God Middag!
Hoppas ni haft en trevlig trettonafton.
Slilvers uppfödare har precis kört hem. Vi hade en trevlig kväll med god mat och lite vin.
Silvers mamma snodde både hans julklapp som hon vägra att släppa plus hans korg. Leksaken bar hon runt hela kvällen. 
Idag snöar det igen. Får snart skaffa styltor till Silver om han ska kunna gå ut med sina korta ben i snön.
Ha en skön o vilsam trettondag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

God dag! Ont i halsen..igen. *suck* Nu smäller jag av!
Hoppas ni får en fin vinterdag!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Goddag!
Här vaknade man första gången vid 20 över 4 då sömntabletterna slutade verka *suck*
Men lyckades vid 6tiden somna om till 12.
Har precis varit ute på hundpromenad med en halvt panikslagen hund idag igen.. när ska ungarna på gården lära sig att nyår är slut?! Går inte att be dem lägga av heller för då har de tydligen glömt bort all svenska och engelska 
Men nu är det frukost på schemat och försök till städning, vilket jag skjutit upp sen en vecka tillbaka..

God eftermiddag!
Quila känns lite bättre idag, så nu har vi kört lite hjärngympa en stund och tränat på några trix.
Här snöar det för fullt och är 11 minus *brrr* så Quila lär inte vilja vara ute någon längre stund sen om jag känner henne rätt 
Hon hoppar mer på 3 ben än 4 när vi är ute nu och vill helst inte gå ut i djupa snön utan gör sig mitt på vägen istället
Men det funkar ju bra det också 
~Quila Roze~

Zabelle vilken fin bild!!
Här blir det inte långpromisar ör det klarar inte hundarna av.Antingen fryser dom om kroppen eller så står dom stilla å piper lyfter på tassarna,haltar fram.Så det blir massa småpromisar.Men jag kan inte annat säga att det är helt ok för min del eftersom jag är en frysfis utan dess like med väldigt dålig blodcirkulation,mina händer är röda,iskalla å gör så ont eft en liten liten stund trots dubbla vantar.Det blir alltid en längre runda en ggr om dagen,då kan jag ej hålla i koppel till slut,tappar dom hela tiden.Så jag behöver planera hundpromenaderna för både hundarnas del och min egen del.
Annars har jag stått i tvättstugan i 4,5 timme.Så jag är dödstrött & tvärslut nu.Inte alls kul,och inte alls glad blev jag av att höra:
-- när e det mat när jag kom innanför dörren.då hade jag lust å säga massa fula dumma ord.Men jag gjorde inte det,bet i hop så det gör ont i käkarna nu.Maten får du "laga" kvällspromisen får min andra dotter gå med på.Japp..båda två gnäller över att dom måste göra det -.-. ena dottern sa:
--- men jag är inte mamman här!….
nnäää….så är det ju…glömde det.nej…nu säger jag inget mer om dom två döttranra..det blir inge bra ändå.
Hoppas jag kan sova gott tidigit i kväll..jag behöver det på alla sätt & vis.
ha en bra kväll..VARM kram från mig till er alla!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.