Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 958 ggr
[marion69]
0

Nyårsaftons-plågan

Förra året var min tik inte rädd på nyårsafton, men detta år verkar hon livrädd.

Kanske är det för att hon löper?

Hon vägrar gå utanför dörren. Hon brukar vara så noga med att inte kissa inne, men vad gör man nu då ifall hon är nödig? Hur gör ni?

Jag tänkte få henne utanför porten iallafall, men hon blir livrädd och vägrar.

Känner mig hemsk när hon inte får göra sina behov nu ikväll och inatt. Ska jag bara låta bli att gå ut helt enkelt, så får hon kissa inne?

Kan tänka mig att rädslan sitter kvar imorgon också och dom lär ju smälla småsmällare imorgon.

[marion69]
0

Jag har ingen fetvadd. Funkar bomull lika bra?

Men nu vet hon ju redan att det smäller (jag bor i storstaden och dom har redan börjat) och vägrar gå ut.

fridaas
0

Känner tyvärr igen det där, min hund är likadan.. har ingen aning om vad man ska göra.. själv tvingade jag ut henne på en kortrunda, rastade henne ordentligt imorse.. och sen har det bara blivit kortrundor.. på 2min dår hon fått göra vad hon ska..

Hoppas det löser sig för din tik!

Gott nytt åt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Royalz
0

Jag har faktist rätt tur! Detta är min 6,5 månaders valps första nyår. Han skällde lite på raketerna i början, men sen slutade han och bara stod och kollade. Nu har han gått och lagt sig i bädden och sover :)

Tror han skällde för att katten rev på dörren precis vid 12 slaget och ville in och då skäller han alltid när hon river.

AnneN
0

Jag har haft en hund som var livrädd för fyrverkerier… Inne gick det ganska bra om jag hade tv/stereo på hög volym, alla lampor tända och persiennerna nerdragna då det smällde ute.

Jag gick ut med han fast han var rädd, han måste ju iallafall få ut och kissa, det jag gjorde då var att stoppa bomull i hans öron och sedan ignorera han då han visade rädsla och berömmde + belönade då han gjorde det han skulle utan att visa oönskat beteende.

Så jag tycker absolut du kan gå ut och rasta hunden, men vänta till sent i natt då de flesta slutat smälla, där kring 2-3 tiden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnL
0

Förra året var Silver bara några månader så vi gick inte ut.

I år testa vi att ta med honom ut för att se hur han reagera. Han satt och tiita lika itresserat som vi på spektaklet. Efter ett tag trötta han och gick in. Då gick vi också in. Då vile han bli upplyft och kolla genom fönstret.

Jag har tydligen tur med en hund som inte bryr sig ett dugg. Skööönt  Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[marion69]
0

Det gick rätt bra ändå. Hon var lugn och fin inomhus och hon väckte mig vid 05.00 och ville gå ut. Hon höll sig från 20.30 till 05.00.

#5 Lyckos vilken lugn o bra hund du har :-)

matte-mi
0

Jag hade inte Izzie ute vid tolvslaget men vi hade gått ut innan på dagen när de smällde lite och efter då de fortfarande smällde litegrann. Hon klarade det jättebra. hon gick runt här inne som om inget hade hänt, tittade ut lite imellanåt men ingen reaktion alls. Vi tränade intensivt med cd:n innan och även fyrverkerier på youtube och det gav tydligen resultat. Jag är så glad Skrattande

Min förra hund var tyvärr skotträdd och jag minns hur jobbigt det var och hur rädd han var.