Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1849 ggr
danino
0

Hjälp min hund har utsag

i nacken.Och ett har blivit stort.Han kliar sig inte, men det ser rött och irreterat ut.Pratade med en vet. igår som trodde det kunde vara skavsår fr. halsbandet el byte av mat. Men jag tror det är något annat.Någon som haft samma problem med sin hund,och vet vad det är? tacksam för svar

Karizma
0

du har inte gett den något medel i nacken? Hur länge har den ätit fodret och vad har du för halsband? Tänker på nyckelallergi? Vad ger du får foder, just foderallergi brukar man märka på olika sätt, ofta kliar det med och utslag under magen mm. Men det kan vara olika

danino
0

nej.Han brukar äta rojal canin.kan ju vara nickelallergi,så jag provar med sele ett tag nu.brukar ha styp annars.tror ändå inte att det är fodret eftersom det inte kliar

spikes
0

Har du halsbandet på jämt då?,för i så fall måste det sitta åt ordentligt för att skava så….fodret ja en möjlighet,men jag tycker nog du ska göra en ytterligare koll hos en bra vet,det kan vara pälskvalster och allt möjligt,så uteslut allt sånt först.

danino
0

nej det är på bara när vi går ut.Ja jag får gå till någon annan,hon som jag pratade med kommer fr. iran och hon förstod inte vad jag sa/menade.

danino
0

men pälskvalser kliar ju?

danino
0

då efterlyser jag igen.(som jag skrev)nån som haft samma problem med sin hund och VET vad det är.

spikes
0

5;Jag menade att det kan vara vad som helstFlört,men ta en annan vet och eleminera allt som kan ha med sånt att göra,sen tipsar jag dig om att köpa halsband i stället för stryp,det finns jättebra vadderade eller i skinn som är mjukare åt nacken,jättebra att du bytte till seleFlört

danino
0

Jag har "halv"vadderat styphalsband.Det kan ändå inte vara halsbandet för då skulle skavsår el. likn. sett annorlunda ut.Inte som små röda prickar på ovansidan.

Freke
0

Luktar det något? och hur stort är det?

Du skulle inte kunna lägga upp en bild på det eller förklara lite mer ingående?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

danino
0

har tappat sladden till kameran så jag kan inte överföra bilder.Den stora fläcken är som en 50 öring resen är som små hårlösa prickar.lätt rodnad och inget hår.

zabelle
0

Brukar inte fuktexem börja i nacken eller på halsen? Fast det luktar illa då.

Det kan vara svamp, inte alltid det kliar ….

skavsår tycker jag låter märkligt om inte halsbandet sitter väldigt illa på hunden, det hade du ju märkt.

Det blir ju rena gissningar eftersom vi inte sett hur det ser ut så jag rekommenderar dig också att kolla med en annan veterinär.

Zabelle   

Freke
0

tror med på någon form av svamp eller fukt eksem??

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Svea-
0

Som ovanstående säger,extremt svårt att tipsa om man ej sett hur det ser ut.Kan du ev goggla på hundeksem osv för att leta lite fakta & ev bilder som du kan länka till?

Dessa produkter använder jag till alla djuren här hemma.Dom kan jag varmt rekomendera.

bra grejjor ;)

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

danino
0

tack.