Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: ot-off-topic
Läst 768 ggr
Puma77
0

OT hjälp Katthemmet Kompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp Brandhärjade Katthemmet Kompis

På årets första dag nås vi av den tragiska nyheten att Katthemmet Kompis har brunnit ned. Katthemmet ligger i Småländska Nybro och drivs av äkta makarna Maritha och Sonny. Nu pågår en insamling för att Katthemmet ska kunna byggas upp igen. Var med och hjälp till du också! Inget bidrag är för litet eller för stort!

Det var under nyårsdagen som branden började. En brand som skulle ödelägga hela katthemmet. Orsaken till branden är ännu inte klarlagd. Byggnanden som katthemmet är inhyst i brann ned till grunden. Förrådet där all kattmat förvarades blev också totalförstört. I skrivande stund har 29 katter räddats. En katt fick avlivas då den var så svårt skadad. Det är ännu oklart hur många katter som omkom i branden och hur många som sprungit till skogs. Under dagarna som gått sedan branden har flera katter fångats in och ytterligare några setts i området. Just nu vistas katterna i en liten stuga som finns på gården.

Hur du kan stödja katthemmet Kompis

Maritha och Sonny har bestämt sig för att att bygga upp katthemmet igen. De behöver nu allas vår hjälp i form av penninggåvor, byggmaterial, mat och tillbehör till katterna, samt många andra saker. Läs mera om vad Katthemmet Kompis är i behov av på denna blogg.denna blogg.

Du kan stödja Katthemmet Kompis med penninggåvor via föreningens Plusgirokonto 35 74 82-9

Kontakt med katthemmet förmedlas av Jenny och Carola:

Maila till Jenny: jenny@katthemmetkompis.se
Maila till Carola: carola@katthemmetkompis.se

Ni som har något ni kan skänka av det katthemmet behöver maila då i första hand till Jenny.

Det pågår även auktioner till förmån för Katthemmet på Tradera & KKS hemsida och lotterier på Hittekatter iFokus.

Den 5/1 har det kommit in 73 109 kr i penninggåvor till Katthemmet Kompis. Kattmat, medicin och andra tillbehör har anlänt eller är på väg från landets alla hörn.

"Ni är helt fantastiska och vår glädje känner inga gränser. Pengarna kommer verkligen till nytta och i synnerhet som jag nu kan meddela att det finns planer på en återuppbyggnad av katthemmet." Webmaster, Katthemmet Kompis

Hemsidan

Texten är hämtad från Hittekatter ifokus

//Pia

AnneN
0

Just nu har vi det väldigt knapert på pengafronten, men har jag en slant över i slutet av månaden så kommer jag absolut skänka den till katthemmet!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
0

Putt! Nästa gå´ng kan det vara ett hundhem och då sprider vi ordet! Det finns så mycket man kan hjälpa med1 Tex om ni bor i närheten, byggmaterial och bygghjälp>!"

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

All hjälp tas tacksamt emot. Om ni går in på bloggen finns en lista på material bl.a som de önskar få hjälp med.

//Pia

monsi
0

Man kan ringa runt o maila runt o fråga o be.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Karizma
0

Jag ska helt klart blogga, såg att ni drabbas av brand trist att det ska hända så trista saker på så behövande. Har jag slant över så åker den.

FiaLi
0

Usch de stackars kissarna. :(

Puma77
0

Ni är underbara AnneN och Karizma;)

//Pia

Karizma
0

*putt*

monsi
0

De saknar rengörings medel o sånna plast skydd man sätter på fötterna o förvarings lådor mm.

Fler o fler kisar kommer in från skogenGlad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad