Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1391 ggr
spikes
0

Veckans dummaste uttal.

Igår stog jag och pratade med en person på min prommis med hundarna,hon tyckte Snodden var så fin och hade ju haft en sobel collie själv.

Och så säger hon till mig att den blev helt knäpp!.

Jasså sade jag varför då?…den blev slagen med ett rör i huvudet och var livrädd för ungar och män efter det.

Men sade jag var det då hunden som blev knäpp?,var det inte dom som gjorde detta på hunden som var det?,hunden reagerarde ju helt normalt.

Jamen det var ju min son!…jaha sade jag och det ursäktar att han slog eran hund?,nej men hunden borde ju inte bli rädd för en familjemedlem för det!?.

Jag frågade då om hunden lever ännu,nej sade hon vi fick ta bort den,ok sade jag det var nog skönast för den hunden…

Jaaa hon blev skit arg men jag kunde inte vara tystSkrattande

[Hilo]
0

*Fnissar*

Nää, ibland undrar man hur människor tänker..
Bra sagt av dig tycker jag..

spikes
0

1,Det kändes riktigt skönt att veta att dom ingen hund har alls nuFlört,konstigt bara att en del inte fattar hur dumma svar dom ger ibland,dom ser ju inte ens att man ställer helt logiska frågorSkrattande

AnneN
0

Haha, ja en del är totalt blinda och döva då det gäller att se sina egna eller sina närståendes fel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

3,Näe det är helt otroligtGlad

Karizma
0

Gösses, var väl bäst för stackars hunden att få somna in dom fatta ju ändå inte var som skulle göras.

3, jaoja blinda blir blinda o döva, men händer det något nån annan som är inblandad då går larmet.

Trollhassel
0

Stackars hundkrake att bli slagen i huvudet av en familjemedlem! Vem skulle inte flippa av det?! Galet! Ja, vissa borde inte ha levande djur.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

FiaLi
0

Antagligen visste hon att de hade gjort fel men hunnit bearbeta det och blev upprörd när du drog upp det för henne igen. Stackars hund.. :/

spikes
0

7,Det var inte jag som drog upp det,det gjorde hon själv,näe enligt henne var det hunden det var fel på för det skulle den ju tåla.

Karizma
0

är ute o går med chanel möter 2 andra personer med hundar o de ska givetvis fråga ras o jag ska säga det men de gissar vilt sist vart hon visst en Portugisisk Vattenhund, men jag säger iaf neeee blandras softis-imaal svar Jaha vad synd hon var söt.  Förvånad  Smarta utal hör man ju men din #0 Spikes tog ju hem priset klonka personer det finns därute.

monsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skönt de inte har hund längre.

Viste ni det min blandis tik är renrasig schäfer för hon har svarta fläckar på tunngan det visar att hon är en renrasig schäfer.Förvånad

Detta berättade en gammal fd väcktare som har haft just schäfer som tjänste hund i alla år.

På bild mor o dotter, det var  modern han sa var renrasig.

Konstigt för hennes mor är svart o påmminer om en flatte svarade jag, -Är du säker undrar han,- Ja jag såg henne när hon var ca 1 minut gammal, - Du tror inte de hann lägga dit en annan tiks valp?-Nej det var den ända tiken där-Jaha men tror ändå de lurade dig för hon är renrasig - Suck!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

fridaas
0

Min dalmatiner-bordercollie är kamphund, för det ser man på prickarna. Iaf om man ska tro min granne..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Karizma
0

10 o 11 HAHAHA gösses det där med kamphund o dess prickar smällde ju högt.

imilija
0

herre gud, hoppas dom inte skaffar sig en ny i framtiden!

Mischa
0

#10 det där är en riktigt gammal seglivad myt.

Tror den grundade sig i en viss hanhund som producerade avkommor just med pigmentfläckar på tungan.

≧◔◡◔≦

monsi
0

#14 hoppas den myten är död snart suck!

Prickar o kamphund tja pongo bits ju hi hi!

#11 ge dina grannar filmen.Flört

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Kakan81
0

Men stackars hund. Vilka människor!!

Men är det inte lite typiskt oxå. Många människor vill gärna "rätta till" problem med sin hund utan att tänka på vad som är orsaken till beteendet. *suck*

Tänker på en omplaceringshund. Hon fick flytta från landet där hun kunde springa fritt och alltid någon i familjen var hemma till stan till en liten lägenhet och paret som tog hand om henne jobbade.
Denna hund började skälla när hon var själv i lägenheten. Så paret började leta efter anti-skäll halsband. I mitt tycke väldigt korkat då man inte behöver vara en einstein för att förstå att hon reagerade på den stora förändringen i hennes liv. Men men……..