga hur länge hon brukar löpa osv nu så att vi vet tills nästa löp.

Karizma
0

12, tips hör med lena Spikes ang tips så du slipper kastrera osv hon är kanon bra på hanar o löp. Jag är lite mer lat o valt att kastrera.