Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 27284 ggr
Karmatarerskanise
7

Råkade klippa i pulpan!

KLippte Hades klor innan och råkade klippa i pulpan :/ Han ylade till och det började blöda. Tror det har slutat nu, men GUD vad rädd jag blev. Kastade iväg saxen haha :P

Vad kan jag göra om det inte slutar blöda helt?

[Norum]
0

Lägg en isbit på såret så slutar det blöda. Det finns en salva på apoteket man kan smörja på, minns inte vad den heter men det borde ju apotekaren veta. Receptfritt är det i varje fall.

Karmatarerskanise
1

Hinner inte köpa den där salvan idag. Men får köpa den sen så man har ifall det behövs en annan gång. Ska testa med is :)

[jejjas]
0

kan även använda  potatis mjöl det binder och stoppar blodet har använt till mina marsvin och till hunden vi hadde funkar jätte bra och är billigt plus att man nästan alltid har det hemma Skrattande

Karmatarerskanise
0

#3 Tack för tipset :)

[Norum]
0

Potatismjölet hade jag glömt bort…Generad Men det fungerar kanonbra.

fettmedkevlar
0

Det slutar av sig själv till slut.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

#6 Jo, men det blödde ganska mycket ett tag, och hur fräscht är det med blod fläckar på golvet ;) Det slutade. Satt med papper på klon ett bra tag. (hade inte ens potatismjöl hemma)

fettmedkevlar
0

#7 Råkade också klippa Hicka i pulpan, ganska rejält. Visst blödde det mycket, men det var bara att plocka fram skurmoppen :) En av dom andra tikarna råkade kapa halva klon, torkade med kompresser doppade i koksaltlösning och lät det torka och sen sprayade jag på sprayplåster :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Cerrolyn
0

Jag brukar bara ta papper och hålla som ett tryck på. Men jag har även ett blodstoppande pulver som är toppen. Det viktigaste är att hålla sig lugn…

**MVH Cerrolyn

Karmatarerskanise
0

#9 Jag var lugn, efter att jag kastat iväg kloklipparen i ren rädsla :P

Jossan86
1

Finns ju även något på djuraffärer som heter "blodstopp" eller något liknande…
Slutar blöda direkt, men jag kan tänka mej att det är snarlikt potatismjöl faktiskt =)

[Mariaaaaaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Huvva, vad obehagligt, jag har alltid ett alunstift hemma, det fuktar man och stryker på klon ifall man klipper pulpan. =) finns på apoteket, inte alls så dyrt :)

Bekarim
0

Här fick jag bra tips Glad Wilma leker och går an när man ska klippa så nu i morse råkade jag klippa i pulpan då hon precis i "klippet" rörde sig. Det slutade blöda men sedan när hon började hörja så gick det upp igen. Nu ska det ut och shoppas så att det finns medel hemma, för det lär knappast vara första eller sista gången det händer…

Karizma
0

det är kallt ute nu med så ut o gå :)  ska finnas något pullver som ska vara bra men hört att potatismjöl ska funka lika bra. Känn dig inte rädd för du råka klippa i pulpan då kan du skärra upp hunden o få sen promben med klippa korna. Var lugn o låssas som inget har hänt :D

Xondah
0

Jag fortsätter klippa resten av klorna om jag råkar klippa i pulpan. Har ett stoppa blödning pulver hemma så kör på lite sånt om de blöder mycket.

spikes
2

Det bästa är ett tryck med papper och is ett tag,sedan doppar man klon i potatismjöfunkar lika bra som klostopp och är mycket billigareFlört

Bekarim
0

Ha ha ha, jag visste inte ens att jag klippt i pulpan för Wilma sa inte ett pip och ni vet väl hur vi norrlänningar e… Luuuuugna Glad Såg först sedan att det var blod på golvet så jag gick ut i snön, det slutade efter ett tag men direkt hon får sina race så så börjar det igen. Men nu har jag införskaffat ett medel från vovveaffären Flört