Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 866 ggr
FiaLi
0

God kväll!

Imorgon börjar min två månader långa praktik på hunddagis. Det ska bli så himla roligt och jag hoppas att jag får lära mig massor! Jag var och shoppade kängor förut så jag slipper frysa om fötterna unde promenaderna. Ooooh VAD ROLIGT DET SKA BLI! :D

[Empisen]
0

Å så kul, lycka till! Glad

Svea-
0

skoj skoj.. lycka till !!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

LinaK
0

Vad roligt med praktik på hunddagis :) Hoppas det går jätte bra!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

zabelle
0

Hoppas vi får rapporter hur det är att jobba på ett hunddagis. Jag har i alla fall alltid varit nyfiken på hur det fungerar att ha så många olika hundar på ett ställe. Skrattande

Zabelle   

AnnL
0

Så roligt. Lycka till och berätta hur det är. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Dockan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SkrattandeJag förstår att det kommer att bli jättekul för dig,jag kan bara säga Lena

Hälsningar LENAGlad

FiaLi
0

Åh, det är så mysigt! Jag har varit där i två dagar nu och det verkar hur bra som helst, jag vill verkligen ha ett eget hunddagis i framtiden! :)

Jag kommer dit halv nio, då är de flesta hundarna redan där och jag sätter igång med aktivering. Idag gjorde vi massa trix och det är så kul att ha så många olika hundar att leka med - de är ju alla ett kapitel för sig. Det är verkligen en utmaning att få vissa att vilja vara med. :P

Två svängar med promenader hinns med innan det är dags för lunch då både hundar och personal äter. Belysningen dämpas och hundarna får tid att äta och vila i lugn och ro. Undertiden städar och diskar jag litegrann.

Sen är det två svängar promenad igen, städning och till sist MYS.

Jättelugnt och harmoniskt och hundarna verkar tycka att det är hur skönt som helst. Jag trodde att det skulle vara mycket mer stödigt och livligt.

Jag ser fram emot mina två månader! :)

zabelle
0

#7 Är alla hundarna tillsammans, eller delar man av och har dem i olika rum?

Jag har alltid föreställt mig hunddagis som stökigt, men det låter ju riktigt mysigt som du beskriver det.

Zabelle   

AnnL
0

#7 Vad mysigt du verkar ha det. Trodde också att det var jätte stökigt på hunddagis med hundar som skällde i ett.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

FiaLi
0

#8 De är i avdelningar med mellan 2-4 hundar i varje.

Jag hade också föresällt mig det som stökigt så jag är positivt överskad. Sen kan det väl säkert skolja sig mellan olika dagis också. Där jag är vet jag att de är noga med att ta emot hundar som funkar i den typen av miljö. Det SKA vara trivsamt för alla liksom.